Gönderen Konu: Tork Ve Güç!  (Okunma sayısı 1384 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Tork Ve Güç!
« : Mart 19, 2007, 20:19:20 »
Toyotaseverler son günlerde aklıma takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum. İçimizden bir arkadaşımız yanıtını verecektir diye düşünüyorum. 2007 D-4D Corolla kullanıcısıyım. Dizel araçlarda hepimizin bileceği üzere tork'u diğer benzinli araçlara göre daha tatmin edici oluyor. Yolda koltuğa yapışma hissini yaşatan bu güç insana da güven veriyor. Kafama takılan soru şu bu tork gücü kalkışlarda neden etkili olmuyor ve araç neden diğer yakıtlarla çalışan araçlara göre ağır kalıyor. Araç yolda özellikle sollamalarda ve yokuşlarda müthiş bir tatmin verirken ilk kalkışlardaki ağırlığı kafamı kurcalıyor. Kafamı meşgul eden bu soruya umarım yanıt bulurum. Şimdiden teşekkürler..

Toyota Club Türkiye

Tork Ve Güç!
« : Mart 19, 2007, 20:19:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • teknikoto.forumup.com
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: 0+
Tork Ve Güç!
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2007, 22:03:36 »
aslında dizel araçlar benzinli araçlara göre daha düşük devirde tork ve beygire ulaşır sanırım yeni teknoloji motorların ufak oluşu vede aracaın ağrılığına göre yeterli tork ve güç elde edememesinden kaynaklanıyor olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Tork Ve Güç!
« Yanıtla #2 : Mart 20, 2007, 15:32:17 »
Kalkıştaki gecikme turbo lagten kaynaklanıyor.Turbo belli bir devirde açılıyor.O devire gelene kadar araba hantal kalıyor.
Bizim d4d lerde turbo 1800 de açılıyor.O devre kadar motor cansız olduğundan kalkışlarda yavaş kalıyor.
Kalkmadan önce devri 2000 e getirip ayağınızı debriyajdan çekerseniz kalkış daha tatmin edici olur.Devri ne kadar yükseltirseniz o kadar iyi kalkarsınız.Ama arabanında canına da  o kadar okursunuz.
'06 D4d Toyota Corolla H/B

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Tork Ve Güç!
« Yanıtla #3 : Mart 20, 2007, 22:39:10 »
Dizel motorlarıda hız öncelikli planda tutulmaz çevirme gücü ve dayanıklılık ön planda tutulur. Dizelmotorların hp olarak güçleri düşüktür ama çevirme kuvveti yani torku çok yüksek olur. Araçlarınızda ise düşük motor hacmi kullanılarak düşük yakıt tüketimi ve düşük vergi sağlanır. Turbo ise düşük hacimli güçsüz motorların kasanın altında ezilmesini engellemek amaçlıdır.
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Tork Ve Güç!
« Yanıtla #4 : Mart 23, 2007, 09:04:15 »
CVT şanzımanlı bir dizelin çok iyi kalkması beklenir.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan