Gönderen Konu: BMW Z4 [E85] [J3] [2002-2008]  (Okunma sayısı 4538 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
BMW Z4 [E85] [J3] [2002-2008]
« : Şubat 12, 2007, 19:45:40 »
BMW Z4 3.0

O kadar Megane RS, Mazda RX-8 testi yaptik, Nissan 350Z icin test ayarladik.
Alman arabasi test etmeden olmazzz dedik.
Günümüzde, cok insan Mercedes ve/veya Audi daha iyi araba, süper vb. diye bagirsa da,
ben BMW disindaki diger Alman arabalarini bi türlü sevemiyorum.
Bunda 3-4 Audi kullanmis bile olsam, ön yarginin payida oldugu muhakkak.
Eskiden BMW 520 miz vardi ve ben araba kullanmayi onda ögrendim. O yüzden yeri baskadir.

BMW dealer'i ile konustum, anlastim. Cuma aksami 16:30 da showrooma damladim.
Satis temsilcisi ile tanistik, konustuk. Ehliyet, kimlik, sigorta islemlerini hallettik.
Tüm haftasonu icin full-aksesuar Z4 3.0 'üm vardi.
Arabada alinabilecek (NAVI dahil) tüm aksesuarlar mevcuttu ve 3700 km’deydi daha.

Ilginc bi noktayi anlatmadan edemicem, sirketten bi Alman arkadas ile (Andreas) gitmistik.
Adam bizi cift sandi, esiniz fln dedi. Biz ne dedigini anlayana kadar enteresan bi durum olustu.

Z4 3.0, BMW nin sirali 6 silindir motorlarinin en güclülerinden biri. Simdi M3 daha güclü diyeceksiniz ama
bu da 5000 küsürlü devirlerde 231 ps üretiyor. Illa 7000 d/d üzerine cikmak gerekmiyor.
Navi, spor deri koltuklar, 17 inch jantlar, oto. tente, alarm, vb. her seyi arabaya doldurmuslar.
50bin eur da fiyati. Marsa bastiginizda tok ama gürül gürül bir sesle uyaniyor.
Sesini ben begendim. Alfa cigligi yok ama altinizda da güc oldugunu hissettiriyor.

Aracin ici oldukca kücük. Aslinda eldiven gibi sariyor da diyebiliriz. Esya koyacak cok yeri yok.
Ama malzeme ve iscilik kalitesi 1 numara. Cukurlara girdiginizde bile sasi rezonansi ve ses yok gibi.
Cabriolarda cok ender bulunan bir özellik. Dashboard'da aluminium kaplama vardi.
Güzel gözüken ama kisin dokununca adamin icini bile titreten bisiy. Cok soguk oluyo birrr.
Ama koltuklarda döt isitici mevcut. Cok iyi calisiyorlar. Aman dikkat.
Yoksa kestaneyi kebap haline bile getirebilir.
Kisin bile acik olarak kullanilabilmesi icin isitma özelliklerini cok güclü tasarlamislar.
Resmen Corum kaloriferi gibi calisiyordu isitma.
Bi de Kanada'daki arabalarin isitmalari böyle calisiyor.

Haftasonu bende oldugu icin, klasik Murat test güzergahini uygulamadik.
Ama ayni yollarda geze geze ve basa basa da kullandik. Ayrica Merso SLK 200 Kompresör ile karsilastirdik.
(1 arkadas test icin almisti )

Otoban Testi:
Araba alt devirlerden itibaren homurtuyla hizlaniyor. Illa su viteste gideyim diye tutturmuyor.
Vitesin solunda SPORT diye bir dügme var. Bastiginizda elektro-mekanik direksiyon sertlesiyor,
Throttle sensitivity de artiyor. ECU programi da degisiyor.
Baska bir araba oluyor diyebilirim. Arabanin dizaynindan da kaynaklanan, arka aksin üzerinden
kullanmak basta cok garip geliyor insana. Önce kocaman bir kaput ve arkada bisiy yok gibi.

