Gönderen Konu: Matematikten 5 vereceğim...  (Okunma sayısı 3837 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Matematikten 5 vereceğim...
« : Ocak 01, 2010, 11:46:25 »
Şikayetvar.com da karşılaştığım bir müşteriye verilen cevabı sizinle paylaşmak istedim Müşteri 195 tabanlı lastiği ölçtüğünü ve 160 cm olduğunu söylüyor müşteri temsilcisi öyle bir cevap vermiş ki akıllara zarar anlaşılmıyor...Veya ben yılbaşı sabahı olduğı için anlayamadım. Müşteri temsilcisinin yaptığı hesaba göre durumun normal olduğunu anlamamız gerekiyor ama hesapta 160 a yakın bir rakam hiç oluşmamış:)


Sayın.....


195/60 R 15 bir ölçümleme sistemidir.

195 mm = Kesit Genişliği : Kesit Genişliği ya da balonluktur. Lastiğin
mm cinsinden iki yanak arasındaki
( şekil ve yazılar dışında) dıştandışa olan mesafesidir.

60 % Serisi : Kesit yüksekliğinin, Kesit Genişliğine oranı ( 195 * %60 =
117 mm)

R = Radial yapı : Lastiğin Radial yapıda üretildiğini gösterir.

15'' = İnc cinsinden Jant çapı : 1 inç = 25,4 mm. ( 15 x 25,4 = 381 mm)

Bu durumda lastiğin çapı: ( 117 * 2 : 234 + 381 = 615 mm )ifade
etmektedir.

Bu ölçümlemeler uluslararası ölçümlemelerdir. Bütün üretici firmalar bu standartlara göre üretim yapabilirler.

Kesit genişliği ile lastiğin yere basma alanı farklı konular olup, lastik içerisine basılan hava ve araç ağırlığı ile değişikliğe uğrayabilir.

Lastikler, jantlanıp araca takıldıktan sonra tekrar iade alınması mümkün değildir.




Saygılarımızla,

Goodyear Lastikleri T.A.Ş.
Müşteri Hizmetleri
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Toyota Club Türkiye

Matematikten 5 vereceğim...
« : Ocak 01, 2010, 11:46:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #1 : Ocak 01, 2010, 13:40:13 »
yahu ne demiş bu goodyear
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #2 : Ocak 01, 2010, 14:57:18 »
160 cm taban dediği lastiği mezurayla döndürerek mi bulmuş nedir?
lastik ölçüm kriterleri arasında lastiğin çevre ölçüsü olarak bir tanım var mı?
goodyear oldukça açıklayıcı şekilde anlatmış kopyalayıp arşivime alıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #3 : Ocak 01, 2010, 15:41:24 »
 Ya bi yanlış anlaşılma var, yada müşteri hizmetleri sorumlusu saçmalamış.
 Eğer ki 195 tabanlı ise lastik metre cinsinden ölçülen her aletle 195mm. olması gerek çıkan ölçünün. Sanırım yanak ölçüsü ile karıştırılan bir durum var...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #4 : Ocak 01, 2010, 15:46:17 »
Lastiğin büyüklüğünü belirleyen de üzerine o numarayı yazan da aynı kalıp. Yani bir hata olması zaten imkansız.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #5 : Ocak 01, 2010, 19:09:41 »
Bence de bir yanlış anlaşılma var
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #6 : Ocak 01, 2010, 20:03:55 »
Galiba 160 dediği cm değil mm ve taban genişliğini ölçmüş. Yani niye 195mm değil diye soruyor.

195mm goodyear'ın da dediği gibi sadece taban genişliği değildir. Lastiğin en geniş kısmının genişliğidir ve bir yanaktan diğerine ölçülür. Kumpas kullanmadan ölçülürse eksik çıkar.

