Gönderen Konu: Nedir bunun çaresi??  (Okunma sayısı 5889 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Nedir bunun çaresi??
« : Ocak 31, 2010, 13:36:44 »
Arkadaşlar.Aracımın egzoz manifoltu üfürüyordu.Conta yanmıştır diyerek değiştirdik.Ancak üfleme devam ediyordu.İki conta taktık,sıvı conta ile takviyeledik vs.Altı ay sonra yine üfürmeye başladı.Aracın sesinide değiştiriyor.Zannedersem manifoltun köşesinde 2-3 milimlik aşınma var.Oradan kaçırıyor.
 Ne yapılabilir?
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Toyota Club Türkiye

Nedir bunun çaresi??
« : Ocak 31, 2010, 13:36:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #1 : Ocak 31, 2010, 18:28:57 »
 Abi yaklaşık 800 derece sıcaklık oluyor egzos manifoldunda. Silikon zaten dayanamaz o sıcaklığa.
 Ancak çelik macun dedikleri egzoscuların sıvı bir contaları var. Kuruyunca beton gibi oluyor.
 Öncelikle bu formulü deneyini olmazsa döküm kaynağı yaptırmanız gerekebilir...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #2 : Ocak 31, 2010, 19:01:00 »
döküm kaynağı tek çözüm bizzat arkadaşımın arabasında vardı bu sorun
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #3 : Ocak 31, 2010, 19:27:25 »
manifoltun bloğa bağlandığı yüzeyde ya da manifoltun yüzeyinde atıklık varsa, nasıl conta koyarsan koy kaçırır. yüzey tamamen düz olmalı. tornacılar yapabilir diye düşünüyorum. conta olarak da metal contalar var manifoltlar için onları dene. (otomobil için var mı bilmiyorum. otobüslerde vardı)
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #4 : Şubat 01, 2010, 19:56:04 »
Manifoldu sıkan vidaları kontrol ettirdiniz mi? Onların dişleri tutmuyor olabilir. Önceki aracımızda öyle olmuştu 2 takım conta patlattıktan sonra vidaların girdiği deliklerin dişleri kaçırıyormuş bloğa yeni diş atıldı ondan sonra sorun kalmadı.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #5 : Şubat 01, 2010, 23:31:36 »
Mehmet Abi, Denizli Merkezde miydin abi,yoksa Çivril falan mı? Plaka L galiba
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #6 : Şubat 06, 2010, 17:28:47 »
Mehmet Abi, Denizli Merkezde miydin abi,yoksa Çivril falan mı? Plaka L galiba

Çivril.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #7 : Şubat 06, 2010, 17:30:10 »
Manifoldu sıkan vidaları kontrol ettirdiniz mi? Onların dişleri tutmuyor olabilir. Önceki aracımızda öyle olmuştu 2 takım conta patlattıktan sonra vidaların girdiği deliklerin dişleri kaçırıyormuş bloğa yeni diş atıldı ondan sonra sorun kalmadı.
Vidaları falan kontrol ettik.Zannedersem kaynak yolu görünüyor.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #8 : Şubat 06, 2010, 19:22:44 »
Kaynak ileride daha fazla soruna neden olmaz mı? Bence sorunun kaynağını tespit ettikten sonra ona göre bir çözüm bulmak daha mantıklı. Manifold veya oturduğu yerin taşlanması gerekiyor olabilir, çok ufakta olsa bir yamukluk, çapak contanın çok kısa sürede gitmesine neden olabilir.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #9 : Şubat 06, 2010, 22:52:07 »
aynı sorun benim araçtada var, aradan üfürüyor ve motor sesini değiştiriyor, sesten pek şikayetim yok aslında ama motor bölmesine eksoz gazı girmiş oluyor, eksoz gazının az bir kısmı sensörden önce çıktığı için acaba sorun oluyor mudur?

tamiri mümkün olursa bende yaptıracağım, bi kaç ustaya sordum ama sizlerinde bahsettiği gibi düzeltmek pek mümkün değilmiş, ancak değişim yapılabilirmiş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • toyota yedek parça
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #10 : Şubat 08, 2010, 18:40:33 »
abi manifoldun aşınan yerinin üzerine sert plastikler vardırya hani onu eriterek dök ama yemen bi kaşıkla felan sıva yapar gibi yap ki delmesin sonra. bu şekilde bi katman oluşturursan inşallah bi 5 sene kadar daha götürür seni
toyotaistanbul.com & yedekparcavar.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #11 : Nisan 29, 2010, 19:34:57 »
kaçırmanın ses haricinde performans ve yakıt tüketiminde bi zararı varmı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #12 : Nisan 29, 2010, 19:38:36 »
  Tabikide vardır. Olumsuz yönde. Ayrıca araç içinede egzoz gazı girebileceğinden araç içindekiler için sağlık açıısndan da sakıncalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #13 : Nisan 29, 2010, 20:42:21 »
 Ayrıca araç içinede egzoz gazı girebileceğinden araç içindekiler için sağlık açıısndan da sakıncalı olabilir.
bu gibi durumlar için toyota mühendistlerinden uçaklardaki gibi tavandan düşen oksijen maskelerinden donanımlarına katmalarını rejjaaa ediyorum.saygılar. :P(camları açıp havalandırmak dahamı pratik olur yahu) :huh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #14 : Nisan 30, 2010, 13:34:32 »
o macun olayını bizim egsozcuda gördüm ben de, adam delik susturucunun deliğini kapadı macunla, cam macunu gibi sürdü geçti, donunca egsoz borusundan sağlam olur dedi, siz de o köşeye ufak bir macun uygulaması yaptırabilirsiniz.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #15 : Nisan 30, 2010, 21:32:22 »
çok iyi bir döküm kaynakçısı bulabilirsen önce kaynak yaptırıp sonra yüzey taşlama uygulat.yoksa tek çözüm yeni bir manifold olur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • efsane "94" xli extra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Nedir bunun çaresi??
« Yanıtla #16 : Nisan 16, 2012, 11:16:28 »
Atilla abi benim manifolddan da hafif bir ses geliyor bir ara sanayide usta bir ara gel taşlanması gerekebilir demişti bir tavsiyen varmı?
az katık, çok kaşık ile tadı damağında bırakır....