250 km/h kadar cok rahat hizlaniyor. Arabanin geldigini görenler refleks sag seride atliyorlar.
Atlamayanlar yanlizca Porsche tarzi arabalar. Ama 200 km/h üzerinde tente oldukca gürültülü.
Bir süre sonra kafa ütülemeye basliyor. Otobanda yarismaktan cok virajli yollar icin tasarlandigini
hissettiriyor.

Frenler test ettigim araclarin icinde en iyisiydi. Daha sonra testlerine baktim.
100 km/h 'dan 35,5 metrede duruyormus.
Kisacik arkasi olan arabada arkadakinin durup durmayacagi da insanin aklina gelmiyor degil.

Yaklasik 18 litre yakti 100 km/h da. Basta cok gözükebilir ama bu hizlar icin normal.
Normal kullanimda 11-12 litreye cok rahat cekebiliyorsunuz.
Hatta yavas kullanimda 10 litrenin altina bile düsebilir. Haftasonu tüm ortalamasi 11.8 litre idi.

Dag Yolu Testi:
Sehir icinde kullanmadikca, SPORT dügmesine basmakta yarar var.
Biraz daha fazla tüketiyor ama filtrelenmis hissi kayboluyor.
3.0 larda spor yürüyen aksam std donanimda. Duydugum kadari ile 18inch olan run-flat lastiklerle oldukca aci verici oluyormus. 17inch tavsiye ediliyor genelde. Sehirde kullanirken Almanya'da bile insanlar dönüp bakiyor. Tabii, bi de benim 5 derece sicaklikta bile üstünü acarak gezmem de neden olabilir.

RX8 ve Megane RS'e göre arabayi söyle tanimlayabilirim.
Bu araba bi canavar!
RX8 ve RS bu aracin yaninda evcillestirilmis gibi kaliyor.
O post-modern görüntünün altinda tam bir roadster. Motor M3’e göre düsük bir güc üretiyor olsa da,
güc egrisi ve tork sayesinde cok canli. Motor 6500 devire kadar da cikabiliyor.
Araci iyi kullanmak icin deneyimli olmak sart. Bu özelligi adrenalin salgilanmasina yol aciyor.
Gercekten spor araba kullandiginizi hissediyorsunuz.

Maalesef pahali ve fonksiyonel degil.
Ama bu arabayi 1-2 yil kullanmak isterdim.


Resimler

NOT: Bu testler Almanya'da yapilmistir. OTOBANLARDA UYGUN YERLERDE HIZ SINIRI YOKTUR. YAPILAN HIZLAR LEGALDIR. Türkiye'de hiz siniri otobanlarda 120 KM/H dir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye

BMW Z4 [E85] [J3] [2002-2008]
« : Şubat 12, 2007, 19:45:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Ynt: BMW Z4 [E85] [J1] [2002-2008]
« Yanıtla #1 : Ocak 23, 2008, 17:06:47 »
Emeğinize elinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW Z4 [E85] [J1] [2002-2008]
« Yanıtla #2 : Ocak 23, 2008, 19:10:12 »
İnceleme için teşekkürler. Ben yeni bmw'lerin minimalist iç tasarımını hiç beğenmiyorum. Dışardan can alıcı bir tasarım ama içerisi çok sade.
Aynı dinamizm yok.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW Z4 [E85] [J1] [2002-2008]
« Yanıtla #3 : Ocak 23, 2008, 21:28:32 »
Ellerine sağlık Murat abi

Ellerine sağlık Murat abi

Ellerine sağlık Murat abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW Z4 [E85] [J1] [2002-2008]
« Yanıtla #4 : Şubat 22, 2008, 17:51:38 »
Tesekkürler.
Bu aralar cok araba test etmiyorum.
Ama 2 araba test ettim. Zamanim olunca yazacagim.

Birer haftasonu Cayenne S ve 911 Carrera S cabrio test ettim.

Sirada 911 turbo var. Ama havalarin iyilesmesini bekliyorum.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante