Gönderen Konu: Rotiller ve yag  (Okunma sayısı 2778 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Rotiller ve yag
« : Şubat 24, 2010, 00:07:20 »
Selamlar,

Siparis ettigim rotiller bugun elime gecti ama kutularin icinden cikan plastik acilmisti, herhalde ebay'de resimlerini gostermek icin cikarilmislar, oyle umuyorum.Rotiller yeni, kullanilmamis oldugu anlasiliyor ama ozellikle birinin plastik kisminin cevresi yagli idi.Sanki bir yerden sizmis... Bu normal mi?  :-\

Fe... :-)

Toyota Club Türkiye

Rotiller ve yag
« : Şubat 24, 2010, 00:07:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2010, 08:02:31 »
 Selaml Ahmet Abi,

 Rotiller hiç te kullanılmış gibi durmuyor, sizin de söylediğiniz gibi heralde fotoğraf çekmek için açmış olabilirler ambalajını. Ancak lastik körüklerden yağ kaçırmış olması mide bulandırıyor. Lastik körüğün alt kısmındaki ince tel şeklindeki kelepçeyi kontrol etmenizi öneririm abi. Zira körük yırtık değilse sadece oradan yağ kaçırır.
 Normalde araca takıldığında süspansiyon salıncaklarının ve rotilin esnemesiyle o bölgeden yağ kaçağı oluşmaz. Tahmin ediyorum ki gönderildiği yerdeki birileri körüğü sıkınca yağ kaçırmıştır...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2010, 08:18:48 »
  Ergün'ün de söylediği gibi Ahmet, kullanılmış durmuyor ancak normalde oradan yağ kaçırmaması lazım, çünkü onların körükleri değişmez, sistem kompledir. Bir ihtimal, Ergün'ün de söylediği gibi birisi körükleri eli ile kurcalamış olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2010, 23:48:58 »
Cevaplariniz icin cok tesekkurler Ergun, Hakan. Iade edeyim mi acaba bunlari yoksa yag kacirmis/kaciriyor oldugu halde taktirsam mi? Satici normalde bunlar yaglanmis olarak gelir diyor.Ama birinin disi yag icinde, digeri o kadar degil.Arkadaslar sizce en iyisi iade mi etmeli yoksa takilmasi guvenli mi?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #4 : Şubat 25, 2010, 08:23:07 »
  Güven yönünden sorun olacağını zannetmiyorum Ahmet. Çünkü onların içi açılıp yapılabilecek bir işlemi yok. Sadece yağ kaçırdı ise ve içi yağsız kalırsa zamanından önce ses yapmaya başlar, ömrü kısa olur. Tabi körük içinden yağ kaçırdı ise.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #5 : Şubat 26, 2010, 20:02:53 »
Herhalde iade edecegim, risk almak istemiyorum, Hakan.
Bir de su soru aklimda: rotiller degisirken rot baslari (tie rod end) da degistirilse iscilik artar mi acaba? Ayni yerde iseler rot baslarini da yeniletmeyi dusunuyorum.Acilmisken kolayca degistirilebilecek bir parca ise, yoksa gerek yok gibi... Ne dersiniz Hakan, Ergun?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2010, 22:26:16 »
 İade konusunda karar sana ait Ahmet Abi. Eğer kolay olacaksa iade etmende fayda var.
 Rot başları rotillerden ayrı parçalardır. Rotil civatalar ile sabitleniyor. Bu yüzden değiştikten sonra rot ayarı gerekmez.
 Ancak rot başları değişirken rot ayar kontra civataları da gevşetildiğinden ayar bozulur. Tekrar rot ayarı yapılması gerekir...
 
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #7 : Şubat 26, 2010, 22:39:02 »
Cevabin icin cok tesekkurler Ergun.
Cevap yine bir soru getiriyor :) Rot baslari rotiller kadar yipranan parcalar midir? Rotiller kadar sik degistirilen parcalar midir? Rot ayari bozuluyor, onu ogrendim, bu parcanin sorunlu olup olmadigini bilmiyorum, degistirtsem mi acaba? Buradaki servislere, sordugum zaman, 'ne var ne yok hepsini degistir' diyeceklerini tahmin ettigim icin guvenemiyorum.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #8 : Şubat 26, 2010, 22:43:15 »
 Ahmet Abi benim fikrim eğer maliyeti orada çok yüksek değilse rot başlarını da kontrol ettir, gerekirse değişsin. Türkiye yollarında 150-200 bin km.'de anca bozuluyor bu parçalar. Eğer sizin aracınızda bu km'lere yaklaştıysa değiştirmende fayda olur...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rotiller ve yag
« Yanıtla #9 : Mart 01, 2010, 08:44:32 »
  Bence de belli Km. doldu ise tekrar sökülme ve işlem yerine açılmışken değiştirmekte fayda olur. İşçilik maliyeti de nispeten daha az olur. 5.000-10.000Km. sonra değişecekse şimdi değişmesi daha ekonomik, sağlıklı ve mantıklı bence.