Bu yaklaşım doğru ancak eklenmesi gereken noktalar olduğunu da düşünüyorum Recep bey izniniz ile.
Fizikte herkesin bildiği bir kural vardır, duran cismi hareket ettirmek, hareket eden cismi durdurmak zordur. Buradaki ilk yaklaşımı ele alırsak; duran bir aracı hareket ettirmek en fazla enerjiye ihtiyaç duyduğumuz andır. Hız arttıkça ise yer ile sürtünme azalır(araç ağırlığı da düşer) ancak aerodinamik etkiler aracı yerden yükselttiği gibi önünde bir duvar da oluşturmaya başlar ve bu sefer de hava ile sürtünme etkisi artar ve yine tüketim artar ve bu tüketim eğrisi en başta; önce azalır, aracın yürüyen aksam, motor, şanzıman, aerodinamik yapısı ve yer ile sürtünme özelliklerine bağlı olarak belli noktada dip seviye yapar ve sonra artmaya başlar. Bu dip seviye yine araca bağlı olarak kısa bir (U) tabanı ya da (V) şeklinde olabilir.