Gönderen Konu: Sorunlar çoğaldı  (Okunma sayısı 1979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Sorunlar çoğaldı
« : Şubat 01, 2010, 12:53:11 »
arkadaşlar hafta sonu il dışına çıktım hava yağmurlu idi silecekleri bosch marka yeni değiştirmeme rağmen silecekler silecek motorunu  zorluyor sanki cama daha fazla yapışıyor gibi diğer araçların yerden kadırdığı kirli suda sanki takılmıyor yağ gibi kayıyor,  :( anlamadım kullandığım hazır cam silecek sularından olabilirmi. ön camı değiştirirken silecekleri söküyorlar fazla sıkmışlar yada ayarı kaçmış olabilir mi? diğer sorun ise  yüksel devirlerde eksoz manifolt contasının motorla birleştiği yerlerde siyah çıra isi gibi kurum oluşmuş nedenini anlayamadım, yağım 10 40 mobil birde araçta dönüş yolunda debriyaj pedalında karıncalanma seklinde titreme hissediyorum daha önce yoktu acaba yüksek süratlerde alttan su zarar verirmi :-[ kapalı ortamda ama uzun yol olduğu için debriyaj ile fazla işimde olmadı ama belkide onarım sırası onda, birde aslında bu hafta içinde ön diskleri değiştireceğim Ergün ile bu konuyu paylaşmıştım bana fiyat vermişti ama burada bazı yaşlı şoför arkadaşlar taşlama yaptır diyo ama ben randımanlı olacağını sanmıyorum sizin görüşlerinizide öğreneyim. Kısmetse yarın halledeceğim, direksiyonu özellikle yüksek hızlarda zangır zangır titretiyor  :-[ yorumlar için şimdiden teşekkürler.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Toyota Club Türkiye

Sorunlar çoğaldı
« : Şubat 01, 2010, 12:53:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #1 : Şubat 01, 2010, 12:58:38 »
silecekler konusunda hazır cam suyunun içine birazda musluk suyu ilave edin derim , debriyaj konusunda bişey diyemiycem ancak diskleri taşlatma konusunda size kesinlikle yaptırmayın derim, hayatınız bu donanıma bağlı ve hastalıklarda olduğu gibi koca karı ilaçları ile bu işi çözmeye kalkmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2010, 13:08:46 »
silecek sorunu sanırım ayarından kaynaklanıyor birde bosh sileceklerin çin malı olan taklitleri var onlarda ses yapabiliyor ama ayarından da kaynaklanabilir,direksiyon büyük ihtimalle rot balans ayarından dolayı titriyordur,bence fren disklerini ve balatalarını değiştir taşlama yaptırma,ön fren diskleri 50 ve 60 tl arasındadır ön fren balataları da 40 tl civarındadır sanırım bence her ikisini birden değiştirmeniz daha mantıklı olur.Oluşan kurumla ilgili bir fikrim yok tecrübeli arkadaşlar yardımcı olacaktır bu konuda kolay gelsin umarım sorunlar çözülür

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #3 : Şubat 01, 2010, 13:35:56 »
direksiyonun titremesi rot balans ayarı  ya da jantların eğilmesinden kaynaklanabilir, fren balataları bosch marka 50 tl, yan sanayi 2 yıl garantili diskler ise 70 tl gibi birşeydi, geçen yıl Elazığda sormuştum, oluşan krumla ilgili dün benzer bi konu vardı bulursam linki ekleyeyim ordan bak bi abi sanırım aynı sorundu.
97 COROLLA GLİ :carwash: 1.6115 HP 2014 ASTRA HB1.6 CDTI 136 hp ASTRA SEDAN :carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #4 : Şubat 01, 2010, 13:38:07 »
http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/nedir-bunun-caresi/ sanırım aynı sorundan bahsediyorsunuz abi, linki bi incele istersen...
97 COROLLA GLİ :carwash: 1.6115 HP 2014 ASTRA HB1.6 CDTI 136 hp ASTRA SEDAN :carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #5 : Şubat 01, 2010, 17:29:16 »
Evet bizim contada üfürüyor o zaman sorun masraflı değildir inşallah, demekki efsanelerde buraya kadarmış son iki sezondur maşallahı var. sorun çıkartmakta yarışıyor sanki :) ama yinede performasından gayet memnunum artık ihtiyarı fazla zorlmasammı acaba  ::) birde ekliyeyim yanlış anlama olmasın titreme yüksek hızlarda frene basınca meydana gelmekte diskten olma ihtimali % 90 gibi git gide artti frene basmadığım sürece sorun yok.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #6 : Şubat 02, 2010, 07:52:10 »
  Muhtemelen fren pedalındaki titreme fren disklerinde oluşan balans bozukluğundandır Adem. Cam silecek motorundan ziyade hareketi silecek koluna ileten mekanizma zamanla boşluk yapar ve sistemin zayıflamasına, tam iş görememesine sebep olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #7 : Şubat 02, 2010, 09:51:53 »
birde aslında bu hafta içinde ön diskleri değiştireceğim Ergün ile bu konuyu paylaşmıştım bana fiyat vermişti ama burada bazı yaşlı şoför arkadaşlar taşlama yaptır diyo ama ben randımanlı olacağını sanmıyorum sizin görüşlerinizide öğreneyim.
