Gönderen Konu: Gears of var 2 (xbox360)  (Okunma sayısı 972 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Mercedes CLA 180d AMG
    • Kendi Sitem
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Gears of var 2 (xbox360)
« : Şubat 02, 2010, 10:24:02 »


Yeni haritalar, yeni silahlar ve yeni çoklu oyuncu modu.Karşınızda GOW2!

X360 sahibi olan hemen her oyuncu Gears of var  (GOW) oynamasa bile adını duymuştur. Çıktığında yeri göğü inleten oyun bir süre sonra Pc platformu içinde çıkarak daha fazla kullanıcıya ulaşmıştı. Bittiği yer ve kazandığı başarı itibariyle devamının gelmesi kaçınılmaz oldu. Yapımcıların işi bu sefer cidden zordu. Zaten yapılan oyun çok yüksek notlar almış, insanlar devam oyununda daha ne yapılabilir ki gibi düşüncelere dalmışlardı. GOW 2, bizleri ilk oyunun kaldığı yerden daha bol sinematiklerle aksiyon dolu bir giriş ile karşılıyor.

Bitmek bilmeyen bir savaş

Konumuz, Sera isimli gezegende her şey yolundayken birdenbire yeraltından gelen düşmanlara karşı verilen savaş ile başlamıştı. İlk oyunun sonunda ise Lightmass denilen büyük bir bomba ile yaratıkların ana merkezini havaya uçurmuştuk. Fakat aradan geçen zamanda düşmanımız olan Locust topluluğu kendini toparlayıp tekrar saldırılara başlıyor. Serinin devam oyununda yine Marcus Fenix adlı karakteri yönetiyoruz. Bu sefer daha büyük bir plan ile düşmanı tamamen ortadan kaldırmak için direk taarruza geçiyoruz.



Daha büyük, daha etkileyici, daha kaliteli

Gears of var ’ın bu denli yüksek notlar almasındaki en önemli başarı bölüm tasarımları ve atmosferidir. Sizi öyle içine alır ki, çoğu zaman heyecanlanırsınız. Ayrıca eklenen ufak ayrıntılar ciddi güzel görselliklerin yolunu açar. Bir bölümde kapıya bomba koyup patlatmanız gerekiyor. Gidip koskoca bombayı arkadaşınız ile tutup, birlikte kapıya kadar taşıyorsunuz. Bu sırada tek elinizde silah gelen ufak yaratıklarla da ilgilenmeniz gerekiyor. Küçük bir kurgu, ama ekranın anlık kararıp, bombanın kapının önüne ışınlanmasından çok daha etkileyici. Bir diğer aksiyon ise girdiğiniz büyük ve karanlık tünelde yaşanıyor. İlerledikçe etrafınızı görememeye başlıyorsunuz. Kendi aralarında konuşan karakterler sonunda arkalarından bir aracın onları izlemesini ve ışıklarını yakıp yol göstermesini istiyor. Bölümler bu tarz küçük ama ince ayrıntılarla dolu. Zaten çevre atmosferi ile oyuncuyu etkilemeyi başaran yapım böylelikle çıtasını yükseltmiş oluyor. Bunca görselliğin bir arada bulunduğu bölümler arasında da insanı sıkacak kadar uzun yükleme ekranları çıkmıyor. Bir nefes alıp kendinize geldiğiniz gibi maceraya devam ediyorsunuz. İlk oyunda yapay zeka biraz fazla iyiydi. Çevrenizde birden çok düşman olduğunda sizi rahatlıkla öldürebiliyorlardı. Özellikle uzaktan hepsi sanki birer usta nişancıymış gibi her türlü silahla sizi haklıyordu. Bu sefer zorluk dereceleri elden geçirilmiş. Yapay zeka biraz daha normalleşmiş. Eskiye nazaran daha az ölüyorsunuz. Takım arkadaşlarınız ise genelde tek tük aksiyona girerlerken, artık nerdeyse bütün işi yapıyorlar. Fizik motorunda yapılan geliştirmeler sonucu parçaladığınız vücutlar ve su son derece gerçekçi olmuş. Kopan kollar bacaklar ayağınıza takılıyor, suda ilerlerken hem yansıma hem da ufak dalgalanmalar oluyor.

Daha kanlı, daha vahşi

GOW 2 üçüncü gözden oynanan bir oyun olduğundan kamera çok büyük önem taşıyor. Duvarların arasına girme, istediğiniz yere hedef alamama gibi sıkıntılardan eser yok. Zaten düzgün çalışan siper sisteminde ufak düzeltmeler yapılmış. Bunların dışında artık düşmana diz çöktürdüğünüzde gidip direk öldürmek yerine, kaldırıp siper olarak kullanabiliyorsunuz. Canınız sıkılında ise boynunu kırıp işinize bakabilme şansınız da var.