Belirtilen lastik çapı da doğrudur. Lastik boylarının ölçümlerine bakmak isterseniz şu siteyi kullanabilirsiniz:
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp?postId=906
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #7 : Ocak 02, 2010, 00:14:53 »
Sanırım şikayetin ne olduğunu paylaşmadığım için anlaşılmadı. Vatandaş 195  ölçülü lastik tabanıda 195mm olmalı ancak 160 mm ölçtüm diyor sıkıntı burada ayrıca verilen adrestede taban ölçüsü 195mm gösterilmiş sanırım şikayetçi haklı ama nasıl olur böyle bir şey akıllara zarar. adresten bir bakın...

http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/426955/g/GOODYEAR�in+Duragrip+Lastiklerinden+Memnun+Degilim
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #8 : Ocak 02, 2010, 00:17:55 »
Alper bey KOMPAS nedir allasen?
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 205 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #9 : Ocak 02, 2010, 01:04:04 »
Alper bey KOMPAS nedir allasen?

Kumpas, hassas ölçüm aletidir.

Ölçüm hassasiyetine, ölçüm şekline göre çeşitleri bulunur. Derinlik kumpası, delik kumpası vs. gibi çeşitleri vardır ama tümünün ölçüm sistemleri aynıdır. (Kaynak Wikipedia).
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #10 : Ocak 02, 2010, 10:14:21 »
yazım hatasını düzelttim, kumpas:


bakın bir resim daha vereyim, yere bastığı yeri cetvel benzeri bir şeyle ölçmenin hatalı olduğunu anlatmaya çalışıyorum.



gördüğünüz gibi lastiğin en geniş bölümü tabanı değildir, yanaklarıdır ve 195mm olan da bu bölümdür. Aracın ağırlığı, yükü, yanak yüksekliği vs gibi nedenler taban genişliğini etkiler. Bu yüzden "şu genişlikte taban olmalıdır" diyemeyiz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #11 : Ocak 02, 2010, 14:57:12 »
Şekil herşeyi açıklıyor. Kodlamanın da nasıl yapıldığını öğrenmiş olduk. Teşekkürler
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2010, 15:49:21 »
Yazım ve imla hatalarını görmezden gelerek Alper beye haddim olmayarak  5 veriyorum. Goodyear müşteri temsilcilerine bu sayfayı ders olarak okutsun...
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #13 : Ocak 04, 2010, 21:16:35 »
Yazım ve imla hatalarını görmezden gelerek Alper beye haddim olmayarak  5 veriyorum. Goodyear müşteri temsilcilerine bu sayfayı ders olarak okutsun...

Goodyear ve diğer lastik firmalarının müşteri hizmetleri ve üretim hattında çalışanlarından idarecilerine kadar bu hesaplamaları ve ölçümlemeleri bilmemesi düşünülemez. Bahse konu olay lastik kullanan sürücü arkadaşımızın lastik üzerindeki terimleri bilmemesi ve lastiği okuyamamasından kaynaklanan bir durum. Müşteri temsilcisi gayet net durumu açıklamış Ve demiş ki
195 mm = Kesit Genişliği : Kesit Genişliği ya da balonluktur. Lastiğin
mm cinsinden iki yanak arasındaki
( şekil ve yazılar dışında) dıştandışa olan mesafesidir. Bu bilgi Goodyear sitesinde açıkça mevcut http://eu.goodyear.com/tr_tr/advice/understand_your_tire/readingatire/index.jsp . Taban genişliği değil Lastik genişliği ifadesi var. Ölçümleme sistemleri tüm markalarda aynı olup bu değerler uluslar arası değerlerdir. Hiç bir lastik üreticisi bu ölçümlemeler de farklı bir yöntem izlemez.
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #14 : Ocak 04, 2010, 21:25:04 »
Bir husus daha belirmek isterim. Taban genişliği ve yere basan nokta hakkında. Hiç bir lastik firması benim lastiklerim yere şukadar cm basar diye belirtmez ve ölçümleme sisteminde kullanılmaz. Aracın yere basan taban kısmında kullanılan sırt kauçuğu yol tutuş ve frenlemede diş yapısı ile birlikte etkendir. Düz sürüş , hafif viraj ve keskin virajlarda lastiğin yer ile olan temas yüzeyi farklılıklar gösterir. Bu konuda Dunlop MRT teknolojisi ciddi bir devrime imza atmıştır. Çok açılı sırt deseni teknolojisi ile sürüş anında lastiğin yer ile temasını daha fazla artırabilen bir teknolojik buluştur. Konu ile ilgili detaylara kısmen göz atmak isterseniz http://dunlop-tires.com/dunlop_trtr/tyre_range/car_tyres/information/technologies/mrt/ inceleyebilirsiniz.
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #15 : Ocak 07, 2010, 16:36:39 »
Goodyear ve diğer lastik firmalarının müşteri hizmetleri ve üretim hattında çalışanlarından idarecilerine kadar bu hesaplamaları ve ölçümlemeleri bilmemesi düşünülemez.

Ben müşteri temsilcilerinin ölçümlemeleri bilmediğini değil anlatamadığını belirtiyorum ve öyle de düşünüyorum. Bir konuyu bilmek ayrıdır onu aktarabilmek daha ayrı. Bu arada konuya meraklı biri veya işinizin bu konuyla ilgili olduğunu düşünüyorum bu nedenle size 205 ebatta yeni nesil Corolla için hangi lastiği önerirsiniz diye sormak istiyorum selamlar.
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #16 : Ocak 08, 2010, 15:05:31 »
Lastik seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bir özetleme yaparsak;
* Mevsimsel şartlar
* Ekonomik durum
* Güvenlik duygusu
* Lastik markalarının üretimleri ( Bazı ebatlar her markada üretilmemekte ya da stoklar uygun olmayabilmektedir.)
* Kişisel memnuniyet
* Markaların kampanya ve indirim dönemleri

Bu saydıklarımızın sıralaması kişilerin seçim konusunda ki hassasiyetleri göre değişiklik gösterir.
Markalı lastiklerin AR-GE yatırımları ve bağımsız test kuruluşların değerlendirmeleri göz önünde bulundurulması da gerekmekte.

Her zaman için bilinen marka lastikleri bile birkaç değişik satıcıya sormanız ekonomik avantaj veya hizmet avantajı kazandırabilir.
Goodyear-Michelin-Bridgestone-Dunlop-Lassa-Fulda-Continental marka lastikler,
kendi kişisel tercihlerim arasında diğer markalara göre daha ağır basmakta.

Ayrıca her markanın değişik araç versiyonlarına göre yol koşullarına göre değişiklik gösteren üretimleri de kendi içlerinde mevcut

Bu genel özetlemeden sonra size tavsiye edebileceğim lastikler ;
205/55R16 için
Goodyear- EfficientGrip
Michelin - Primacy HP
Continental - PremiumContact3
Bridgestone - ER300 Turanza

kış lastikleri içinde
Goodyear- UG Extreme

Saygılarımla
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Matematikten 5 vereceğim...
« Yanıtla #17 : Ocak 09, 2010, 00:44:26 »
Goodyear-Michelin-Bridgestone-Dunlop-Lassa-Fulda-Continental marka lastikler,
kendi kişisel tercihlerim arasında diğer markalara göre daha ağır basmakta.

Ayrıca her markanın değişik araç versiyonlarına göre yol koşullarına göre değişiklik gösteren üretimleri de kendi içlerinde mevcut

Bu genel özetlemeden sonra size tavsiye edebileceğim lastikler ;
205/55R16 için
Goodyear- EfficientGrip
Michelin - Primacy HP
Continental - PremiumContact3
Bridgestone - ER300 Turanza


Saygılarımla

Saydığınız markalar zaten genel geçer markalar oldukça politik olmuş. Model yazmanız aradığım cevaba yaklaşmışer 300 turanza ödüllü Goodyear ise grip modelleriyle fazlasıyla iddialı ancak ben goodyear a sertliği nedeniyle pek sıcak bakmıyorum er 300 veya Michlein düşünüyorum bakın seçeneği azalttım inşallah bu sefer sizde daha netleşirsiniz ben üstte verdiğiniz cevaba mahsuben cevabınızı önemsiyorum
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"