Gönderen Konu: Yeni Köprüler  (Okunma sayısı 7683 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #40 : Ekim 11, 2014, 13:19:03 »
Yasal deynekçilikte sınır tanınmıyor olacak bu gidişle.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #40 : Ekim 11, 2014, 13:19:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #41 : Ekim 11, 2014, 14:44:51 »
Girişteki sistem benide şüphelendiriyor, ogs cihazını komple versek 40 lira, yine geçemeyiz.  Yazıktır günahtır ya, zaten vergilerden anamız ağlıyor, vapuru yapmışlar 77tl , buda olacak 35 dolar , illaha 1 yılda o köprünün parası çıkacak arkadaş, sanki o arabaların ötv sini biz vermiyoruzda, devlet karşılıyor.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #42 : Ekim 11, 2014, 14:51:43 »
hayır yani niye tren değil de otoyol ? yol mu yok ? var. çok acelesi olan uçakla gidiyor ki o fiyatlarla uçak daha mantıklı. bitmedi asfalta yapılan yatırımlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #43 : Ekim 11, 2014, 14:53:50 »
hayır yani niye tren değil de otoyol ? yol mu yok ? var. çok acelesi olan uçakla gidiyor ki o fiyatlarla uçak daha mantıklı. bitmedi asfalta yapılan yatırımlar.
İlerde deprem , sel gibi bir felaket oluştuğunda, devletin maddi destek yapması gerekeceği zaman, aaa biz o parayla yol yaptık diyebilmek için.(Bknz. Van depremi)
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #44 : Ekim 11, 2014, 15:04:03 »
Büyük konuşmak gibi olmasın ama bedava olsa dahi kullanmam sanırım o köprüyü. Yakın bir arkadaşım oranın denetiminde görevli firmada teknisyen. Bizzat kendisi söylüyor, kullanmayın diye. İlk yapılma aşamalarında Japon'ların verdiği hiçbir tolerans değerlerini yakalayamamışlar ki, toleranstan bahsediyoruz. Azami değerleri dahi yakalayamamışlar. Bu bizi çok uğraştırdı, diyordu. Milimetrelerle yapılan hesaplarda santimetre farklar oluşmuş. Bir müddet böyle devam etmiş. Daha sonra bizim ultra-zeki mühendislerimizden biri, Japon'ların verdiği tolerans noktalarında oynama yapılabildiğini keşfetmiş. Şu anki durumda, inşaat yapılıyor, değerler ölçülüyor, olması gereken değerlerde ise devam, değilse verilen değerler değiştirilip köprüden alınan verilere uygun gibi gösteriliyormuş. Teknik terimleriyle anlatıyordu ama pek ilgili olduğum konular değil. Kendi ben kullanmam diyor, bize de kullanmayın diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #45 : Ekim 11, 2014, 15:56:28 »
Büyük konuşmak gibi olmasın ama bedava olsa dahi kullanmam sanırım o köprüyü. Yakın bir arkadaşım oranın denetiminde görevli firmada teknisyen. Bizzat kendisi söylüyor, kullanmayın diye. İlk yapılma aşamalarında Japon'ların verdiği hiçbir tolerans değerlerini yakalayamamışlar ki, toleranstan bahsediyoruz. Azami değerleri dahi yakalayamamışlar. Bu bizi çok uğraştırdı, diyordu. Milimetrelerle yapılan hesaplarda santimetre farklar oluşmuş. Bir müddet böyle devam etmiş. Daha sonra bizim ultra-zeki mühendislerimizden biri, Japon'ların verdiği tolerans noktalarında oynama yapılabildiğini keşfetmiş. Şu anki durumda, inşaat yapılıyor, değerler ölçülüyor, olması gereken değerlerde ise devam, değilse verilen değerler değiştirilip köprüden alınan verilere uygun gibi gösteriliyormuş. Teknik terimleriyle anlatıyordu ama pek ilgili olduğum konular değil. Kendi ben kullanmam diyor, bize de kullanmayın diyor.

Bilemiyorum ama devlet yol veya köprü yapacak ve bunun üstünden milyonlarca aracın geçeceğini bilecek ve sağlamlıktan ödün verecek. Pek aklıma yatmıyor ama olursada şaşırmam. Burası Türkiye der geçeriz. :( :o >:(
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #46 : Ekim 11, 2014, 16:56:16 »
  Açıkçası kabullenen ya da kabullendirilen vatandaşlar olduğu sürece çok daha fazlası da olur fiyatlarda.
 Bir aracın körfezi geçişi ile köprüden geçişinin maliyeti ile bu hizmetin değeri hesaplanıyorsa iş zaten en baştan yanlış. En basit soru olarak şu gelmez mi aklınıza; 5.0 litre benzinli 2.0 tonun üzerinde bir araç ile 1.6 litre dizel bir araç aynı kilometre de aynı mı yakar? Öyle ise bu araçlardan hangisine göre bu fiyat hesaplanıyor? ;)
 Şimdi siyasete girmek istemiyorum ama açıkçası geçmiş dönemleri her fırsatta eleştirenlerin köprülerin ilk kuruluşunda sabit maliyetlerini çıkarması sonrası bedava olacağı kararını hangi sebepten uygulamadıklarını her aklı selim vatandaş soruyordur herhalde.
 
