Açıkçası bu dğerler üzerinden yorum yapabilmek için katalog değerleri ile karşılaştırmak lazım ve bende bunları bilmiyorum. Ama bunun yanında amortisörlerin (karşılıklı) farklı değerler göstermesi de sürüş içinm çok iyi değildir. Çünkü amortisörler yol tutuş (düz gidiş ve virajda), frenleme ve konfor açısından önemlidir.
Amortisör bozuk olduğu içinde ses yapabilir, amortisör, süspansiyon bağlantı noktalarının (kule vs.) yapısından da.
Amortisör il kulanımda % 100 performans gösteriyorsa kullanım koşulları vs. ye göre zamanla bu performansı düşer. Belli bir orandan sonra da değiştirmek mantıklı olur. Ama elbetkide amortisör performansı % 70 lerde iken değiştirmek pek ekonomik olmaz.
Debriyaja basınca gelen ses, debriyaj balatasının ayrılması sırasında oluşan sesde olabilir ve siz bunu duyuyor olabilirsiniz. Yani gerçekten bir sorun da olmayabilir. Bunun için bence şanzıman vites değişimlerine ve balatanın kaçırıp kaçırmadığına bakmak iyi olur, bunlarda sorun yoksa bence problem yoktur.