Gönderen Konu: D4D Turbosu Hk.  (Okunma sayısı 5576 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #20 : Şubat 09, 2010, 23:13:55 »
izmiri geçtim türkiyede en iyi yapan yerler arasında bir yer var izmirde..best servis..superchips türkiye distirbitörü..
http://www.bestservis.com/

chip tuning sekmesi altından çok geniş bilgi edinebilirsiniz ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #20 : Şubat 09, 2010, 23:13:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #21 : Şubat 09, 2010, 23:33:55 »
burada gıder bu chıp taktırırım da hıc yaptıran var mı acaba?bırde garantı dısı kalır mı arac??baska bır sayfada arkadas yakıtta tasarruf oldu dedı bu sıtede ıse yakıt tuketımının arttıgı yazıyor :S
corolla comfort D4D 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #22 : Şubat 09, 2010, 23:48:32 »
mantıklı olan tüketimi arttırması zaten ibrahim bey..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #23 : Şubat 10, 2010, 00:00:18 »
baska bır sayfada ıse ıstanbullu bır arkadasımız tuketımı azalttıgını dıle getırdı oyuzden sormak durumunda bulundum.
corolla comfort D4D 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #24 : Şubat 10, 2010, 08:04:37 »
  Programlamaya göre tüketim oranı değişir. Ayrıca Tte sitesinden bazı kitlere ulaşılabilir. Bu programlama ile ve özellikle Turbo araçlarda en önemli unsur (motor sağlığı ve ömrü açısından) yakıt kalitesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #25 : Şubat 10, 2010, 10:42:33 »
turbo sistemi yapısal olarak bu tür hareketlere,dirençlere dayanıklı bir sistemdir yani hemen öyle kompressöre bindirmekle,vites değiştirmekle zarar görmez.bu zamana dayalı bir olaydır(devirsiz kullanma,yüksek sıkıştırma basıncında bir anda alçak sıkıştırma basıncına düşmek vs.)dediğim gibi..turbo sisteminizden korkmayın,sadece devirsiz kullanmayın ve düzenli yağ değişimi,kaliteli yağ..

İmren bey,
Dizel araçları devirli kullanmayın diyorlar, siz ise devirsiz kullanmayın diyorsunuz. Benim biraz kafam karıştı...
Benim aracım MMT ve en uygun devirde vites değiştiriyor yazılım. Sakin kullanımda 2000 devirde yapıyor vites geçişlerini ve araç normalde hep devirsiz kullandırıyor kendini. Sadece uzun yolda ve 5.viteste 3000 devri görüyorum. Zaten maksimum tork 1800 devirde olmuyor mu bu araçlarda?!
Maksimum 5000 devir olan göstergenin yarısını geçmeyin diyenler de var. Bu da 2500 devir yapıyor.
2006 Corolla HB Terra D-4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #26 : Şubat 12, 2010, 18:57:30 »
Ergün kardeşim,

1- Şu bizim D4D motorlardaki tubonun teknik özellikleri konusunda bizimle biraz bilgi paylaşabilirmisin mümkünse?  Devir-basınç değeri eğrisi ,  düşük devirlerde başka bir takviye varmı , dump valfe v.s.
2- Bizim yeni kasa corollalar benzin ve d4d lerde araç kodu nedir , hani şu eski modeller için AE101 gibi..  Motor olarak  1.4 D4D ler 1ND diye geçiyor ama bu motor kodu , araç kodu farklı ama belgelerinin üzerinde uygun bir kod bulamadım. Bulduğum bir iki koda uygun internetten birşey çıkmadı.

İyi akşamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #27 : Şubat 12, 2010, 19:59:34 »
Ergün kardeşim,

1- Şu bizim D4D motorlardaki tubonun teknik özellikleri konusunda bizimle biraz bilgi paylaşabilirmisin mümkünse?  Devir-basınç değeri eğrisi ,  düşük devirlerde başka bir takviye varmı , dump valfe v.s.
2- Bizim yeni kasa corollalar benzin ve d4d lerde araç kodu nedir , hani şu eski modeller için AE101 gibi..  Motor olarak  1.4 D4D ler 1ND diye geçiyor ama bu motor kodu , araç kodu farklı ama belgelerinin üzerinde uygun bir kod bulamadım. Bulduğum bir iki koda uygun internetten birşey çıkmadı.

İyi akşamlar
Eftal Bey,
 Turbo ile ilgili değerleri yarın iş yerinden bakar ondan sonra burada yazarım.
 Bu arada Dizel Araçlar;
 Model Kodu: NDE150
 Motor Kodu: 1ND-TV
 Benzinli Araçlar;
 Model Kodu: ZRE151
 Motor Kodu: 1ZR-FE
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #28 : Şubat 12, 2010, 22:21:57 »
Yazılanları okudum da.. çok arızaya meyilli bişey gibi geldi. Allah kolaylık versin
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #29 : Mart 13, 2010, 16:32:09 »
Eftal Bey,
 Turbo ile ilgili değerleri yarın iş yerinden bakar ondan sonra burada yazarım.
 Bu arada Dizel Araçlar;
 Model Kodu: NDE150
 Motor Kodu: 1ND-TV
 Benzinli Araçlar;
 Model Kodu: ZRE151
 Motor Kodu: 1ZR-FE

Ergün Bey selam,
Sanırım gaz pedalı iş yoğunluyla unutuldu , işler hafiflediyse şu turbo teknik verilerine bir bakabilirseniz seviniriz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #30 : Mart 13, 2010, 17:03:48 »
Ergün Bey selam,
Sanırım gaz pedalı iş yoğunluyla unutuldu , işler hafiflediyse şu turbo teknik verilerine bir bakabilirseniz seviniriz..
Eftal Bey senelik izindeyim. İş başı yaptığımda bu konuyla ilgileneceğim...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: D4D Turbosu Hk.
« Yanıtla #31 : Mart 14, 2010, 03:05:07 »
chip uygulamsı normal kullanımda yakıt oranını dusurdu bunu forumda ben yazmıstım.. ama kullanıma gore degisebiliyor o anki pskolojik durum cok onemli :)

irem haklı bunun japonla fransızla almanla alaksı yok her turbolu arabada uygulanması gerek bir durumdur sadece bizim binek araclarımızda iremin anlatıgı gibi blow off ve turbo timer olmadıgı icin stop etmeden aracta biraz oyalanmak daha sonra stop etmek en dogrusu direk blow off yoklugundada vitesleri direk kucultmemek gerekli 5 ten 3 falan gibi daha arabayı kasmamak lazım.. nedeni ise yaglamanın ve donen turbonun tribunleri direk ters etki ile durmasıdır...