0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Oldugunu sanmiyorum.Onun yerine 2-3 ekleyip 1.6 aliyorlardir.Cok mantikli bir proje olmaz. Karb. oldugu icin motor kontrolü cok zor.Hem turbo, hem de enjeksiyona cevirmek kolay is degil. Megasquirt gibi bir ECU alip map yapmaniz gerekir + sensörleri dösemek vs.
+1 bu projeye verilecek paranın birazını üste koyup 1.6 alınınca daha rahat bir proje olacağı kesin.enjeksiyonlu ae101 turbo örneği var fifty tuning tarafından yapılmıştı.nissan s15 turbosu ile.aracın 1.5 barda 300hp+ oldugu düşünülüyordu.youtubede videolarda m3 lerle yürüyordu
karburatörlü bir arabaya turbo takıldıgı zaman alınacak güç çok fazla olmaz ve zamanla bogazlarda turboda (kullanıma göre ) hasarlar oluşur..şöyle örnek vereyim karbüratörlü bir arabaya turbo yaptınız pistonları kolları falan değiştirmediniz.. turbo hem çok az bir basınçla çalışır(çalışması gerekir). 4-5 kere arabayı epeyi zorladınız.. 6-7 zorlamada basınç azalmaya başlar daha ileriki zorlamalarda turbonun kelebeği ve ya turbo salyangozunda çatlamalardan dolayı epey basınç kaybı yaşanır
peki abi neden çatlama v.s oluyor :S hem düşük basınç hemde böyle sorun anlamadım?
Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.