Gönderen Konu: Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?  (Okunma sayısı 3921 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« : Ocak 25, 2007, 01:53:17 »
Az yakıtla, çok yol nasıl yapılır?
Geçtiğimiz yıl ülkemizdeki akaryakıt fiyatları bir önceki yıla göre yüzde 15’lere varan oranda artış gösterdi. Portreye yakıt türleri açısından ayrıntılı bakarsak; geçtiğimiz yılın ilk aylarında 2.34 YTL’ye satılan 95 oktanlık kurşunsuz benzin bir yıl aradan sonra yüzde 13’lük bir artışla 2.65 YTL’ye satılmaya başlandı. Çoğu kişinin akaryakıt zamlarıyla mücadele etmek için tercih ettiği motorindeki senaryoysa daha üzücü. Buna göre Ocak 2005’te litresi 1.87 YTL’ye satılan motorin Ocak 2006’da 2.18 YTL’lik bir fiyat etiketi taşır hale geldi. Bu rakamlar hangi yakıt türü seçilirse seçilsin artış düzeyinin enflasyona oranla bir hayli yüksek kaldığını gözler önüne seriyor. Sizler için daha az yakıt tüketmenin yollarını araştırdık. Önerilerimize kulak vererek zamlardan minimum düzeyde etkileneceğinize inanıyoruz.

Gaz pedalıyla dost olun!
Halk arasında ağızdan ağza dolaşan bir deyim vardır. Açıkçası bu yakıt tasarrufu yapmanın altın kuralını ortaya koyuyor. Kesinlikle tahmin ettiğiniz gibi; “Gaz pedalına altında yumurta varmış gibi bas”. Hız yapmak için gaz pedalının sonuna kadar basmaya ihtiyaç yok. Bunun için otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterli. Otomobiliniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın; ilerlemek için yer çekiminden faydalanın. Bilindiği üzere yokuş aşağı inerken gaza basılmazsa enjeksiyonlu otomobiller yakıt tüketmiyor. Ancak yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı kapatmayın. Vites boşa atıldığında motora yakıt girişi kesilmediğinden tüketim devam eder. Ayrıca motor kompresyonu ortadan kalkacağından otomobili durdurmak güçleşir. Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığı için yapılacak yakıt tasarrufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalabilirsiniz.
Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı gitmemeye gayret edin. 90 km/s'den sonraki her 1 km/s artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km hızla giden bir araç 80 km/s hızla giden bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir. Ayrıca yakıt tüketimini artıran "saldırgan" sürüşten kaçının; ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almaya çalışmayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha çabuk yıpranır; bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.

Rölantide ısıtmayın!
Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini artırır. Motoru çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda otomobilin yaktığı yakıt üç dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır.
Yapılan bir teste göre 1.6 litrelik motor taşıyan kompakt sınıftaki bir otomobil 0 (sıfır) derece hava sıcaklığında marşa basıldığı andan 10’uncu kilometrenin sonuna kadar yaklaşık 4 litre yakıt tüketiyor. Motor normal çalışma sıcaklığına dört kilometre yol katedildikten sonra ulaşıyor ve tüketim fabrika verilerine yakın hale geliyor. Bu nedenle özellikle soğuk havalarda kısa mesafelerde otomobil kullanmak yerine yürümeyi tercih edin.

Doğru viteste ilerleyin!
Birinci vites otomobile hareket vermek için tasarlanmıştır. Uzun süre bu viteste gidilirse yakıt tüketimi anormal miktara yükselir. Vites değiştirirken motorun üst devirlere çıkarmaktan kaçının. Her motorun maksimum devir sayısı ve en verimli çalıştığı devir aralığı vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakarak ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. Teknik verilerde "maksimum tork" adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Otomobilden otomobile değişmekle birlikte genellikle 2000-4500 d/d aralığında olan maksimum tork devrinde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde yakıt tüketimi önemli ölçüde azalacaktır.
Ancak hiç bir zaman fabrika verisi olarak açıklanan yakıt tüketimine ulaşmayı hayal etmeyin. Çünkü bu veriler 90 km/s hızda, rüzgarsız ortamlarda tespit edilen verilerdir.
Otomobili yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin otomobil kullanırsanız o kadar az benzin tüketirsiniz ve otomobiliniz de o kadar az yıpranır. Otomobili akan trafiğin hızına uygun kullanın. Aksi kullanım sürücünün ani frenaj ve ani hızlanmalara ihtiyaç duymasından ötürü yakıt tüketimini artırır. Önünüzdeki araçla yeterli takip mesafesi bırakın. Sık sık şerit ve hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken hızı koruyup ani frenle durmak yerine ayağınızı gazdan çekerek otomobili motor kompresyonuyla yavaşlatıp hafif frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az benzin tüketmenizi sağlar.

Otomobilinizi hafifletin
Otomobilinizin üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km mesafede 2 litre, boş portbagajsa otomobilin aerodinamik yapısını olumsuz etkileyeceğinden yakıt tüketimini ortalama 0.5 litre artırır. Hız büyüdükçe hava direnci o oranda artacağı için portbagaj kullanıldığında yavaş gitmek göreceli olarak yakıt tasarrufu sağlayabilir. Otomobile fazladan takılan aynalar, süsler, o otomobil için özel olarak üretilmemiş spoylerler ve benzeri hava tutucu herşey aracın aerodinamik yapısını etkileyerek yakıt tüketimini artırır. Açık camlarla yolculuk yapmaksa neredeyse otomobilin iç mekanının bir paraşüt görevi görmesine sebep olur. Açık camlar şehir içi ya da şehir dışı yolculuklarda yakıt tüketimini 100 km'de en az 0.3 litre artırır; ancak camları kapatıp, varsa klimayı açmak da çözüm değildir; çünkü klima havanın sıcaklığına ve kullanılan kapasiteye göre yakıt tüketiminin 0.5-1 litre arasında artmasına neden olur. Unutmadan otomobilinde gereksiz yük bulundurmayın. Otomobilde bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir. Standart bir otomobilde her 100 kg fazlalık için 100 km'de 1 litre tüketim hesaplanabilir. Bu nedenle otomobilde taşınan gereksiz eşyaları boşaltmakta yarar var.

10 ipucu
1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın.
2- Ani kalkıştan ve frenden kaçının.
3- Yokuş aşağı inerken gazdan ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
4- Fazla ağırlıklardan kurtulun.
5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri sökün.
6- Hava filtresini sık sık değiştirin.
7- Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
8- Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın.
9- Uzun süre hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın
10- Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın.
 

Toyota Club Türkiye

Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« : Ocak 25, 2007, 01:53:17 »

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #1 : Ocak 25, 2007, 16:28:43 »
ALINTI
Fazla ağırlıklardan kurtulun.[/quote]

Uçak düşüyor fıkraları gibi olmuş bu kelime. E tatile çıkarken eşyaları kargoyla gideceğimiz otelemi gönderelim.  

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #2 : Ocak 30, 2007, 01:10:28 »
yine zam gelmiş kurşunsuza..

gaza basmayacaksınız ve ufak bi yokuş görünce boşa atacaksınız...
okula gidip gelirken 75-100 arası gidiyorum..
2200devir civarı vites değiştiriyorum gaza yüklenmiyorum..

sonuç: 4.5lt yakıt tüketimi..
son 1300km.de ortalamam 5.6 litre
arada gazlamalarımız da oluyo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #3 : Ocak 31, 2007, 00:30:56 »
sıfır derecede ilk 10 km de 4 litre yakıt harcaması çok anormal.yanlış bence.her sabah okula gidiyorum ben hava sıfırında altında bugünlerde.okul yaklaşık 6 km filan.o zaman her gidişimde 2.4 lt benzin harcıyorum.aracın deposu 50 lt. ozaman sadece sabahki gidişimi göz önüne alırsak 125 km sonra benzinin bitmesi lazım:) çok saçma ya
BASTIĞIN YERLERİ TOPRAK DİYEREK GEÇME,TANI!
                                           DÜŞÜN ALTINDAKİ BİNLERCE KEFENSİZ YATANI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2007, 17:08:23 »
tamam da ya yeniden benzine zam gelirse ....................napcaz şimdi...... bence arabanın hakıyla kullanlması yeridir ............yakıttan korkuyorsak  tasarrufu 1000 cc veya altı  olan motorlarda aramamız gerekir.....yoksa  gaza basma - camı açma - klima kullanma -eşyalardan kutul , olmazki araba binilmez bir hal alıcak...............