 Girişte banka gişeleri kurulursa ve ''Köprü geçiş kredisi'' adı altında yeni bir uygulama getirirlerse nasıl olur? ;) :)

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #47 : Ekim 11, 2014, 17:00:03 »
Bilemiyorum ama devlet yol veya köprü yapacak ve bunun üstünden milyonlarca aracın geçeceğini bilecek ve sağlamlıktan ödün verecek. Pek aklıma yatmıyor ama olursada şaşırmam. Burası Türkiye der geçeriz. :( :o >:(

Ben bu memlekette hükümetin insanlarını düşündüğüne hiç şahit olmadım. Farklı bir memlekette yaşıyormuşuz gibi düşünmüşsünüz. Bırakın yapım sonrasını, yapılırken dahi ölümcül ihmaller var. Soma'yı unutmadık, işçi ölümlerini saymıyorum bile. Konuyu farklı tarafa çekmeden, ayrıca şu an her şey kitabına uygun görünüyor (her ne kadar denetlenmese de) ama kitabı değiştirmişler. Bunu bana diyen birinci ağız, ölçümleri yapan, onaya veren kişi. Arkadaşlar arasında dönen bir muhabbette bahsetti, samimiyetine güveniyorum. Japon mühendislerin verdiği bir değer var ve bunu değiştiren birileri var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #48 : Ekim 11, 2014, 17:36:01 »
Yap işlet devret ise, elbette kar edecek, yoksa kim sermaye koyar? Körfezden dolaşmaya rakip bir fiyat olursa çok da iş yapar. Yapanlardan Allah razı olsun. On onbeş sene önce hızlı tren geliyor deseler gülerdim, şimdi gerçek oldu.
Orada çalışan teknisyen böyle dedikodular çıkarıyorsa yazık. Öyle bir sorumluluğa ortak olacağına istifa etsin.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #49 : Ekim 12, 2014, 00:04:33 »
Yap işlet devret ise, elbette kar edecek, yoksa kim sermaye koyar? Körfezden dolaşmaya rakip bir fiyat olursa çok da iş yapar. Yapanlardan Allah razı olsun. On onbeş sene önce hızlı tren geliyor deseler gülerdim, şimdi gerçek oldu.
Orada çalışan teknisyen böyle dedikodular çıkarıyorsa yazık. Öyle bir sorumluluğa ortak olacağına istifa etsin.

Peki!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #50 : Ekim 12, 2014, 02:43:50 »
15 sene önce iç savaş çıkacak deseler , cevabımız, "pauajhaha" olur idi. Şimdi ise maalesef buna gülemiyoruz. Köprüler bizim içimizden geçmiş, istanbul trafiği her geçen gün çığrından çıkıyor, vergiler artıp biz fakirleştikten sonra, benim evimin önünden başlayıp köprü, edirneye bağlansa neyime.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #51 : Ekim 12, 2014, 23:02:13 »
15 sene önce iç savaşın alası vardı. 40bin kişi öldü.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #52 : Ekim 12, 2014, 23:44:11 »
15 sene önce iç savaşın alası vardı. 40bin kişi öldü.
15 yıl önce bitmesine ramak kalan terör, artık içimize tamamen girmiş, kaynamış durumda
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #53 : Ekim 12, 2014, 23:47:06 »
Üstünden geçilsede geçilmesede devlet büyüklerimiz günlük 35.000 araç geçiş garantisi vermişler. Ayrıca 35$+kdv sadece köprü ücretidir
köprüye bağlı otoyollar da kullanılırsa ayrıca KM başı ücret denecekmiş.

35.000 adet altı araç geçerse parası yine bizden çıkacaktır....
Deli sormuş deliye aşk nedir diye? deli gülmüş deliye ben niye delirdim diye!  ***TOYOTA  Auris 1,33 Comfort  ( 2011 ) ***

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #54 : Ekim 13, 2014, 11:29:05 »
Eğer 35$ gibi rakamlar konuşuluyorsa bu 35TL çift yön için olabilir.
İnsanlar arasında laflar nasıl evrime uğrar bilirsiniz, 35 riyal duymadığımıza şükredelim.
Sonuçta köprü bitmeden rakamı bilemeyeceğiz.

