
Radikal ve ortadan motorlu hibrid Toyota, çevreye duyarlı otomobilleri hızlı ve eğlenceli bir hale getiriyor. Otomobil 2008'de piyasaya çıkacak
TOYOTA ortadan motorlu, dört tekerlekten çekişli, dört koltuklu bir spor otomobil geliştiriyor, bu otomobilin güncel MR2 ve Celica'nõn yerini almasõ bekleniyor.
Adõ tam olarak kesinleşmeyen otomobil, büyük bir olasõlõkla uzun zamandõr üretimde olan Celica adõnõ kullanacak. Yeni model 2008'de piyasaya çõkacak. Bu yõlõn ortalarõnda güncel MR2 ve Celica modellerinin üretiminin sona ermesinden dolayõ Toyota, safkan bir spor modelden yoksun olacak.
Yeni otomobilin, üretilen en radikal modellerden biri olmasõ bekleniyor. 2003 Tokyo Fuarõ'nda sergilenen CS+S konsepti yeni Celica'nõn temelini oluşturuyor. Her ne kadar dört koltuklu bu konseptin tasarõmõnõn büyük bir kõsmõ üretime geçmeyecekse de, altyapõsõ ve hibrid motoru üretim versiyonunda korunmasõ planlanõyor.
Otomobilde kullanõlacak motorlar tam olarak kesinleşmedi ancak aldõğõmõz bilgilere göre üretimi sona eren Yaris T-Sport'da kullanõlan 105 bg gücündeki VVT-i benzeri motorlar olacak. Bu motor bir önceki versiyon olan hibrid Prius'ta kullanõlan 1.5 lt motora benziyor ama devir çevirmeyen Prius motoru yerine Celica'nõn sportif karakterine daha uygun ve 7000 d/dak çevirmeye elverişli bir versiyon.
Yine Prius'taki gibi bu motorla beraber, hibridlerle oldukça uyumlu çalõşan CVT şanzõman da Celica'da kullanõlacak. Ne var ki yeni otomobilde daha sportif özellikler sunan pedallarla kontrol edilen şanzõman kullanõlacak. Güncel Prius'ta kullanõlan hibrid motor 542 Nm tork ürettiği için spor kullanõma oldukça uygun, otomobilin maksimum gücü sürüş dinamiğini ve dengeyi artõrmak için dört tekerleğe birden aktarõlacak.
DÖRT KİŞİLİK HACİM
Yeni Celica'nõn donanõmõ da çok zengin. Kompakt yapõda üç motor seçeneği, gücü aktarmak için şaftõn olmayõşõ ve vites topuzu yerine pedallarla çalõşan şanzõman dört kişi için yeteri kadar alan sunacak. CS+S konsepti sadece iki koltukluyken Celica'nın arka koltuklarõ da bulunacak ve çok büyük olmasa bile iki yetişkin için yeterli genişlikte.
Celica'nõn diğer ilginç özelliği motor kaputunun üzerine doğru açõlan metal tavan. Otomobil bu özelliğiyle metal tavana sahip dünyadaki tek ortadan motorlu model unvanõnõ ele geçirecek.
Celica'nõn diğer görevi de Toyota'nõn kardeş markasõ Lexus'un hibrid modellerine destek verecek olmasõ. Lexus'un RX400h ve GS 450h modelleri performans ağõrlõklõyken, Toyota'nõn kendisi henüz performanslõ bir hibrid model üretmedi.
Firma yetkilileri Celica'nõn bu görevi kolaylõkla yerine getireceğine inanõyor fakat bunun için en az iki yõl beklemeliyiz. Çünkü Toyota piyasadaki modellerinin ihtiyaçlarõnõ karşõlamakta zorlanõyor.
Celica piyasaya çõktõğõ zaman ortadan motorlu, spor, ekonomik ve hibrid otomobil kavramlarõnõ başarõyla birleştirecek.
HEDEF 1 MİLYON
EĞer hibrid bir spor otomobil alışılmadık geliyorsa, her Toyota'nın hibrid olarak alınabilmesine ne demeli? Bu yıl Toyota, hibrid otomobillerini daha ucuz ve ulaşılabilir yaparak satışlarını yüzde 60 artırmak istiyor. Hibrid opsiyonunu her modeline uygulamak için her ne kadar kesin bir tarih vermeseler de Toyota'nın başkanı Kazuo Okamata 2010 yılında bir milyon hibrid otomobil satmayı hedeflediklerini belirtti.