Gönderen Konu: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri  (Okunma sayısı 16918 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #20 : Mart 22, 2010, 09:40:02 »
yada, 98-200 arası 2.0lt Avesnis alaceğim en fazla 2.000 TL fark öderim :D
En temizi asıl bu olur işte :)
hem alt yapı oldu mu modifikasyon hem daha ucuz olur hem daha etkili olur.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #20 : Mart 22, 2010, 09:40:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #21 : Mart 22, 2010, 11:57:15 »
şaşmazda bi 86 doğan gördüm, aracın sahibi oto elektrikçi. 1.6 motora turbo intercooler atmış, pistonlar uyum sağlamamış mazda 626 pistonu kullanmış. cumartesi günü sadık ustayla konusu açıldı, arabayı sadık usta toplamış, motor bloğunu taşlamışlar silindir hacmini 1.8 e çıkarmışlar, gömlek, piston, kol mazdadan. alet güzel olmuş benzinde 240- gazda 160 beygir veriyormuş, ne kadar doğru bilemem. sadık usta, senin bloğa 2,5 sığdırırız ama çabuk conta yakar en iyisi 2,2 dedi. ben sağol almayım benim için en iyisi 2,0 dedim...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #22 : Mart 22, 2010, 14:16:51 »
Subap contası mı? Onu sürekli yağlayan sistemler var..
Ben de ne diyorum yaa avensis'e kıyılır mı.. :)
Gözden çıkarılmış bir araç olacak ki, hobi olarak yapacaksın..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #23 : Mart 22, 2010, 17:38:01 »
burdan çıkarılcak sonuç özetle turboda ana parçalar hariç(turbo,manifold,wastegate) intercooler,benzin pompası,enjektör,dumpvalf,avc afc vs vs ve bi beyin,boost controler,ıvır zıvır göstergeler derken bütçe 5bini rahatlıkla bulur ve 3zz 4afe gibi motorların debriyajı +220hp leri kaldıramaz kaçırmaya başlar güç yere aktarılamayınca bi işe yaramaz:) eksiliğim var mı hakan abi atladığım bi kısım?
hem ayrıca 4age 20v swapla Trde tek ol turbo corolla zaten var :D

bronz debriyaj yapılıyor kaçırılmasın diye.ama potansiyeli daha yüksek bir motora turbu yapmak varken 4agte 4afte yapmaya gerek yok bence :)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #24 : Mart 22, 2010, 18:58:06 »
kaçırmasın diye stage 2yada3 debriyaj almak daha mantıklı alt yapı olaraka kalsın orda....4a özellikle 4age yada 4agze motorlar baya verimli 350-400hp leri görürsün rahat ki atmosferik olarak 200-230ları gören 4age ler var bakınız japonyada :D
avensis güzel ama güç ağırlık oranında gene senin 101i geçemez 140hp 2000kg ye yakın avensis sana swap yolları göründü :) ama sakın benden önce yapma bozuşuruz getirmem sana motor falan :p
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #25 : Mart 22, 2010, 23:16:47 »
Ayıp ettin ufuk yaa zaten swapa niyetlendiğim gün, sioarişini vermeden reklam ederim :D

Bu arada ufuk nerede oturuyorsun?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #26 : Mart 22, 2010, 23:24:29 »
140hp 2000kg ye yakın avensis
126 hp 1300 kg birde yanılmıyorsam 168 nm tork. efsane benim araçtan daha iyidir belki ama yeni corollayı zannetmiyorum...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #27 : Mart 23, 2010, 09:33:24 »
Güç ağırlık oranında bi scooter da geçer belki onun önemi yok ki.. :)
Modifiye edince Avensis'ten iyi sonuç alırsın çünkü alt takımlar, şanzıman, debriyaj, frenler falan performansa hazır. Artı 2 litrelik motorla yapılabilecekler daha esnek. Manifold değişikliği subap ayarı falan yaparak zaten bilinen bişeye celica motoruna dönüşüyor.
Ama ae101'de bi noktadan sonra başka masraflı işler çıkacak. Adeta arabayı yeniden inşa etmek gerekecek. Bi de ağırlık merkezi fazla geride. Patinaj problemi var.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #28 : Mart 23, 2010, 09:50:25 »
Ağırlık merkezinden değil abi ağırlık merkezi aksine daha çok önden konumlanmış, lakin kamber, kaster açısı iki tekerlek arası genişlik vs. konumlandırmasında sıkıntı var. Birde güç-ağırlık oranında şöyle bir ölçüt vardır, ekonomi ve ağır kalmayacak kadar yeterli bir düzeyde performans istenilirse, 10 kg başına 1 bg gerekiyormuş. Buna mukabil 1,5 Nm tork gerekiyor olması lazım herhalde. Şimdi bunun hesaplamasını yapacak olursak,

=AE101 1000 kg, 114 hp 148nM tork ise 10Kg başına 14Hp ve 1,48nm tork ( yani yeterli düzeyde hatta perf. tatmin edicide denilebilir)
=Avensis 1245 kg, 128hp, 178Nm tork,   10Kg başına 10,2hp   1,43nm Tork

http://www.arabadergisi.com/sv/toyota/avensis.htm

Yani buradan şu yorum yapılabilir, corolla hafif olmasına karşın daha atak, canlı ve seri. Fakat düz uzun yolda aslında ağırlığın çok fazla bir etkisi kalmaz, devreye sürtünme katsayısı vs. gibi etmenler girer. Bu sebeple avensis şehir içinde daha ağır gibi kalabilir fakat uzun yolda corollaya göre daha performanslı olacaktır.

