Gönderen Konu: Dışı değişse de ruhu aynı  (Okunma sayısı 1304 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Dışı değişse de ruhu aynı
« : Aralık 14, 2009, 20:44:39 »


İlk kez 1996 yılında yollara çıkan Ford Ka kısa sürede çok sevildi. Üretimi sona erdikten sonra Ford ısrarlara dayanamamış olacak ki Ka'nın ikinci neslini üretmeye başladı.

Tasarımı kendine has çizgilerden oluşsa da Ford Ka hala bildiğimiz o haşarı çocuk.

İstanbul Autoshow'da tanıtıldıktan sonra yılbaşında ülkemizde de satışa sunulan Ford Ka, ilk nesli ile aynı ruha sahip bir otomobil. Fiat 500 ile aynı platformu paylaşan yeni Ka, tek kelimeyle renkli bir hayat tarzını ifade ediyor. Ford'un kinetik tasarım felsefesinin işlendiği dış tasarım oldukça dinamik bir görünüme sahip. Yüksek tavan tasarımı dışarıdan estetik kaygıları bozmaksızın şekillendirilen içeride uzun boylu sürücülerin bile rahatlıkla seyahat edebileceği baş mesafesini rahatlıkla sunuyor. Arka koltuklar ise bu rahatlığı karşılamaktan uzak.

İçerideki tasarım oldukça renkli ve bir o kadar da basit. Çift renkli koltuk döşemeleri ve direksiyon simidi ve orta konsoldaki beyaz renkli plastik kaplamalar içeriye sevimli bir görünüm kazandırıyor. Platform ortağı Fiat 500'ün retro çizgileri yerine Ford Ka kendine has ilk nesilden bağımsız çizgilere sahip. Yüksek sürüş pozisyonu ile Ford Ka başarılı görüş özellikleri de sunuyor. Kumanda elemanlarının tamamı sürücünün elinin altında. Zaten bu kadar küçük bir otomobilde herhangi bir şeyin sizden uzakta olma ihtimali yok. 0'dan 100'e 13.3 saniyede çıkan 1.2 lt'lik Ford KA, 159 km/s'lik son sürate ulaşabiliyor. 5 ileri manuel şanzıman ile işbirliği yapan benzinli motor eğlenceli bir sürüş sunuyor. Ford - Fiat ortaklığı sadece platformla kalmamış. Ford Ka'nın yürüyen aksamı da Fiat Panda ile ortak parçalara sahip.

Süspansiyon ve direksiyon sistemi Ford tarafından geliştirilen Ka'nın sürüş kalitesinin söz konusu iki otomobilden daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Sürüş dinamikleri herhangi bir küçük sınıf otomobilden daha iyi olan Ford Ka, fazla zorlanmadıkça izine sadık kalıyor. Direksiyon sistemi sürücünün tepkilerini çok çabuk algılayıp, doğru yönlendirmeleri yapabiliyor. Motor sesi zaman zaman içeri aksetse de göz ardı edilebilir ama yan camların üstünden ve yan aynaların civarından yüksek hızlarda gelen rüzgâr sesi rahatsızlık verici boyuta ulaşabiliyor. Yüksek hızlar dediysek bu Ka için 130 km/s civarı olarak kabul edilebilir.

Baz donanımında elektrikli camlar, merkezi kilit, klima, polen filtresi, Radyo/CD/MP3 çalabilen müzik sistemi, yol bilgisayarı, Konsolda portatif müzik çalar bağlantı soketi gibi donanımlar standart olarak sunulurken oldukça yüksek güvenlik donanımları da dikkat çekiyor. Ka'da dengeli bir çarpışma yapısı sağlayacak ve bir kaza durumunda yolcuları koruyacak şekilde geliştirilen güçlü bir gövdenin yanı sıra, Akıllı Koruma Sistemi (IPS) ve Elektrik Güç Yardımlı Direksiyon Sistemi (EPAS) da bulunuyor. Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları, Acil fren anında yanan dörtlü flaşör, ABS gibi güvenlik donanımları birbiri ile uyumlu ve oldukça etkileyici bir şekilde çalışıyor.

Türkiye'de sadece 1.2 lt 69 HP benzinli motor seçeneği ile satılan Ford KA'nın özellikle Ford sürüş kalitesine aşina olan müşterilerin tercihi olacağını düşünüyoruz. Bilhassa bayan sürücülerin tercihi olabilecek çok iyi bir şehir otomobili.

Link:
http://www.haber7.com/haber/20091214/Disi-degisse-de-ruhu-ayni.php

Toyota Club Türkiye

Dışı değişse de ruhu aynı
« : Aralık 14, 2009, 20:44:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Avensis 1.6 Comfort
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #1 : Aralık 14, 2009, 20:49:48 »
Paylaşım için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #2 : Aralık 14, 2009, 23:49:21 »
Ka larda torpido gözü yok biliyormusunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2009, 00:48:30 »
Tasarım fiesta nın neredeyse aynısı.Küçük minyatür sportif bişey olmuş.Rüzgar sesi geliyo demişler bi egzoz, filtre takarız rüzgar sesinden eser kalmaz. :D
Ka larda torpido gözü yok biliyormusunuz
Kemal abi normaldir.Ufacık arabaya koyacağı torpido gözü ancak koltuğun altına olabilir. :D
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #4 : Aralık 16, 2009, 22:04:28 »
meretin içi şaşılacak kadar geniş aslında

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #5 : Aralık 16, 2009, 23:01:29 »
Eskisinin tipi çok daha iyiydi bence.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #6 : Aralık 17, 2009, 11:46:17 »
Galiba güvenliği arttırmak için biçimi değiştirmişler.. Çarpışma dayanıklılığı adına kapıya ve çamurlıklara kat yerleri yapmışlar. Eski şirinliğinden eser kalmamış. Maalesef beetle havası gitmiş  bi twingo havası gelmiş. Küçüklüğünün altı çizilmiş.. Estetik açıdan avantajlı bi modeldi, farklı görünüyordu .. onu kaybetmiş bence.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #7 : Aralık 17, 2009, 12:27:02 »
Galiba güvenliği arttırmak için biçimi değiştirmişler.. Çarpışma dayanıklılığı adına kapıya ve çamurlıklara kat yerleri yapmışlar. Eski şirinliğinden eser kalmamış. Maalesef beetle havası gitmiş  bi twingo havası gelmiş. Küçüklüğünün altı çizilmiş.. Estetik açıdan avantajlı bi modeldi, farklı görünüyordu .. onu kaybetmiş bence.
Ahmet abi zaten yeni araçlarda hep şişirilmeye gidilmiyor mu sanki.Çoğu yeni kasalar hep bir önceki kasalardan daha kaslı.Ki rüzgarın etkisini de azaltıyor bi durumda da çamurluk ve altların şişik olması.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dışı değişse de ruhu aynı
« Yanıtla #8 : Aralık 17, 2009, 14:16:33 »
Paylaşım için teşekkürler
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem