Arkadaşlar geçen gün aracımla yolda giderken yokuşta ani bir fren yaptım ve araba resmen kaydı... hemde baya baya yani 5 cm kalmıştı önümde ki araca girmeme... Hiçbirsey anlamadım bende baya bir mesafe vardı ve yerde ıslak deyildi, yeni aldığım aracımdan bi anda soğudum. İlk defa abs li araç kullanıyorum ama ben böyle birşey görmedim. İzmir Akdemir Plaza ya götürecektim arkadaşıma sordum gerek yok götürmene abs böyle birşey işte dedi... Sizce bir sorun olabilir mi? Saygılar.
Abs tekerlekleri kilitlemiyor sonucta araba kontrolunuzde oluyor
İlk defa abs li araç kullanıyorum ama ben böyle birşey görmedim.
Abs'li araçlar her zaman daha uzun mesafede durur. Abs'nin temel amacı tekerleklerin kilitlenmesini engelleyerek direksiyon kontrolünü sağlamaktır...
Dört-tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir.
ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.
ABS nasıl çalışır?
Sürücü dört-tekerlek ABS 'li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.
Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS'lerin farkı
Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.
ABS'nin çalıştığı nasıl anlaşılır?
ABS'lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.
ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler
Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:
Ayağınızı frenin üzerinde tutun
Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS'nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının. Ancak, arka-tekerlek ABS ile donatılmış taşıtlarda, ön tekerleklerin geleneksel frenler gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü taşıtı yönlendirebilmek için, fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır.
Durmak için yeterli mesafe bırakın
İyi koşullarda öndeki taşıtlar üç saniye, kötü koşullarda daha fazla süre geriden takip edilmelidir.
ABS ile sürüş pratiği yapın
ABS çalışırken meydana gelen basınç dalgalanmalarının nasıl hissedildiğini öğrenin. Acil frenleme yapmak için boş alanlar ve park yerleri uygun olabilir.
Aracın kullanım kataloğuna bakın
ABS ile ilgili ilave sürüş bilgileri için aracın kataloğuna bakmayı ihmal etmeyin.
ABS'li taşıtı çılgınca kullanmayın
ABS'li taşıt size virajları hızlı dönme, şeritleri ani değiştirme veya ani manevralar yapma hakkı vermez. Bu tür davranışlar ne uygun ne de güvenlidir.
Frenleri pompalamayın
Dört tekerlek ABS'li taşıtlarda freni pompalamak, sistemi açıp kapatmaktadır. ABS frenleri sizin yerinize otomatik ve çok daha hızlı oranda pompalamakta ve iyi yön kontrolü sağlamaktadır.
Direksiyonu unutmayın
Dört tekerlek ABS, acil frenleme durumunda sürücünün yön kontrolü yapmasını sağlar. Yönlendirme sırasında taşıt tam olarak duruncaya kadar, ayağınızı fren pedalına sertçe basılı olarak tutun. Ayağınızı fren pedalından ayırmayın zira bu ABS'yi ayırır. ABS ile frenleme sırasında yönlendirme yeteneğiniz olsa bile, taşıtınız kaygan yolda kuru yoldaki kadar keskin dönemeyebilir. Arka-tekerlek ABS'li taşıt kullanan sürücüler dikkatli ve sertçe fren yapmalı ve tekerleklerin kilitlenmeye başladığını hissettiklerinde, basıncı bir miktar azaltmalıdırlar.
Mekanik gürültüler ve/veya küçük pedal titreşimlerinden paniklemeyin
ABS-donatılmış taşıtla fren yaparken meydana gelen mekanik gürültüler ve/veya küçük pedal titreşimlerinden paniklemeyin. Bu koşullar normaldir ve sürücünün ABS'nin çalıştığını anlamasını sağlar.
ABS genellikle geleneksel frenlerden daha çabuk durdurur ancak, fizik kanunlarını değiştiremez
ABS genellikle ıslak yüzeylerde ve buzlu veya sertleşmiş kar kaplı yollarda iyi frenleme sağlayabilmektedir. Her ne kadar genellikle geleneksel sistemlerdeki sert frenlemede karşılaşılan tehlikeli tekerlek kilitlenmesi kadar olmasa da, kumlu çakıllı yollarda veya yeni yağmış kardaki frenlemede durma süreleri daha uzun olabilir
ALINTI
Takıl Tunç kardeşim... 
Katıl olcak o katıl

