Gönderen Konu: İki farklı lastik  (Okunma sayısı 9154 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
İki farklı lastik
« : Aralık 28, 2009, 00:35:28 »
Arkadaşlar bir sorun var kafama takılan...

Kayınbiradere aldığımız 2006 Corolla Terra D4D Sedan aracın ön lastikleri Turanza, arka lastikleri Nexen... Ebatları aynı 195/60/15 R...

Nexen'i 2008 yılında, Turanza'yı 2009 yılında takmış adam... Lastiklerin üretim tarihleri arasında 1 yıl fark var...

Bu durum aracın yol tutuşuna ve fren mekanizmasına olumsuz yönde ne kadar etki eder?

2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Toyota Club Türkiye

İki farklı lastik
« : Aralık 28, 2009, 00:35:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #1 : Aralık 28, 2009, 00:48:03 »
Ali Bey Nexen arka lastik.Önler daha fazla aşınacağından fazla bir problem oluşturmaz.Bu sebeple zamanla aşınma birbirine yaklaşır.Önemli bir sorun oluşturmaz.Yol tutuş ve freni pek etkilemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #2 : Aralık 28, 2009, 00:58:54 »
Hakan bey, aslında bayağı bir kullandım aracı, 150'ye kadar çıkıp ani fren bastım sağa sola sapmadan süper yavaşladı, düşük hızlarda da durma mesafesi gayet iyiydi... Frenlerde ve yol tutuşta görünüşte bir problem yok ama kafam karıncalandı işte...

Yarın expertize götüreceğiz... Umarım maddi kaynaklı sorunlardan dolayı iki lastiği farklı markalar ve farklı zamanlarda almıştır... Malum, dört lastiği birden aynı anda almak zorlayabilir... :(
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #3 : Aralık 28, 2009, 01:04:39 »
abicim benim arkalar 2006 da üstündeki bridgestonlar önede yeni michelin aldım bu yaz takılıyorum öle arkalar bitik geziyorum arada atıo kendini zorlarsam ama oda benim hoşuma gidio. bir sakıncası olcağını sanmıyorum.
JA 8668

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #4 : Aralık 28, 2009, 01:14:47 »
İyi ya, inşallah sorun çıkarmaz... Ama görünüş itibariyle birbiriyle öyle alakasız lastikler ki arka (Nexen) lastikler ben burdayım diyor... Daha önce üretilmesine rağmen, Turanza'dan canlı duruyor...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2009, 01:31:06 »
Arkadaki daha ucuz sert ama dayanıklı bir lastik sanırım. Bi nevi ekonomi yapılmış
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #6 : Aralık 28, 2009, 09:54:51 »
Ali Rıza hocam, önden çekişli araçlarda daha yeni, sağlam ya da kaliteli lastiği arkaya takmakta fayda var bence. Hem çekişten hem de ağırlığın daha çok önde olmasından dolayı, öndeki lastikler yere daha iyi tutunur.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • EY ÖZENTİ GENÇLİK! TİTRE VE KENDİNE GEL!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #7 : Aralık 28, 2009, 10:30:09 »
daha önce bende sormuştum nexeni daha sonra bende aldım ıslak zemin performansı çok iyi bence
Erdinç AKIN
2002 Toyota Corolla 1.4 vvt-i
B Rh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #8 : Aralık 28, 2009, 14:11:02 »
Ali Rıza hocam, önden çekişli araçlarda daha yeni, sağlam ya da kaliteli lastiği arkaya takmakta fayda var bence. Hem çekişten hem de ağırlığın daha çok önde olmasından dolayı, öndeki lastikler yere daha iyi tutunur.
Evet eskiden tersi söylenirdi.. Şimdi böyleymiş.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2009, 18:20:54 »
2008 olsa da sonradan takılmış olamaz mı?
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2009, 18:49:28 »
2008 olsa da sonradan takılmış olamaz mı?

Tabii benim söylediklerim varsayım... Lastiklerin üretim tarihlerine göre ayrı zamanlarda takıldığını düşündüm... Sonradan da takılmış olabilir...


Artık noter satışı yapıldı, üzerine aldı bir kere aracı... Her türlü kontrolü yapıldı... Temiz bir araç... Ben çok sevdim...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2009, 18:51:35 »
Ali Rıza hocam, önden çekişli araçlarda daha yeni, sağlam ya da kaliteli lastiği arkaya takmakta fayda var bence. Hem çekişten hem de ağırlığın daha çok önde olmasından dolayı, öndeki lastikler yere daha iyi tutunur.

Hakkı hocam bunun nedeni ne acaba ben tam tersi biliyordum. Yani frenlemede ve hızlanmada aktif olan ön taraf olduğu için sağlam tekerleri öne takmak şeklinde biliyordum.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #12 : Aralık 29, 2009, 19:24:15 »
Hakkı hocam bunun nedeni ne acaba ben tam tersi biliyordum. Yani frenlemede ve hızlanmada aktif olan ön taraf olduğu için sağlam tekerleri öne takmak şeklinde biliyordum.

Alper hocam, aşağıda linki bulunan makalede konu çok güzel bir şekilde işlenmiş.