Valla ben taşlattım 1,5 sene önce. Sıfır gibi oldu. Ne bir titreme ne bir sorun. Usta iyi olduğu sürece taşlatın bence. Boşuna yeni disk almayın. Haa taşlatma kurtarmayacak gibiyse o zaman başka.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • herşey buvatan evlatlarının eğitimi için...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 119000
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #8 : Şubat 02, 2010, 10:28:41 »
Evet bizim contada üfürüyor o zaman sorun masraflı değildir inşallah, demekki efsanelerde buraya kadarmış son iki sezondur maşallahı var. sorun çıkartmakta yarışıyor sanki :) ama yinede performasından gayet memnunum artık ihtiyarı fazla zorlmasammı acaba  ::) birde ekliyeyim yanlış anlama olmasın titreme yüksek hızlarda frene basınca meydana gelmekte diskten olma ihtimali % 90 gibi git gide artti frene basmadığım sürece sorun yok.
benim broadway'imdede vardı aynı sorun
sıkıntı ise sıcakken diske su tutulmasından dolayı disklerin etkilenmesi idi.
Ataşehir Final Anadolu Lisesi ; Kurucu & Müdür _ Fizik  & Fen Bilimleri öğretmeni Eğitim Yönetimi Uzmanı
2001 corolla vvti-Milano sıralı lpg
2011 avensis 1.8 multidrıve s - brc comfort lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #9 : Şubat 09, 2010, 22:09:30 »
diskleri, balataları  ve eksoz manifoltunu değiştirdim frenler çok iyi oldu ancak aracın sesi arttı ve çalışması farklılaştı, ilk marşta çok zor çalışıyor anlamadım ben bu işi önceden manifolt kaçırırken yarım marşta çalışan araba şimdi zorlanıyor manifolt sökülürken şarj dinamosuda sökülüyormu ayrıca başka bir yerde yağ değiştirmiştim araca bakan özel servisteki usta yağ filtresi yırtılmış yağ kaçırıyormuş 1 litre yağ ekledik dedi, bende aracın yağı mobil 10 -40 siz 20 -50 koymuşsunuz dedim bir şey olmaz dediler valla heralde bu özel servise son gidişim iyice işkillendim ayrıca merak ediyorum manifolt fiyatından bilgisi olan varmı 200 lira istediler değişmesine yan sanayi bu dökme demir parçası bu kadar pahalı mı keklendikmi şimdi biz içim hiç rahat değil yarın vaktim olursa götüreceğim bir daha...
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2010, 22:16:18 »
  Manifold pahalı bir parçadır ancak kaliteli olanı almak iyi olur ileride çatlamaması ve performansı kötü etkilememesi için.
 Yağ durumuda motor sesini arttırmış olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #11 : Şubat 13, 2010, 18:15:52 »
Manifoltun kaçırması araçta performansı etkilermi araç sanki eskiden 3000 devirdeki hızlanması ile şimdiki hızlanması arasında fark olduğunu hissettim araç gaz pedalına daha çabuk tepki veriyor gibi araçtaki gaz aynı hiç üzerine gaz almadım ve ayarı ile oynamadım biraz bana öyle geliyordur diye yazmak istemedim ancak aracın daha iyi hızlandığına bu gün kesin kanaat getirdim.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #12 : Şubat 13, 2010, 18:28:56 »
manifoltun kaçırması arabayı çekişten düşrmüştür özellikle alt devirlerde
  tabi degiştirince daha iyi gider bu da hissedilir
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlar çoğaldı
« Yanıtla #13 : Şubat 13, 2010, 19:40:34 »
manifoltun kaçırması arabayı çekişten düşrmüştür özellikle alt devirlerde
  tabi degiştirince daha iyi gider bu da hissedilir
Aynen katılıyorum. Ayrıca egzoz sistemindeki kaçaklar vs. tüketimide arttırır.