Gönderen Konu: Maksimum Tork  (Okunma sayısı 12550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« : Şubat 21, 2007, 00:04:54 »
Arkadaşlar Maksimum tork nedir?
Corolla için 15,3/4800 kgm/dd imiş. Bunun anlamı nedir?
Teşekkürler...
Auris'11 A/T
Passat B8'15 TSI

Toyota Club Türkiye

Maksimum Tork
« : Şubat 21, 2007, 00:04:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #1 : Şubat 21, 2007, 00:07:26 »
bildiğim kadarı ile motor aktarma organına maximum gücünü verdiği deviri gösteriyor. yanılışsa düzeltin bizde bilgilenelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Maksimum Tork
« Yanıtla #2 : Şubat 21, 2007, 00:08:27 »
benzınlı corolla mı buu dedıgın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #3 : Şubat 21, 2007, 00:10:20 »
4800 dediğini göre benzinli herhalde.devir çok yüksek. dizeller genelde 3000 küsur filan oluyo???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Maksimum Tork
« Yanıtla #4 : Şubat 21, 2007, 00:11:02 »
4800 devirde ugretıgın tork 15.3 oldugunu soyluyoo yanıı 4800 den sonra ne kadarda bassan bır ıse yaramaz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Maksimum Tork
« Yanıtla #5 : Şubat 21, 2007, 08:53:57 »
Tork ve beygir gücü farklı şeyler.
Dizellerde max. tork genelde düşük devirlerde ulaşılabiliyor. Bildiğim kadarıyla tork 1 metrede yere uygulanan newton cinsinden kuvvet.
Beygir gücü ise max. dizellerde 3000 devirlerde benzinli modellerde 4500 devirlerde ulaşılabiliyor.
Benimde bu konuyla ilgili bildiklerim bu kadar.

Aşağıda bir siteden bulduğum bilgiler var umarım açıklayıcı olur.

Kaynak: http://www.arabadergisi.com/sozluk/sozluk10.htm
TORK: Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

Kaynak: http://www.arabadergisi.com/sozluk/sozluk11.htm
HP - PS - BG
(DIN - SAE)
 Bütün bu kısaltmalar aslında aynı şeyi temsil ediyor, yani beygir gücünü. HP, İngilizce'deki Horse Power'ın kısaltması (BHP de kullanılıyor), PS, Almanca'daki Pferde Starke'nin kısaltması ve BG de Türkçe'deki Beygir Gücü'nün kısaltması. Türkçe bir metinde BG olarak gösterilmemesi okura metni hazırlayanların Türkçe bilmediğini ya da bazı terimlerin Türkçesini aramaya üşendiğini gösterir. Beygir gücü Avrupa ülkelerinde daha DIN (Alman Standardı) normuna göre veriliyor. İngiliz BHP ile Alman DIN normuna göre PS (beygir gücü) arasında "1bhp = 1,013872 hp DIN" olarak belirtebileceğimiz bir farklılık bulunuyor. Amerika'da ise SAE normu kullanılıyor. SAE normu motor dinamo, hava filtresi vb. olmadan doğrudan dinamoya bağlandığında elde edilen güçtür. DIN normuna göre ölçülmüş beygir gücü daha düşük çıkar. Örneğin yaklaşık 100 beygir/SAE olarak belirtilen aracın gücü 90 beygir/DIN civarındadır. Türkiye'de bir ara bazı şirketler motor güçlerini SAE olarak belirtiyordu. Bunun tüketiciyi yanıltıcı bir davranış olduğunu düşünüyoruz. Tüketicinin farklı marka araçları karşılaştırabilmesi için verilen değerlerin aynı standarda göre olması gerekir. Beygir gücüyle ilgili standartların ülkeden ülkeye farklılık göstermesi nedeniyle metrik sistemin kullanılması yaygınlaşmaya başladı ve AB ülkelerinde artık otomobillerin güçleri Watt cinsinden veriliyor. Avrupa'da 1 metrik beygir gücü  = 735.499 Watt olarak kabul ediliyor. ABD ve İngiltere'deki 1 beygir gücü ise 746.6999 Watt olarak kabul ediliyor. Buna göre Avrupa'da 100 kW olarak belirtilen bir aracın gücü 136 BG'ye karşılık geliyor.


