Gönderen Konu: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil  (Okunma sayısı 2874 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« : Ocak 02, 2010, 15:48:32 »
aracımla 2.viteste 95 km hız yaptım ama bu vitesi yükselttiğimde 4. viteste atikliğini bırakıyo acaba neden?

Toyota Club Türkiye

aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« : Ocak 02, 2010, 15:48:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #1 : Ocak 02, 2010, 16:02:50 »
o viteste o hız kanımca pek sağlıklı olmamıştır motor için, 4. viteste araba zaten tabiri caizse yedire yedire hızlanır benim bildiğim 3. vitesten sonra araçtan pati çekecek şekilde ileri atılması beklememek gerek neticede yaptığı sürat bellidir 5. vites özellikle zaten aracın rahatlaması için yapılmış gibi çünkü motor sesi azalıyor ve gaza tepkisi ani değil ne kadardar basarsan bas gaza, zaten sollamalarda araçtan ataklık yapması istendiğinde gidilen vitese göre bir alt vitese geçilerek yapılması aracın kısa sürede  daha fazla   ivme kazanması  sağlar en azından ben öyle biliyorum sorun olarak gördüğünüz şey tamamen vites dişli oranlarıyla alakalı olduğu gibi en yüksek torku verdiği devirinde önemi büyük bildiğim kadarı ile yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir en doğrusunu öğreniriz.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #2 : Ocak 02, 2010, 16:12:47 »
benim arabada 2 inci viteste 95 3 üncü viteste 130-135 yapıoyor... 4 ve 5 te atak değil aynı şekilde ama normal diye düşünüyorum...
hesap iptal :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #3 : Ocak 02, 2010, 16:47:50 »
benim arabada 2 inci viteste 95 3 üncü viteste 130-135 yapıoyor... 4 ve 5 te atak değil aynı şekilde ama normal diye düşünüyorum...
acaba 4 ve 5 i normal trafikte yüksek hızlarda kullanılmadığı için mi atak değil sağırlaşıyo sıfır arabalarda da böyle midir acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #4 : Ocak 02, 2010, 17:32:46 »
Ufuk, bu tamamen vites oranları ile ilgili bir durum ve her araçta aynıdır. Fizik kuralları gereği vites yükseldikçe motorun lastiklere aktardığı güç azalır.

benim arabada 2 inci viteste 95 3 üncü viteste 130-135 yapıoyor... 4 ve 5 te atak değil aynı şekilde ama normal diye düşünüyorum...

Arkadaşlar, drag muhabbeti için bahane arıyorsunuz galiba :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #5 : Ocak 02, 2010, 17:42:02 »
Ufuk, bu tamamen vites oranları ile ilgili bir durum ve her araçta aynıdır. Fizik kuralları gereği vites yükseldikçe motorun lastiklere aktardığı güç azalır.

Arkadaşlar, drag muhabbeti için bahane arıyorsunuz galiba :D
:) teşekkür ederim hakı abi.abi turbo buldum ama ürünler çin malı galiba http://www.sahibinden.com/turbo_taktirmak_hic_bukadar_ucuz_olmadi_2500_tl-50WQQaXQQ12371472WQQpXQQdisplayitem sence yaptırsam randımam alabilir miyim hakkı abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #6 : Ocak 02, 2010, 18:30:59 »
+50 HP'den başlayan güç artışları yazan birini fazla ciddiye almamak lazım :) Boşver derim, uğraştığına değmez.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #7 : Ocak 02, 2010, 18:53:16 »
acaba 4 ve 5 i normal trafikte yüksek hızlarda kullanılmadığı için mi atak değil sağırlaşıyo sıfır arabalarda da böyle midir acaba?

1. vites kalkış vitesi çok kısadır , sebebide aracın kasayı rahat çekebilmesi için, 2. ve 3. viteslerde ara hızlanma vitesidirki bunlarda kasayı süratlendirir. 4. ve5. vitesler en uzun viteslerdir bunlarda uzun yolculuklarda motoru rahatlatmak içindir, arabayı seri gitmesi için tasarlanmamıştır.


aracınız gayet sağlam bence saçma sapan şeylerle uğraşmayın.

ayrıca linkteki kiti bi ustaya taktırmaya kalksan 1000 1500 TL isterler ve TR de iyi bir usta bulmak çok zor, bizim bi arkadaş Hyundai accent'e taktırttı ama motoru birtürlü ayar tutmadı çünkü TR de turbo ustası pek yok ve bu iş tam bir profesyonellik ister, bunu aracına taktığın zamanda ekstra birçok işlave işlem gerekli aracına,

basınca dayanıklı motor contaları, güçlendirilmiş subap yaylkarı belkide subap kapakları, ayrıca araç hızlanıcağı için daha sert yay ve amortisörler ve sizi durdurması için kaliteli bir fren sistemi.

bu iş şaka değil ciddi paralar ve ciddi önlemler ister

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #8 : Ocak 02, 2010, 19:02:24 »
1. vites kalkış vitesi çok kısadır , sebebide aracın kasayı rahat çekebilmesi için, 2. ve 3. viteslerde ara hızlanma vitesidirki bunlarda kasayı süratlendirir. 4. ve5. vitesler en uzun viteslerdir bunlarda uzun yolculuklarda motoru rahatlatmak içindir, arabayı seri gitmesi için tasarlanmamıştır.


aracınız gayet sağlam bence saçma sapan şeylerle uğraşmayın.

ayrıca linkteki kiti bi ustaya taktırmaya kalksan 1000 1500 TL isterler ve TR de iyi bir usta bulmak çok zor, bizim bi arkadaş Hyundai accent'e taktırttı ama motoru birtürlü ayar tutmadı çünkü TR de turbo ustası pek yok ve bu iş tam bir profesyonellik ister, bunu aracına taktığın zamanda ekstra birçok işlave işlem gerekli aracına,

basınca dayanıklı motor contaları, güçlendirilmiş subap yaylkarı belkide subap kapakları, ayrıca araç hızlanıcağı için daha sert yay ve amortisörler ve sizi durdurması için kaliteli bir fren sistemi.

bu iş şaka değil ciddi paralar ve ciddi önlemler ister
mesut abi bu 2500 tl ye işçilik dahil ama bende kararsız kaldım satıcıya sordum 120 bg yapmak istiyorum aracı dedim turbosuz oda çok paralar harcarsın dedi turbo en mantıklısı dedi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: aracım 4. ve 5. viteste neden daha atik değil
« Yanıtla #9 : Ocak 02, 2010, 19:04:12 »
+50 HP'den başlayan güç artışları yazan birini fazla ciddiye almamak lazım :) Boşver derim, uğraştığına değmez.
tamam hakkı abi galiba vaz gecicem ya internetten araştırdım kimse memnun değil bu sonradan turboya herkes hiç enlene diyo galiba şu an iyi araç.