Gönderen Konu: 2. El Araç Alımında Galeri Servis Geçmişi Güvence Sistemi Getirilmesi  (Okunma sayısı 1931 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Günümüz şartlarında 2. el araç alımında maalesef güvenecek esnaf veya satıcı bulmak zor. İşyerinde boş kaldığım vakitlerde internetteki ilanları gezip plakası gözüken toyotaların servis geçmişlerine bakıyorum. Hiç abartman söylüyorum internetteki ilanların yarısının kmsi oynanmış ve kaza bilgileri yanlış verilmiş durumda. Bu olumsuz durumla ilgili yapılabilecek birşeyler olmalı derken aklıma birşey geldi. Bu fikri sizinle paylaşmak istiyorum.
Bir kanun çıkarılmalı, bu kanuna göre satış yapan galerici aracın yetkili servis kayıtlarını alıcıya verip teslim ettiğine dair imza almak zorunda olmalı, böylelikle hilelerin büyük miktarda önüne geçilmiş olur diye düşünüyorum...

Sizce bununla ilgili neler yapılabilir, kimlere başvurulabilir ya da gereksiz bir fikir mi?
Bodrum

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
utku abi süper bir konuya değindin..ben de bu ara 2003-2009 arası avensis bakıyorum, 2.0 d-4 executive veya elegant artık en fullünden, sunroof, deri koltuk vs olandan..internetteki ilanlarda fiyatlar uygun, corolla fiyatına, kmler de düzgün, 100.000 altında bakıyorum, bayağı da çok var..fakat her servisten inceletebilirmiyim plakalarını? km ve kaza bilgisi öğrenmek için? ne şekilde geçmişini öğrenebilirim
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
   Türkay dediğin şekilde inceletmen maalesef mümkün değildir.Kimse bakmaz vede bilgi vermez.Ancak tanıdığın biri varsa serviste anca gayri resmi bir şekilde öğrenebilirsin.Sonuçta servis araç geçmişini öğrenmen içinaracı kontrol edip karşılığında da bir ücret alacak.TOYOTA 140 TL'ye bakıyor mesela.Doğuş grubu VW markalılarda 170+KDV,AUDI markalılarda ise 200+KDV'ye 101 nokta kontrol adı altında bakıyor.Toyota ne yapıyor bilmiyorum ama Doğuş grubu 101 nokta kontrolü içinde dizellerde enjektörlere kadar söküp kontrol ediyor.Ve ayrıca araç geçmişinin çıktısınıda alıp aracı alacak kişiye teslim ediyorlar...
   Utku'nun dediği bu sistem en mantıklı ve sağlam bir sistem olacaktır.Şahsım adına söyleyeyim her üç aracın bütün evrakları tam tamına dosyalanmış bir şekilde duruyorlar.Corolla ve A4'ü teslim ederken dosyalarınıda yeni sahiplerine verdiğimde şaşırdılar.Ama memnunda oldular.Aldıkları aracın geçmişi hakkında bilgileri olacaktır.Ona göre bilgi sahibi olacaklar...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Eyvallah güzel düşünce ama her araç servise gitmiyor ki? Özel servis var vesaire var...
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Eyvallah güzel düşünce ama her araç servise gitmiyor ki? Özel servis var vesaire var...

Katılıyorum. Yada kaza  anında trafiğe gerek kalmadan anlaşıyorlar  ve  gidip özel  serviste yaptırıyorlar. Utkunun projesini  şu  şekilde geliştirmek mümkün ;  ama  ne  mümkün :)   Her tamirci, servis, özel servis yani kısaca  her türlü araç bakım onarım işiyle uğraşacak kişi  resmi makamlardan ruhsat  alırken, bu resmi makmalardan birisinden de her  gelen kazalı  aracın oluşturulmuş bir  kaza bilgi sistemi  gibi  bir  sisteme girmesi taahhüdünü  verecek.  İşte o zaman dediklerinizin hepsi  olur  ama. Bu tahhüdü on seferde  verse adam girmek istemedi mi  girmez o nasıl  önlenir  inanın bilemiyorum.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Hep söylediğim bir sistem vardı hatırlarsanız. Buna göre ikinci el satışlar kurumsallaşmalı ve bu kurumlar hem araç kontrolü yapmalı, hemde satışları açık arttırma usulü gerçekleştirmeli (sadece alıcılar bu açık arttırmaya başvurabilmeli) ve gerçekleşen fiyattan belli bir nispette (alıcı ve satıcıdan) o kuruma pay ayrılmalı. Bu sayede alıcıda memnun, satıcıda memnun olur. Tabi bu kurumun servis bölümüde olmak zorunda araç bakım ve tespitleri için.
 Tüm hukuki süreç de o tesisde bulunan banka, noter vs. yardımı ile gün içinde hemen ve güvenle halledilebilmeli.