Gönderen Konu: 93 corolla karbüratörlü modele turbo  (Okunma sayısı 8978 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: AB+
93 corolla karbüratörlü modele turbo
« : Ocak 04, 2010, 13:16:49 »
arkadaşlar 93 corolla karbüratörlü modele turbo taktıran varmı varsa sonuçları neler ne gibi eksi ve artısı oluyor

Toyota Club Türkiye

93 corolla karbüratörlü modele turbo
« : Ocak 04, 2010, 13:16:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #1 : Ocak 04, 2010, 14:33:58 »
Oldugunu sanmiyorum.
Onun yerine 2-3 ekleyip 1.6 aliyorlardir.

Cok mantikli bir proje olmaz. Karb. oldugu icin motor kontrolü cok zor.
Hem turbo, hem de enjeksiyona cevirmek kolay is degil.
Megasquirt gibi bir ECU alip map yapmaniz gerekir + sensörleri dösemek vs.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #2 : Ocak 04, 2010, 15:24:20 »
Oldugunu sanmiyorum.
Onun yerine 2-3 ekleyip 1.6 aliyorlardir.

Cok mantikli bir proje olmaz. Karb. oldugu icin motor kontrolü cok zor.
Hem turbo, hem de enjeksiyona cevirmek kolay is degil.
Megasquirt gibi bir ECU alip map yapmaniz gerekir + sensörleri dösemek vs.

+1 bu projeye verilecek paranın birazını üste koyup 1.6 alınınca daha rahat bir proje olacağı kesin.enjeksiyonlu ae101 turbo örneği var fifty tuning tarafından yapılmıştı.nissan s15 turbosu ile.aracın 1.5 barda 300hp+ oldugu düşünülüyordu.youtubede videolarda m3 lerle yürüyordu
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2010, 23:32:25 »
benimde 1.6 93 üm var ve geçen sene ciddi ciddi babamla düşündük orj pistonlara uygulayacaktık.tahmini 150-165 hp güç alacaktım.Ve bu işi çok sevdiğim bir abime sordum ismi Mustafa,garajının adıda MMPOWER GARAGE belki duyan vardır.Mustafa abiye danıştım nasıl olur kaça mal ederiz falan diye.5.000 tl yi bulur demişti.Karbüratör sıkıntı olurmu dedim.Aslında karbüratör daha basit avansı tutturmak daha kolay dedi bilgilerinize :).Sonradan aracın km si itibari ile orj pistonlara uygulamam sağlıklı olmayacağını forged piston gerektiğini öğrendim ve soğudum :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #4 : Ocak 05, 2010, 19:53:29 »
karburatörlü bir arabaya turbo takıldıgı zaman alınacak güç çok fazla olmaz ve zamanla bogazlarda turboda (kullanıma göre ) hasarlar oluşur..

şöyle örnek vereyim karbüratörlü bir arabaya turbo yaptınız pistonları kolları falan değiştirmediniz.. turbo hem çok az bir basınçla çalışır(çalışması gerekir). 4-5 kere arabayı epeyi zorladınız.. 6-7 zorlamada basınç azalmaya başlar daha ileriki zorlamalarda turbonun kelebeği ve ya turbo salyangozunda çatlamalardan dolayı epey basınç kaybı yaşanır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #5 : Ocak 05, 2010, 19:54:27 »
+1 bu projeye verilecek paranın birazını üste koyup 1.6 alınınca daha rahat bir proje olacağı kesin.enjeksiyonlu ae101 turbo örneği var fifty tuning tarafından yapılmıştı.nissan s15 turbosu ile.aracın 1.5 barda 300hp+ oldugu düşünülüyordu.youtubede videolarda m3 lerle yürüyordu
arabanın turbosu fifty tuningde yapılmamıştı sanıyorsam..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2010, 23:08:02 »
karburatörlü bir arabaya turbo takıldıgı zaman alınacak güç çok fazla olmaz ve zamanla bogazlarda turboda (kullanıma göre ) hasarlar oluşur..

şöyle örnek vereyim karbüratörlü bir arabaya turbo yaptınız pistonları kolları falan değiştirmediniz.. turbo hem çok az bir basınçla çalışır(çalışması gerekir). 4-5 kere arabayı epeyi zorladınız.. 6-7 zorlamada basınç azalmaya başlar daha ileriki zorlamalarda turbonun kelebeği ve ya turbo salyangozunda çatlamalardan dolayı epey basınç kaybı yaşanır :)

peki abi neden çatlama v.s oluyor :S hem düşük basınç hemde böyle sorun anlamadım?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #7 : Ocak 08, 2010, 10:06:03 »
peki abi neden çatlama v.s oluyor :S hem düşük basınç hemde böyle sorun anlamadım?

basıncı ayarlayamadıgın zaman 0.1 bar fazla yaparsan bile kötü sonuçlar elde edersin.. sadece turbo takıyor adam arabaya.. 0.3 bar basalım diyo tamirci yok abi sen 0.4 yap daha fazla güç gelir diyo ve.. 0.1 bar bile zorladıgın zaman çatlamalara neden oluyo..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2010, 10:06:41 »
ben öyle gördüm karburatörlü şahine 1 bar basmışlar ikinci kalkışında turbo kelebeği yerinden çıktı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2010, 11:49:05 »
Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.

Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.

İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 93 corolla karbüratörlü modele turbo
« Yanıtla #10 : Ocak 09, 2010, 12:51:45 »
Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.

Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.

İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.

2. en mantıklısı ama karbüratör için ciddi ayar ve işi bilen bir ustanın yapması lazım
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN