Gönderen Konu: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?  (Okunma sayısı 34196 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar,

Geçen gün VW bayisine gidip broşürlere baktım. Yakıt tüketimi konusunda ilgimi çeken bir şey var. Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum.

Eskiden manuel ve otomatik vitesler vardı. Ve hepimizi bilirdik ki, otomatik vitesli araba, manuel vitesli arabadan biraz daha fazla yakardı.
Ama yeni çıkan VW tiptronic araçlar (DSG li olursa eğer, o da neyse) otomatik vites olmasına rağmen , bildiğimiz manuel vitesden daha az yakıyor. Bu araçlar da benzinli. Tabi dizel araçlar kadar da düşük yakmıyorlar.

Konu başlığındaki terimleri, sadece yakıt tüketimi açısından, net bir şekilde izah edecek arkadaşlar olabilir mi aramızda.

Şimdiden teşekkürler.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #1 : Aralık 30, 2009, 09:50:45 »
Manuel = az yakar
Otomatik = çok yakar
Tiptronik = otomatik, ama kendiniz vites yükseltip alçaltabilirsiniz = çok yakar
DSG = çift debriyajlı, 6-7-8 vitesli, otomatikleştirilmiş manuel vites = az yakar
Multimode = tek debriyajlı, 5-6 vitesli, otomatikleştirilmiş manuel vites = az yakar
TSI = alakası yok, silin onu ordan :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #2 : Aralık 30, 2009, 09:52:38 »
Çok Teşekkürler  :)
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #3 : Aralık 30, 2009, 09:59:56 »
Klasik otomatik vites ile tiptronic arasında hiçbir fark yok. İkisi de tork konvertörü ile çalışan sistemler. Tek fark tiptronic sistemde vitesleri manuel olarak yükseltip alçaltabilmenizdir.
Gelişen teknolojiye paralel olarak otomatik vites sistemleri de gelişti ve artık eski sistemler kadar kaydırarak çalışmıyorlar. Yakıt tüketimindeki düşüşleri bununla alakalı.

DSG : Dual Shift Gearbox
Klasik şanzımanlarlar iki adet mil bulunur. Birisi motorun çevirdiği, diğeri de motorun çevirdiği mildeki hareketi diferansiyele ileten mil. DSG' de ise motorun hareketini diferansiyele ileten iki adet mil vardır. 1., 3. ve 5. vites dişlileri bir milin üzerinde; 2., 4. ve 6. vites dişlileri ise diğer milin üzerinde bulunur. Her iki milde bildiğimizden biraz farklı iki ayrı debriyaj sistemi ile kumanda ediliyor. Bunun faydası da şudur: Örneğin 3. viteste yol alırken, bir üst vites dişlisi olan 4. vites, hareketsiz olan diğer mil üzerinde takılı vaziyette hazır bekler. Üst vitese geçme komutu alındığında sadece ilgili mile kumanda eden debriyaj kavrama yaparak mile hareketi verir; bu arada 5. vites dişlisi de takılarak komutu hazır olarak bekler. Vites geçişlerinin çok hızlı olması nedeniyle yakıt tüketimini düşüren bir şanzıman türüdür.

Multimode ise Toyota' nın otomatikleştirilmiş manuel şanzıman sistemidir diye biliyorum. Üstâdlar daha iyi açıklarlar.

TSI dediğiniz ise tamamen motor besleme sistemidir. Şanzımanlar alakası yoktur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #4 : Aralık 30, 2009, 10:27:24 »
TSI = alakası yok, silin onu ordan :)

:D :D

Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #5 : Aralık 30, 2009, 10:36:51 »
Kapsamlı cevaplar için teşekkürler . Konu netleşti şimdi.
Anladığım kadarıyla büyük otomobil firmaları (VW, Toyota gibi) kendi otomatik şanzıman teknolojilerini yaratıp araçlara koyuyorlar. 
Peki bu kadar farklı otomatik şanzıman teknolojilerinin sakıncası yok mu ?
Mesela, eskiden otomatik şanzıman çabuk bozulur (özellikle şehir içinde) ve karmaşık olduğu için kolay tamir edilemez derlerdi.
Aynı şey , belki daha fazla olarak, bu yeni otomatik şanzıman teknolojileri için söz konusu olmayacak mı ?
Yani sözün özü, Multi Mode veya Tiptronic gibi yeni otomatik şanzıman uygulamalarına ne kadar güvenilir ?
Veya manel vitesden daha çabuk bozulabileceğini söyleyebiliriz ?

Saygılar...
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #6 : Aralık 30, 2009, 10:42:25 »
Kapsamlı cevaplar için teşekkürler . Konu netleşti şimdi.
Anladığım kadarıyla büyük otomobil firmaları (VW, Toyota gibi) kendi otomatik şanzıman teknolojilerini yaratıp araçlara koyuyorlar. 
Peki bu kadar farklı otomatik şanzıman teknolojilerinin sakıncası yok mu ?
Mesela, eskiden otomatik şanzıman çabuk bozulur (özellikle şehir içinde) ve karmaşık olduğu için kolay tamir edilemez derlerdi.
Aynı şey , belki daha fazla olarak, bu yeni otomatik şanzıman teknolojileri için söz konusu olmayacak mı ?
Yani sözün özü, Multi Mode veya Tiptronic gibi yeni otomatik şanzıman uygulamalarına ne kadar güvenilir ?
Veya manel vitesden daha çabuk bozulabileceğini söyleyebiliriz ?