2006 Corolla Sedan Terra 1.4 D-4D
15" CMS Scimitar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Maksimum Tork
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2007, 09:47:52 »
Alıntı yapılan: Emrah Akgül
4800 dediğini göre benzinli herhalde.devir çok yüksek. dizeller genelde 3000 küsur filan oluyo???
[/quote]


dizelde zaten 3800 devirde...kesın benzınlıdır ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2007, 09:49:46 »
yaşasın dizel yaşasın d4d yaşasın 190Nm/dd tork
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Maksimum Tork
« Yanıtla #8 : Şubat 21, 2007, 09:53:00 »
cok guzel bir motor D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #9 : Şubat 21, 2007, 10:40:49 »
Maksimum tork motorun bir patlamada üretebildiği en yüksek güçtür. Bunu devir sayısıyla çarparsanız, yani dakikadaki patlama sayısıyla, beygir gücünü bulursunuz. Esasen budur.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #10 : Şubat 21, 2007, 11:02:32 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
yaşasın dizel yaşasın d4d yaşasın 190Nm/dd tork
[/quote]
194nm , 4nm mizi yemiyelim lütfen  
'06 D4d Toyota Corolla H/B

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #11 : Şubat 21, 2007, 14:35:00 »
Bu devir sayısında aracın soğuduğunu ve parçaların en uyumlu halde o devirde çalıştığını duymuştum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #12 : Şubat 21, 2007, 18:41:59 »
Alıntı yapılan: ismail karaoglu
benzınlı corolla mı buu dedıgın
[/quote]

evet
Auris'11 A/T
Passat B8'15 TSI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Maksimum Tork
« Yanıtla #13 : Şubat 22, 2007, 01:07:54 »
Alıntı yapılan: Alp Çalışkan
evet
[/quote]


benzınlı oldugunu anladım yuksek devirden cunku dızeller dusuk devırde guc uretır..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #14 : Şubat 22, 2007, 10:19:12 »
tork kısaca gaza bastığınızda sizi koltuğa yapıştıran olaydır

Ayrıca bir de fast and furious filminin sonunda o camaro muydu neydi, onu havaya kaldıran olaydır
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Maksimum Tork
« Yanıtla #15 : Şubat 22, 2007, 11:31:17 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
tork kısaca gaza bastığınızda sizi koltuğa yapıştıran olaydır

Ayrıca bir de fast and furious filminin sonunda o camaro muydu neydi, onu havaya kaldıran olaydır
[/quote]


senın dedıgın olay hp beygır ıle alakalı tork dedıgınde yokuslarda arabanın bayılmasını onler gırdıgın hızla cıkmanı saglar cok yuksek beygırlı arabayıı yokus yukarı hızlandıramazsın ama torku yuksek olanıı tutamazsın oyuzden dızel araclar benzınlıye gore yokusu bayılmadan cıkar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #16 : Şubat 22, 2007, 13:38:02 »
hepsi tork ile ilgili, beygir sadece arabanın son hızını belirler.

Çünkü mesela elektrik motoru kullanan arabalar inanılmaz hızlı kalkarlar ancak son hızları, beygir güçleri vs azdır.

Tork = güç ölçer (elektrikte Voltaj)
HP = yapılan işi ölçer (elektrikte Watt)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #17 : Şubat 22, 2007, 15:56:43 »
heralde bir 5-10 yıldır bu tork-beygir konusu gundeme gelir otomotiv ile ilgili her ortamda, hala tam karın doyuran bir sonuca ulaşamadım kendi adıma.

sonuçta spor otomobiller hep beygir gucu ile kıyaslanıyor, bunun tek sebebi son hız olmasa gerek.

corolla 1.6 nın  torku  135 beygiri 110  
          1.4 d4d torku  195 beygiri  90

1.6  d4d'ye göre daha çabuk hızlanıyor. ama mesela 90 ile giderken d4d daha duşuk devirde çalışıyor falan.

bir ton bilinmeyen
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Maksimum Tork
« Yanıtla #18 : Şubat 22, 2007, 16:19:13 »
Yaman ne yaptın sen yahu
Benim eski kolpa 1.4 motorlu 80 beygirlik benzinli fiestamın torku 124 tü.1.6 corolla 135 olurmu.150li bir değeri vardı ama tam hatırlamıyorum.

Kalkışı bir kenara bırakırsak ara hızlanmalarda dizel,  muadili benzinliyi çıtır çıtır yer ,üst motorlu araçlada kapışır onuda yiyebilir.Yokuşta herşekil yer
'06 D4d Toyota Corolla H/B

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Maksimum Tork
« Yanıtla #19 : Şubat 22, 2007, 18:25:43 »
corollaların(9. nesil için) tork değeri 15.3 kgm dir. 1 kgm=9.80665 Nm dir. Pek çok yerde araçların Nm cinsinden tork değerleri verilir ve genelde kgm cinsinden olan değer hesabı yuvarlamak için 10 ile çarpılarak Nm cinsinden yazılır.

Corolla için katalog ve testlerde gördüğünüz 15,3 kgm ve 150 Nm değerlerinin ikisi de doğrudur. Çünkü 15.3*9.80665=150 dir.