Gönderen Konu: Antifriz  (Okunma sayısı 14488 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Antifriz
« : Aralık 15, 2009, 20:13:44 »
Malum kış geldi, artık sular donmaya başladı.
Aramızda bilen vardır mutlaka,  antifiriz ne kadar süre dayanıyor, kaç yılda bir tamamen değişmeli.

Bugün bosch serviste ölçtürdüm, -20 derece çıktı, bu kış idare eder dediler, ama ben yinede 1 litre antifiriz aldım üzerine ekleyeceğim.
Acaba ekleme yapınca işe yarar mı?
Çünkü, PO'da antifriz satan eleman, eğer radyatördeki mevcut antifrizin işi bitmişse üstüne eklesende fayda etmez dedi.
 

Toyota Club Türkiye

Antifriz
« : Aralık 15, 2009, 20:13:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2009, 20:44:40 »
  Selam.
 Antifiriz ile suyun belli oranalrda karışması gerekir (ambalajda yazar zaten). Yoksa antifiriz de işlevsel olmaz. Diğer yandan ekleme yerine komple değiştirmek bence de daha iyidir. Hem sıvı ile kurumlarda atılır. Değişim zaten çok kolay.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2009, 20:45:13 »
Uzun omurlu antifriz ve karisimlarinin 200-250bin km ve 5 yil omru oldugu soyleniyor.
Normal antifriz de herhalde 50bin km/2-3 yilda bir degismesi gerekir. Arabanin kitabi varsa orada da yazar, Hasan.
Ekleme yapinca donma derecesi degisir, ama en kesin cozum tamamen degistirmek. Boylece sistem temizlenmis olur.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2009, 21:00:13 »
teşekkürler arkadaşlar,

en iyisi bu 1 litre antifirizide boşa harcamayım, 2 litre daha alıp komple değiştireyim, acaba sanayiye gitmeden kendim yapabilirmiyim bunu,

heralde radyatörün altında biryer vardır, ordan tamamen radyatördeki su boşalıyodur.

ama motor bloğu içinde kalan su da boşalırmı? termsotatın açık kapalı olması durumu bunu belirler sanırım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #4 : Aralık 16, 2009, 00:39:21 »
radyatörden ziyade motor blogunda bosaldıgı biryer var.
4 yıl önce  98 xl aracımı ilk aldıgımda, genel bi bakıma sokmustum.
ustam radyatörü bosalttıktan sonra  motor blogunun ıaradan sisteme tazyikli su bastı
cıkan seyleri(pas pislik tortu kurum) gördukten sonra sık sık degistiriyorum
belli bir sure sonra  olusuyor nedense
2005 corolla 1.6 sol+brc lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #5 : Aralık 16, 2009, 08:05:46 »
  AE101 kasa ise çok kolay değiştirmesi.
 Şöyle ki; önce aracı bir mazgal üstüne çek. (yalnız dikkat et vanayı tam sökmene gerek yok, Anlatacağım vanayı sakın mazgala düşürme.) Motor sağukken radyatör alt kenarında elini uzattığında bir kelebek vana göreceksin (muhtemelen plastik). Onu doğru yöne çevir ve aç. Diğer yandan ekleme kabınıda çıkarıp içini (eğer tortu var ise) yıkayabilirsin. Sonra radyatörün alt vanasını kapat ve radyatöre su ekle ve kısa bir süre aracı çalıştır. Sonra kontağı kapat ve alt vanayı tekrar aç. Böylece sistemde temizlenmiş olur. Daha sonra alt vanayı tekrar kapat ve uygun karışım oranında (antifiriz ambalajında yazar, asla sadece antifiriz koyma) radyatörü ve sonra ekleme kabını (max. min. çizgisi arasında) doldur. Sonra aracı yine çalıştır ve bir kaç dakika sonra eklemeye gerek olup olmadığına bak. Ertesi günde radyatör suyu ekleme kabını seviyesini kontrol etmeyi unutma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaş: 34
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #6 : Aralık 16, 2009, 08:43:52 »
%50 su ile karışımı ideal olanıdır.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene_glycol
2009 TOYOTA COROLLA, D-4D
1.6 Comfort Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #7 : Aralık 16, 2009, 09:56:30 »
dostlar yorumları okudum ve kendi adıma oldukca faydalı gördüm antifiriz konsunda mavi ve kırmızı renkli olanı var hangisi ne işe yarıyor bilen varmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #8 : Aralık 16, 2009, 13:55:11 »
ikiside yarıyor. ikiside korur.
kırmızı olan biraz daha pahalı.
sanırım baska farklarıda var ama
sonucta antifiriz.
2005 corolla 1.6 sol+brc lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #9 : Aralık 16, 2009, 14:02:18 »
Ne kullanirsaniz kullanin 'Dex cool' kullanmayin arkadaslar.