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=52

Aslında bunu bir ara çevirip foruma koymak istiyorum. Ama bir paragrafı çevirip sizlerle paylaşayım:

When tires are replaced in pairs in situations like these, the new tires should always be installed on the rear axle and the partially worn tires moved to the front. The reason is because new tires on the rear axle help the driver more easily maintain control on wet roads since deeper treaded tires are better at resisting hydroplaning.

Lastiklerin çifter şekilde değiştirildiği bu gibi durumlarda, yeni lastikler her zaman arka dingile takılmalı ve kısmen yıpranmış olan lastikler öne alınmalıdır. Bunun sebebi, arka dingildeki yeni lastiklerin, daha fazla diş derinliğinin yardımıyla kızaklamaya karşı koyma konusunda daha iyi olması sayesinde ıslak yollarda sürücünün kontrolü daha kolay sağlamasına yardımcı olmasıdır.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #13 : Aralık 29, 2009, 20:15:43 »
Hakkı hocam çata pat ingilizcemle anladığım kadarıyla makalede ıslak zeminde arkada eski lastik olması halinde suyastığı oluşması durumunda aracın kontrolünün çok daha çabuk kaybedileceği ve spin atacağı, önde olması durumunda ise önden kaymanın daha kolay kontrol altına alınabildiği ve daha az risk içerdiği üzerinde duruluyor. Ve bununla ilgili olarak test yaptıklarını ve haklı olduklarını söylemişler.
Ancak yazıda durma mesafesini nasıl etkilediği konusunda hiç bir bilgi göremedim. Bir taraftaki riski minimize ederken diğer taraftan risk alıyormuyuz acaba?
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #14 : Aralık 30, 2009, 17:41:00 »
Lastiklerin ön ve arka akslarda farklı olması sorun çıkartmaz. Aynı aks üzerinde farklı lastiklerin kullanılması tehlikelidir. Hatta aynı markanın farklı desenleri bile aynı aks üzerinde sağ ön ve sol ön gibi farklı olması potansiyel risk taşır. diğer önemli bir husus lastik ebatlarının farklı olmaması konusunda göstereceğimiz hassasiyet.

Keyifli sürüşler
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #15 : Aralık 30, 2009, 17:51:33 »
...
Ancak yazıda durma mesafesini nasıl etkilediği konusunda hiç bir bilgi göremedim. Bir taraftaki riski minimize ederken diğer taraftan risk alıyormuyuz acaba?

Alper hocam, bu konudan bahsedilmediğine göre sanırım bunun durma mesafesi üzerindeki etkisinin kaydadeğer olmadığı varsayılmıştır diye düşünüyorum.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #16 : Aralık 31, 2009, 00:41:58 »
Öndeki frenin disk, arkadakinin kampana olması dışında iyi lastiği öne veya arkaya koymanın durma mesafesine etkili olması için bir neden göremiyorum. Bisiklet sürenler arkadan yapılan frenin daha dengeli olduğunu bilir.
Yalnız neden önler disk oluyor da arkalar kampana oluyor onu bilmiyorum :) Orada bi çelişki var gibi.. :) Yani iyi lastik arkaya ise neden disk de arkaya değil? Belki de önceden bilinmediği için..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2010, 15:04:03 »
Ahmet bey frenleme esnasında ağırlık aktarımı yüzünden yükün çok büyük bir kısmı ön frenlere biner ve frenlemenin büyük bir kısmını zaten ön taraf gerçekleştirir ve dolayısıyla ısınmada ön frenlerde çok daha fazla olur. Hem soğutma hemde güç bakımından diskler daha performanslı olduğu için ön taraf disk. Bildiğiniz gibi ön balatalar defalarca değişmesi gerekse bile genelde arkaların değişmesi çok daha sonra gerekir.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: İki farklı lastik
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2010, 15:25:21 »
  Evet, eskiden farklı bilinirdi ancak özellikle önden çekişli araçlarda iyi durumdaki lastikler arkaya takımalı. Bunun başlıca sebebi; ön aksa motor gücü ve direksiyon etki ettiğinden bu gibi araçlarda aracın önden kaymasını kontrol etmek daha kolay olur, oysa bu araçlarda arkadan kaymada fazla yapılabilecek (gaz hareketleri ile) birşey yoktur (bazı durumlarda, bazı hareketler vardır ancak bunlarda sınırlıdır).

 Diğer yandan farklı desenlerdeki (ön ve arka aksda) lastiklerin su tahliyeleride farklı olacağından, özellikle yağışlı havalarda tehlike yaratabilirler. Yani örneğin: aracın aks grubundaki lastikler yağışlı havada iyi yol tutuyorken siz farkına vamrazsınız ve arka lastiklerin ıslaktaki yol tutuş limitleri daha düşükse (önlere göre) araç birden arkayı savurabilir ve tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bu her an olabilecek birşey değildir ancak olduğunda tehlikeli olabilecek bir şeydir bence.

 Tüm bunların dışında özellikle dört tekerlekten çekerli araçlarda asla farklı lastikler kullanılmamalıdır (farklı aks gruplarında). Eğer kullanılırsa özellikle orta diferansiyel zarar görebilir.