Ülkemizin ve dünyanın en pahalı geçiş yolu malesef Fethiye-Dalaman arasındaki Yap-İşlet-Devret Göcek Tüneli denen yerdir.
Halbuki devlet o tepeyi komple yerinden kaldırabilecek donanıma sahiptir.

Uzunluğu 900m
Yol kalitesi, maden yolları gibi
Kışın tavandan sular akıyor
Sadece 1 gidiş-1 geliş tek şeritli
İç ışıklandırma yok denecek kadar az
Yangın söndürme tüpleri, kamyonu veya sistemi yok
Acil durum çıkışları yok
Havalandırma yok

Turizm ağırlıklı geçişlerin yapıldığı dünyanın en pahalı ve soğuk hava deposundan geçiş ücreti tek yön için küçük araçlarda 3.5TL ve araçlar büyüdükçede artıyor.

Neden çok pahalı?

Tünelin üstündeki tepenin kullanılması durumunda aşılacak mesafe, zaman ve maliyet şöyledir; 4km - 5dk  - 45krş

Tepeden maliyet çift yön için 0.9TL
Tünelden maliyet çift yön için 7.TL

Adapazarı - İstanbul otoban ve 4 tünel geçiş 3.TL
Aydın - İzmir otoban ve 2 tünel 2.4TL
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #55 : Mayıs 07, 2021, 18:02:34 »
Bahsi geçen köprü ya da yolları son zamanlarda kullananlar var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #56 : Mayıs 07, 2021, 19:23:02 »
Bilemiyorum ama devlet yol veya köprü yapacak ve bunun üstünden milyonlarca aracın geçeceğini bilecek ve sağlamlıktan ödün verecek. Pek aklıma yatmıyor ama olursada şaşırmam. Burası Türkiye der geçeriz. :( :o >:(

Sağlamlıkta öyle bir de ödün veriyor ki. Örnek olarak, Malatya'ya batıdan girişinde bulunan eski adıyla Beylerderesi yeni adıyla da Turgut Özal Viyadüğü. Yapım esnasında iki ayak arasındaki kot fatkı iyi hesap edilmediği için, köprünün istünde iki yaka ortada birleşmedi. Bir taraf diğer taraga göre yüksekte kaldı. Aradaki farkı beton dökerek kapatmaya çalıştılar. Köprü üstündeki yol yukarı aşağı olacak şekilde eğri büğrü.10 yıldır bu şekilde kullanılıyor. Bu köprüye bir şey olsa, doğu illerinin batıyla bağlantısı kopuyor. Şu an alternatifi yok. Ayrıca yapımında kaliteli malzeme kullanılmadığı konusunda da birçok haberler yapıldı. Her yıl cumhurbaşkanı bu köprüyü kullanarak Malatya'ya geliyor. Değişen bir şey yok. İnanın o köprüyü her sabah ve akşam kullanıyorum. Sırat köprüsü gibi.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #57 : Mayıs 08, 2021, 12:27:16 »
Bilemiyorum ama devlet yol veya köprü yapacak ve bunun üstünden milyonlarca aracın geçeceğini bilecek ve sağlamlıktan ödün verecek. Pek aklıma yatmıyor :( :o >:(
Basit bir örnek vereyim. Hani dolgu köprüler vardır , iki yana altıgen ince beton plakaları üst üste koyar , ortasını toprak doldurur , sonra üstüne asfalt yaparlar. İşte o plakaları karşı taraftakiyle birbirine bağlamaları gerekir ki patlamasın , ama o çelik bağlantıları yapmazlar. Sonra da çöker o yol , "aaa , niye ki çöktü şimdi bu?". Yaparlarken kaç kere gördüm. Her yerinden çürümüş bir devlet , yıkılması için tüm şartlar hazır şu anda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #58 : Mayıs 08, 2021, 13:35:32 »
Trakya'daki tren kazasında su yoluna iki tane menfez koysalardı su akar,toprak yerinde kalır,raylar trenin ağırlığı ile göçmez ve canlar kaybolmazdı,masraftan kaçınacağız derken eksik malzeme ve mühendislik uygulamaları yetersizliği ile her şey olabilir.Daha geçenlerde Düzce-Akçakoca yolu 80 metre çöktü,yolda olsanız günahınız ne?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Köprüler
« Yanıtla #59 : Mayıs 09, 2021, 16:08:37 »
Bahsettiğiniz yol benim verdiğim örneğe bire bir uyuyor. Bas bas bağırarak yapılan hırsızlık. Artık o kadar fütursuzca yapıyorlar ki hırsızlıklarını , gizleme gereği bile duymuyorlar. En fazla görevden alıp yüksek maaşlı bir yere ataması yapılıyor o kadar. Muhtemelen her kes payını alıyor , o yüzden düzen tıkır tıkır yürüyor.