Bazi araclarin emme manifoldu contasina zarar veriyormus, camur olusturuyormus.Bu konuda dava bile acilmis.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1527004

http://www.girardgibbs.com/dexcool.html 
http://www.dexcoolsettlement.com/
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #10 : Aralık 16, 2009, 14:18:25 »
ahmet bey
'Dex cool'
nedir acaba. kırmızı olan degil umarım. benim arabada ondan var
2005 corolla 1.6 sol+brc lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #11 : Aralık 16, 2009, 14:28:43 »
ahmet bey
'Dex cool'
nedir acaba. kırmızı olan degil umarım. benim arabada ondan var

Zeynal kardes, Dexcool kirmizi degil, kavunici renkte.
Resimdeki gibi:  http://www.sancarlosradiator.com/images/dexclean6.jpg

http://media.photobucket.com/image/dexcool/AWD_V8/Forums/dex_cool_1.jpg 
Dex-cool hasari
http://www.imcool.com/articles/antifreeze-coolant/dexcool2007Part3.php
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #12 : Aralık 16, 2009, 16:53:53 »
  Bazı sistemlerde kırmızı daha iyi sonuç veriyor sanırım, korozyonu önlemek için falan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #13 : Aralık 16, 2009, 18:03:24 »
Emin değilim ama birisi "antifreeze (antifiriz)" diğeri "rust inhibitor (pas/korozyon önleyici)" olabilir.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #14 : Aralık 16, 2009, 21:48:03 »
  Sonra radyatörün alt vanasını kapat ve radyatöre su ekle ve kısa bir süre aracı çalıştır. Sonra kontağı kapat ve alt vanayı tekrar aç. Böylece sistemde temizlenmiş olur.

Motorun içindeki suyu nasıl boşaltabilirim, yani komple bir temizlik nasıl olur, radyatör üst kapağından gördüğüm kadarıyla tortu var ve bu motorun içindede birikmiş olabilir, antifirizi koymadan önce bu tortudan nasıl kurtulabilirim, birde tortutan kurtulayım derken devridaim pompası zarar görürmü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #15 : Aralık 17, 2009, 08:22:29 »
  Aynen yukarıda anlattıklarımı uygula Hasan
 Alt tıpayı gevşet (motor soğukken)ve radyatör sıvısının tahliye olmasını sağla. Yalnız tıpayı düşürme, sadece gevşetmen yeterli. Sıvı da mümkünse mazgala aksın, lastiklere ve yola gelmesin.
 Sonra tıpayı kapat ve radyatöre sadece su ekle tam olarak. Sonra motoru bir süre çalıştır ve devirdaim yapmasını sağla. Sonra stop et ve tekrar tıpayı gevşet ve sıvıyı akıt (bu işlemi bir kaç kezde yapabilirsin ancak 1 ya da 2 kez yeterli olur). Daha sonra yine tıpayı kapat ve su ile doğru oranda antifirizi (antifiriz kabında uygun karışımoranı yazar, buna uy) radyatör kapağından ve sonra ekleme kabından (max. min çizgileri arasına) kadar ekle. Radyatör kapağını kapat.  Sonra motoru çalıştır ve radyatör sıvısı ekleme kabından sıvı çekilip çekilmediğine bak. Gerekli eklemeyi yap. Ertesi günde mutlaka seviye kontrolü yap.
 Takıldığın yer olursa sorabilirsin yine.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #16 : Aralık 17, 2009, 08:28:23 »
 Hakan abi sanırım Hasan Bey motor bloğunun içini de boşaltmaktan bahsediyor.
 Bu iş oldukça meziyetli aslında Hasan Bey. İki seçenek var;
 1. Motor blok tapasını açmanız gerek, ki bu asla tavsiye edilmezi ki zaten oldukça da zordur. Motor bloğunun arka kısmında kalıyor. Emme manifoldunun altında bir yerde. Üstten bu tapayı açmak neredeyse mümkün değildir. Ancak lifte kaldırıp açmanız gerekli.
 2. Termostatı yuvasından söküp motor bloğuna basınçlı su vermeniz gerekir. Bu durumda tabi suyun tahliye edilmesi için de radyatör tapası da açık olmalıdır. Ayrıca termostatı geri takarken havalandırma tapasının üste geldiğinden emin olmalısınız...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #17 : Aralık 17, 2009, 17:34:20 »
  Doğrudur, olabilir Ergün. Ama o kadar tefferuatlı işe girmeye bence gerek yok eğer sorun yoksa tabi. Bahsettiğim şekilde de devir daim olacağından önemli bir miktarda temizleme olur ve normalde yeterlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #18 : Aralık 17, 2009, 17:48:39 »
Peki Hakan sadece antifiriz konulmasının ne gibi bi zararı olabilir asla sadece antifiriz koyma demişsin de merak ettim
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz
« Yanıtla #19 : Aralık 17, 2009, 18:05:56 »
  Antifiriz su ile karışınca etkisini gösteriyor. Yani radayatöre az antifiriz koymak kadar, çok antifiriz koymak da antifirizin (-), donma derecelerini etkiliyor. Yani aslında çok antifiriz koymak, donma derecesini daha aşağıya düşürmüyor, bunun için su ile belli oranlarda karışması gerekiyor.