Doğrumu düşünüyorum?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #29 : Mart 23, 2010, 10:17:22 »
Kendi içinde doğru ama daha kapsamlı düşünmen lazım. Bahsettiğin T22 kasa avensis di mi.. Bana 128 beygir az geldi. Benim bile ruhsatta yazan 133hp. ??
S serisi bir motoru GTi versiyonuna dönüştürme şansın var. Turbo falan olmadan 155 beygir oluyor. artı bir de alt yapı meselesi var dediğim gibi.. Viraj ve frende avensis daha fazla güven verir.

http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Models.aspx?manu=10519
sitesine baktım 0-100 hızlanmada avensis 1 saniye daha erken.. ??
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #30 : Mart 23, 2010, 12:58:10 »
şimdi şöle bi açıdan bakalım 1250kg avensis 130 diyelim ki,msenin kalbi kırılmasın orta yollu olsun :) o kilodaki 2litrelerden örnek typer var 200hp s2000 var 240hp celica gt4 var 255hp avensis 130 şimdi arada çok fark var bunu bi şekilde kapatmak lazım....uzunda şanzumanın rolü var 101 5te kesiciye 230da girer ama avensis 260da girer buda uzunda avensisi daha iyi gibi gösterir ama değildir çünkü corolla daha çabuk o hıza çıkacaktır....ama şuda var avensis daha konforlu hep güçlü hemde konforlu olsun dersen o zaman avensis banko zaten :) hatta ben bile şu yeni avensislerin 2.2 dizel sw lerine  göz diktim aile babası olcam :D
sefaköyde ümit sen gop ta mısın
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #31 : Mart 23, 2010, 13:37:21 »
126 hp 1300 kg birde yanılmıyorsam 168 nm tork. efsane benim araçtan daha iyidir belki ama yeni corollayı zannetmiyorum...

Yeni corollada geçer :) 124 HP - 157 NM Tork 1275 Kg , yeni vites oranları yeni geliştirilmiş aktarma organlarınıda hesaplarsanız geçer yeni kasa corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #32 : Mart 23, 2010, 14:29:54 »
Olay sadece komfor değil. AE101 'de önde viraj denge çubuğu yok. Yeni corolla'da arkada tam bağımsız süspansiyon yok. Ben yine platform olarak avensis'i seçerdim modifiye edecek olsam.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #33 : Mart 23, 2010, 15:41:58 »
o eksik kapatılır bide olaya bütçe olarak bakarsak bi avensis alması 30bin lira vardır aşa yukarı 101 ise 15bin lira ya alınır aradaki fiyat farkıyla 3sgte li awd corolla yaparım hemde 350hp garantili :)
yani iş gene paraya dayandı o konuda sıkıntı yoksa hiç kasmaya gerek yok gt4 celica yada supra alınır onun üstüne yüklenirsin yada fantezi yapıp ae86 alınır
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #34 : Mart 23, 2010, 15:49:06 »
Yok canım 98-99 avensisler 13 -14 civarı.. ama swap yapmak istiyorsan bişey diyemem zevkli bişey tabi değişik arabaya binmek..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #35 : Mart 23, 2010, 16:05:31 »
o eksik kapatılır bide olaya bütçe olarak bakarsak bi avensis alması 30bin lira vardır aşa yukarı 101 ise 15bin lira ya alınır aradaki fiyat farkıyla 3sgte li awd corolla yaparım hemde 350hp garantili :)
yani iş gene paraya dayandı o konuda sıkıntı yoksa hiç kasmaya gerek yok gt4 celica yada supra alınır onun üstüne yüklenirsin yada fantezi yapıp ae86 alınır

o fantaziyi birgün gerçekleştiricem ben Ufuk :) ae86 hastalığımı birtürlü dindiremiyorum ben yıllardır :D bir ara tam almaya heveslendim parayı ayarladım, nişanım düğünüm, annemin emekliliği derken hepsi uçtu gitti :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #36 : Mart 23, 2010, 16:37:50 »
arkadan çekişli di mi.. Olabilir mantıklı..
O daha anlamlı bence ae101'i modifiye etmekten..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #37 : Mart 23, 2010, 22:06:01 »
mesut abi bu ara aklıma girdi alıp yapsam mı diye bi tane bulmuşlar baya ucuza ama altından kalkamam ben onun şuan :D drift spec 86 yapcam ama bigün:)
evet arkadan itişli ahmet abi ama sağlam bi 86 bulmak çok zor
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Sıkıştırma Oranı ve Etkileri
« Yanıtla #38 : Mart 24, 2010, 08:01:30 »
  En uygulanabilirlerden birisi bence Anadol bulup onu Caterham tarzı çevirmek. Şase olunca herşey yapılabiliyor. :)