Ufak yeniliklerden düşman çeşitleri de nasibini almış. Eskiye nazaran daha büyük ve ihtişamlı yaratıklar eklenmiş. Kantus isimli yeni tür bir nevi büyücü gibi ölen yurttaşlarını diriltebiliyor. Bir diğer enteresan yaratık ise Tickers. Bu ufak şeyler size yaklaştıklarında intihar komandosu misali kendi bombalarını patlatıyorlar. Çok hızlı hareket ettikleri için çıkardıkları “Tik,tik,tik” seslerine kulak vermeniz hayatınızı kurtarabilir. Oyunda ilerledikçe eski arkadaşlarınız ile karşılaşmaya başlıyorsunuz ve takımınız büyüyor. Özellikle ekibinize yeni katılan çaylağın sohbetleri ve hareketleri çoğu zaman insanı gülümsetiyor.
Yapımın bir diğer başarılı kısmı ise Live desteği. İster aynı ekranda aynı X360 ile ekranı bölerek, ister Live üzerinden bütün oyunu arkadaşınızla birlikte bitirebiliyorsunuz. Zaten çok başarılı olan multiplayer seçeneklerine ufak ekler yapılmış. Bunlardan en dikkat çekeni ise Horde modu. Bu modda 5 kişilik bir takım oluşturuyor ve devamlı gelen düşmanları öldürmeye çalışıyorsunuz. Eğer takımınız komple ölmeden gelenleri halledebilirseniz bir üst bölüme geçiyorsunuz. Her bölümde daha zorlu düşmanlar sizi bekliyor. Yapımcılar Live sahibi olmayanları da unutmamış. Yeni eklenen Horde modu hariç bütün modlara bot koyma şansı eklemişler. Her ne kadar karşınızdakinin sizin gibi bir oyuncu olduğunda aldığınız keyif kadar olmasa da, yinede böyle bir seçeneğin olması güzel.



"Yapım Unreal 3.5 grafik motorunu kullanıyor. Karakter modellemelerinde ise renk paleti olarak geliştirmeye gidilmiş"


Unreal 3.5 ve üzerinizdeki etkileri

Unreal grafik motorunu oldum olası beğenmişimdir. Oldukça gerçekçi görselliklerin yanı sıra fazla aksamadan çalışması çok büyük bir artı. GOW 2, ilk oyunun biraz daha geliştirilmiş bir versiyonu olan Unreal 3.5 grafik motorunu kullanıyor. Bunun en büyük getirisi, ekranda olan onca aksiyona, onlarca düşmana rağmen grafiklerin çok az atlama ve takılma yapması. Bölümlerde yapılan ufak eklemeler ile atmosferin ne denli başarılı olduğundan bahsetmiştim. Aynı durum grafiklerde de söz konusu. Şarjörü bir kerede boşaltınca namlunun ucunun bariz şekilde kıpkırmızı olması, bir bölümde gökten ufak jiletler yağması bunlardan sadece bazıları. Yağmur efekti de eskiye nazaran çok daha keskin ve gerçekçi olmuş. Aynı durum parçacık efektleri içinde geçerli. Havadaki tozu, ufak ışık kırılmalarını rahatlıkla görebiliyorsunuz. Karakter modellemelerinde ise renk paleti olarak geliştirmeye gidilmiş. Özellikle karakterin üzerini baktığınızda her şeyin daha canlı, keskin, net ve gerçekçi olduğunu görüyorsunuz. Bazı yapımlarda gördüğümüz kare kare gölgeler yerine daha doğal görsellikler uygulanmış. Arkanızdan aracın sizi takip edip ortamı aydınlattığı bölümde ışık son derece başarılı olmuş. Zaten kanlı olan ilk oyundan sonra bu sefer savaşlar daha da kanlı ve vahşi olmuş. Yere yığılan düşmanlarınızı türlü türlü vahşetlerle öldürebiliyorsunuz. Siz yere düştüğünüzde ise sürünerek yardım isterken kanlarınız yeri boyuyor. Bazı bölümler o kadar büyük ve geniş ki insan bazen durup sadece etrafa bakınmak istiyor. Karakter seslendirmeleri, silah, çevre ve yaratık sesleri başarılı olmuş.

Kapatırken…

Gears of var  zaten kendine has dünyası, oynanışı, savaşları ile klasikler arasına girmeyi başarmıştı. Ama öyle kaliteli bir devam oyunu hazırlanmış ki, açıkça ilk oyun gölgesinde kalıyor. Yapımın sadece birkaç makyaj ile ortaya çıkmasını beklerken bu denli geliştirildiğini görmek oldukça tatmin edici. Büyüleyen bölümleri, etkileyici grafikleri, sizi saran atmosferi ve olabildiğince Live desteği ile Gears of var  2 kesinlikle konsolun en başarılı ve mutlaka denenmesi gereken oyunlarından biri.

http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=42156
video yu HD olarak İzlemenizi tavsiye ederim
www.envarencok.com
Lider dediğin...
ATATÜRK gibi OLmaLı......OLdu mu VATAN....ÖLdü mü EFSANE

Toyota Club Türkiye

Gears of var 2 (xbox360)
« : Şubat 02, 2010, 10:24:02 »