Alıntı yapılan: özgür şehitoğlu
tamam da ya yeniden benzine zam gelirse ....................napcaz şimdi...... bence arabanın hakıyla kullanlması yeridir ............yakıttan korkuyorsak  tasarrufu 1000 cc veya altı  olan motorlarda aramamız gerekir.....yoksa  gaza basma - camı açma - klima kullanma -eşyalardan kurtul , olmazki araba binilmez bir hal alıcak...............
[/quote]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #5 : Şubat 13, 2007, 23:28:02 »
O zaman Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Toyota Yaris 1.0 vb. arabalar kullanılacak. Ayak yorgana göre uzatılacak.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2007, 00:40:25 »
Teşekkürler hemen hemen hepsini sanırım uygulamaya çalışıyorum.
Toyota Corolla Sport.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2007, 00:50:23 »
yakın bi arkadaşımda 1.6megane2 var..yaktığı ise km.de 15ykr..
az basınca her arabayla ekonomik olunabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2007, 01:33:30 »
Alıntı yapılan: Cem Yücel
yakın bi arkadaşımda 1.6megane2 var..yaktığı ise km.de 15ykr..
az basınca her arabayla ekonomik olunabilir
[/quote]

+ 1500
Toyota Corolla Sport.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #9 : Şubat 17, 2007, 11:04:17 »
Takarsın LPG yi benim gibi bas gitsin şehir dişi istediğin gibi kullan 135 ytl yi geçmiyor.  Şehir içi istediğim gibi kullanıyorum 175 ytl yi geçmiyor.


NOT: 1 km mesafedeki yaktığı LPG dir YKR  olacak özür.
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #10 : Şubat 18, 2007, 19:30:09 »
geçen haftasonu ailemin yanına gitmiştim. Ankara'dan depoyu tamamen doldurarak yola çıktım. Bandırma'ya vardığımda yol bilgisayarında ortalama tüketim 5,7 lt/100km idi. ortalama hızım ise 82 km. 1 kere mola verdim o da yolun tam ortasına gelen Bozüyük'te. 485 km lik yol boyunca ibre 110 u birkaç kez gördü o da Bursa çevreyolunda(otoban), genelde 90 civarındaydı. biraz daha dikkat etsem 5,5 lt/100km hatta daha altına bile çekebilirdim. yani corolla ile bir depo benzinle 1000 km hayal değil arkadaşlar.

yalnız şunu da belirtmeden geçemeyeceğim, corolla ile düşük tüketim elde etmek için gaz pedalı ile büyük bir hassasiyet savaşına girişmek gerekiyor. hiç sevmem ama renault larla düşük tüketim için bu derece uğraşmak gerekmiyor, toyota ya göre daha tutumlu motorları var ve gaz pedalları daha kolay dozlanıyor. benzinden yaptığınız karı devamlı problem çıkardığı için serviste geri veriyorsunuz o da ayrı bir konu  

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #11 : Şubat 20, 2007, 21:33:13 »
arkadaslar yakıt aracın bakımı ve gaz pedalına basmakla doğru orantılıdır
eğer cok basarsanız elektronik sistem ona göre yakıt verir
az yakıtla cok yol gitmenin sırrını veriyorum:
1)aracın hızlanması için acele etmemeli ve gaza az basarak devirlenmesini beklemeliyiz
2)yeni vitese taktıgımızda aracın max tork devrine gelmesine dikkat edin
3)bakımlarını zamanında yaptırın ve arac ıcın dogru olan yedek parcayı kullanın
4)ayagınızı debriyaj pekalının üzerinde tutmayın temas halinde hem balata sıyırır hemde aracın gucu duser
bu kurallara uyarsanız aracınız sehır ıcı 8,2 uzun yolda 5,3 yakar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #12 : Şubat 21, 2007, 10:45:25 »
Alıntı yapılan: Muzaffer Yaman Birsayı
2)yeni vitese taktıgımızda aracın max tork devrine gelmesine dikkat edin
[/quote]
Katılmıyorum. Bunu yaparsanız öyle çılgın benzin yakarsınız ki inanamazsınız. Maksimum tork devri "maksimum verimlilik" devri değildir.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Az Yakıtla Çok Yol Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #13 : Şubat 21, 2007, 18:50:42 »
vites değişimi için maksimum tork devrine kadar bekleme taktiğine ben de katılmıyorum. Çünkü benzinli bir corolla motoru 4800 d/d çevirirken en yüksek tork değerini verebiliyor. ne kadar yavaş hızlanırsanız hızlanın aracı bu devirlere getirene kadar hayli yüksek yakıt tüketimi gerçekleşecektir.