Gönderen Konu: Türkiye'de dizel modeli olmayan Japon kalmadı.  (Okunma sayısı 1094 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Avensis 1.6 Comfort
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Türkiye'de dizel modeli olmayan Japon kalmadı.
« : Aralık 15, 2009, 14:38:58 »
Başta Toyota olmak üzere Japon otomobilciler, yakıt kalitesine güvenmediği için dizel motorlu araçlarını Türkiye'ye Avrupa'dan çok sonra getirdi.

Mazda ise bu konudaki direncini en son kaybeden marka oldu. 2010 yılı ilk çeyreğinden itibaren dizel motorlu modelleri Türkiye'de satmaya başlayacaklarını açıklayan Mazda Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, Japonya'daki şirket merkezden dizel motor için onay çıktığını söyledi. Dizel motorun Mazda müşterisi için çok öncelikli olmadığını, ama buna rağmen yaklaşık yüzde 20'lik pazar kaybına denk geldiğini ifade eden Koçak, "Japonlar yakıt kalitesi konusunda çok titiz. Mazda incelemeler sonucunda bu konuda onay veren son şirket oldu. İlk olarak Mazda 3'ün dizel versiyonlarını satışa sunacağız." dedi. Türkiye'de bu haftadan itibaren satışa sunulan Mazda CX-9 modelinin Moskova'daki test sürüşlerinde konuşan Koçak, "Pazarın yüzde 40'ını oluşturan C kompakt sınıfta dizel oranı yüzde 45 düzeyinde. Bu önemli bir rakam. Birçok markada dizel fiyat farkı yüzde 10'un altında kalıyor. Bizdeki fiyat farkı ise yüzde 15'ten az olmayacak. Bu yüzden çok büyük ivme kazandırmaz ama yüzde 20'lik artış da azımsanmayacak bir oran." diye konuştu. Mazda'nın güncel müşteri profilinde otomatik vites tercihinin öne çıktığını vurgulayan Koçak, tüm otomobil ve C sınıfı satışlarında otomatik vites oranının yüzde 28-29 düzeyinde kaldığını, bu oranın Mazda 3'te yüzde 80'lere dayandığını ifade etti. Koçak, bunda kadınların etkisinin olduğunu dile getirdi. Bora Koçak, "Bayide sergilenen model sayımız CX-9'la birlikte 7'ye çıkıyor. 3 yıl içinde yüzde 2'lik pazar payı ve 6 binin üzerinde satış hedefimiz var." değerlendirmesinde bulundu. Küresel krizden en çok etkilenen ülkelerin başında gelen Rusya'da satışların tepetaklak olması, Türkiye için fırsat doğurdu. Mazda'nın Rusya pazarı için ürettiği lüks 4x4 modeli CX-9 stoku Avrupa ülkelerine kaydırıldı. Türkiye bu stoktan 100'ünü aldı. Bora Koçak, "75 bin Euro'luk aracı 50 bin Euro'ya getirdik." diye konuştu.

Kaynak: otomobilgazetesi

Toyota Club Türkiye

Türkiye'de dizel modeli olmayan Japon kalmadı.
« : Aralık 15, 2009, 14:38:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de dizel modeli olmayan Japon kalmadı.
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2009, 14:44:24 »
honda'nın da dizeli var diyemeyiz.  2.2 dizele dizel demem  ötv %87 olunca :)
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de dizel modeli olmayan Japon kalmadı.
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2009, 18:02:28 »
paylaşım için teşekkürler...
97 COROLLA GLİ :carwash: 1.6115 HP 2014 ASTRA HB1.6 CDTI 136 hp ASTRA SEDAN :carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de dizel modeli olmayan Japon kalmadı.
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2009, 18:43:34 »
ötv bizim iç meselemiz adamlar yapmış mis gibi dizeli
devede kulak bizim gibi ülkeler japonya'dan bakınca