Tüm arkadaşlardan özür diliyorum bir yazım hatası olmuş.
Kusura bakma Ergün'üm...
Arkadaşlar 40 Km hız ile normal bir yokuştan tan inerken böyle bir sorun çıkarması ve araçla aramızda baya bi mesafe olmasına rağmen durmaması da bana frenlerde bir sorun var gibi geldi... Frene de sonuna kadar yüklendim kesinlikle ama kesinlikle pompalamadım. Ayrıca bu abs işini servise sormuştum ve bana pompalamamı önerdiler... Cevaplarınız için hepinize teşekkür Ederim... Saygılar.
Katıl olcak o katıl 
Tüm arkadaşlardan özür diliyorum bir yazım hatası olmuş.
Kusura bakma Ergün'üm...
Estağfurullah Tunç ne kusuru, ben de sana takıldım...

Ayrıca bu abs işini servise sormuştum ve bana pompalamamı önerdiler... Cevaplarınız için hepinize teşekkür Ederim... Saygılar.
Gökhan Bey,
Size servis ne amaçla böyle bir şey söyledi bilemiyorum ama biraz saçmalamış. Abs sistemi saniyede ortalama 19 kez frene basınç uygulayıp çeker, yani pompalar. Hiç bir ayak bu sistemden daha hızlı çalışamaz heralde.
İşte bu anlık frene basıp bırakmalar mesafeyi uzatıyor. Servis size yanlış açıklama yapmış. Sizin freni pompalamanıza gerek yoktur...
zemin ıslak olmasa bile bozuk veya kumlu olugunda pedela sert bastınız için araç abs ye girmiştir ve abs devredeyken araç durmucakmış gibi gelir ama durur bunun için öle sanmışta olabilirsiniz ve lastiklerinizin durumuda bu mesafeyi etkiler gökhan bey saygılar..
Hakkatten ya ne pompalaması

Eskiden Anadollarda vardı öyle bir şey. Fren pompaladıkça tutardı

Ben Yariste bile pompalamıyom ABS de yok. Bana göre gayet iyi fren mesafesi.
özellikle karda çok can sıkar veya yağmurda...
arabanın durmasını beklediğin yerde tatatatata allahalahalhalha diye göz göre göre giydirmeyede sebep olduğu çok olmuştur.bildim bileli fayda ve zararları tartışılır.
ben faydasını görmedim...karda buzda vs canımı sıkıcağını bildiğim yerde rölesini söküyodum devre dışı kalıyodu
Aynen caner kardeşim işte aynı sorunu yaşıyorum.. Ayrıca belirtmek isterim pompalıyorum demedim. Servis pompalamamı önerdiğini söyledim arkadaşlar... Saygılar.
şahin değilki bu araba fren pompala

elinden geldiği kadar kızaklatmamaya çalış diyicem abs devreye girmesin.zaten girdikten sonra pompalayıp tekrar basman hiçbişey ifade etmez.ayağının okadar hassas aynı şekilde abs beyinyle senkronize çalışacağını hiç zannetmiyorum.ama ...kahretsin abs işte adamı böyle kitliyo
Abs tekerlekleri kilitlemiyor sonucta araba kontrolunuzde oluyor
bakarsanız teknik verilere abssiz arac absliye göre 3-4 metre daha önce durur fakat abslide engelden kaçmanız lazım çarpmamak için.abssizde hedeften yine kaçmanız lazım ama frenler kitlediği için hedeften kaçamazsınız ve güm maddi hasar
Hakkatten ya ne pompalaması
Eskiden Anadollarda vardı öyle bir şey. Fren pompaladıkça tutardı
Ben Yariste bile pompalamıyom ABS de yok. Bana göre gayet iyi fren mesafesi.
Yarislerde ABS var diye biliyorum Ramazan hocam.
2004 Corolla aracımın en sevdiğim yeri frenler, yağmurlu ya da normal havalarda asla kaymıyor şimdi yeni Corolla da böyle bir sorun okuyunca şaşırdım.
Yarislerde ABS var diye biliyorum Ramazan hocam.
Hakkı abi 2000-2001 Luna larda yok

Sadece Sürücü hava yastığı var o kadar donanım mahrumu bi araç

Klimam bile yok

Ağlıyacam tutmayın beni...
Abs tekerlekleri kilitlemiyor sonucta araba kontrolunuzde oluyor
Bu söylediğin şeyin hiçbir alakası yok... Sonuçta ne kadar dikkat edersen et önündeki araçla mesafeni mi ayarlıcan, önümdeki araç ani bir fren yaptı e o zaman ne yapcan?