Saygılar...

Teknoloji iyi şartlar sunarken bakım maliyetlerini malesef arttırıyor.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #7 : Aralık 30, 2009, 10:47:35 »
Ali bey, benim de şüphem buydu zaten.

Yeni teknolojik buluşlar, parayı bir cebimize bırakırken öbür cebimizden alıyor sanki.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #8 : Aralık 30, 2009, 10:49:21 »
Ali bey, benim de şüphem buydu zaten.

Yeni teknolojik buluşlar, parayı bir cebimize bırakırken öbür cebimizden alıyor sanki.

Ben kendi aracımdaki MultiMode sisteme güvenmiyorum, 5 yıl garanti olduğu için şimdilik rahatım ama garanti bitince işin şekli de değişir benim açımdan.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #9 : Aralık 30, 2009, 11:37:51 »
...sözün özü, Multi Mode veya Tiptronic gibi yeni otomatik şanzıman uygulamalarına ne kadar güvenilir ?
Veya manel vitesden daha çabuk bozulabileceğini söyleyebiliriz ?

Saygılar...
Teferruat arttıkça maalesef arıza riski de artıyor.
Ben 2009 Opel Corsa Easytronic kullandım. Açıkçası pek de memnun kalmadım. Özellikle manuel modda vites büyütme veya küçültme sırasında epey bir bekliyor. Bir de bu tarz şanzımanlarda baskı-balatanın çabuk bitebileceğini düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #10 : Aralık 30, 2009, 12:00:44 »
Uğur bey,
Ali beye de yazdığım gibi , vurgulamak istediğim konu da bu zaten.
Yani sözde tüketiciye anlı-şanlı birşeyler sunuluyor, ama sonuçta cebimizden çıkan para azalmıyor.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #11 : Ocak 22, 2010, 14:02:33 »
Kapsamlı cevaplar için teşekkürler . Konu netleşti şimdi.
Anladığım kadarıyla büyük otomobil firmaları (VW, Toyota gibi) kendi otomatik şanzıman teknolojilerini yaratıp araçlara koyuyorlar. 
Peki bu kadar farklı otomatik şanzıman teknolojilerinin sakıncası yok mu ?
Mesela, eskiden otomatik şanzıman çabuk bozulur (özellikle şehir içinde) ve karmaşık olduğu için kolay tamir edilemez derlerdi.
Aynı şey , belki daha fazla olarak, bu yeni otomatik şanzıman teknolojileri için söz konusu olmayacak mı ?
Yani sözün özü, Multi Mode veya Tiptronic gibi yeni otomatik şanzıman uygulamalarına ne kadar güvenilir ?
Veya manel vitesden daha çabuk bozulabileceğini söyleyebiliriz ?

Saygılar...

herkes kendi teknolojisini üretiyor, ve herkes bu teknolojiyi yalnız kendi takımlarının açabileceği özel civatalarla veya videlarla kapatıyor. kalmamış o eski herşeyden, her markadan, her işten anlayan ustalar. hangi markayı aldıysan o markanın yetkili servisine öpülüyorsun artık...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 98
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #12 : Şubat 21, 2017, 09:30:32 »
DSG şanzıman hakkında öğrenmek istediğiniz her şeyi bu yazıda http://paratic.com/dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir/ öğrenebilirsiniz. DSG ile ilgili her şeyi anlatmışlar. Okumanızı öneririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Manuel, Otomatik, Tiptronic, DSG, TSI, Multimode nedir ?
« Yanıtla #13 : Şubat 21, 2017, 09:46:19 »
2012 model a3 1.6 tdi kullanıcısı olarak, bu araçları şehir içinde ne kadar çok kullanırsanız, o kadar çok paranıza ve aracınıza yazık etmiş olacaksınız. Benzinlisi ne kadar farklıdır bilemem araştırmadım ama dizelleri mükemmel araçlar olup uzun yolda daha çok kullanılırsa ve rampalarda düşük hızda gidilecekse manuel olarak vitesi 1 de tutup yolun durumuna göre 2 ye atarsanız bu yıpranma çok daha geç olacaktır. Bizdeki araç 56.500 km'de şu an titremeler ufaktan başladı. Ama can sıkıcı bir boyutta değil ve gerçekten de çok konforlu. Yüksek hızlarda özellikle sunduğu konfor sarsılMAMA ve performans verdiğiniz paranın hakkını veriyor. Şehir içinde sıkışık trafiklerde dikkatli kullanım gerektiren bir araç. Bu arada yeni Honda Civic 1.5 turbo versiyonun testine gitmeyi düşünüyorum cumartesi bir aksilik olmazsa. İzlenimlerimi aktarırım inşallah. Çok merak ettiğim bir araç  :D