Gönderen Konu: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!  (Okunma sayısı 7633 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Free Life..., ;-))
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
İlk çalıştırmadan kısa bir süre sonra
dik bir yokuşta biraz da hızlıysam araba sanki durma-mak için ısrar ediyor.
Fren tutmuyor gibi oluyor el frenini çekerek yavaşlıyorum son anlara doğru.
Fren pedalı da öyle sert olmuyor.
ama yaklaşık 5-10 dk sonra korkmuyorum çünkü öyle bir sorun artık kalmıyor.
Neden olabilir arkadaşlar....?
Yorumlarınızı bekliyorum
Herkese şimdiden teşekkürler
Toyota Corolla 1.3 Terra AT/AC
^^>> T.O.S.U.N.U.M <<^^

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #1 : Aralık 05, 2009, 17:22:34 »
Arka frenlerle ilgili bir sorundan kaynaklanıyor olabilir mi diye düşünüyorum. Belki fren hidrolik yağının değişme zamanıda gelmiş olabilir
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #2 : Aralık 05, 2009, 20:57:52 »
İlk çalıştırmada motor soğukken motora zengin karışım gittiği için rolanti ve tork daha yüksek olur. Yani motor soğukken yokuş aşağı viteste inersen motor freni nedeniyle yavaşlamak yerine dahada hızlanırsın.
Normal bir durum yani.

Yokuşlarda viteste inmek lazım tabi. Yeni çalışmış bir motor ile yokuş inerken boşa almak çok daha riskli. Stop ederse fren desteğinde olmaz. Yapacak bişey yok. Frene biraz daha fazla basacaksın. Yinede yavaşlamıyorsa fren sisteminde bir sorun var demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Free Life..., ;-))
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2009, 19:00:07 »
Arka frenlerle ilgili bir sorundan kaynaklanıyor olabilir mi diye düşünüyorum. Belki fren hidrolik yağının değişme zamanıda gelmiş olabilir
Mehmet bey arka batalalar normal daha yeni kontrol ettirdim ve ben de baktım tabi.
Hidrolik yağında olabilir mi bilmiyorum aldığımdan beri değişmedi.
Acaba sistemde hava olabilir mi diye düşünüyorum ama her zaman da yapmıyor bunu.
İlk çalıştırmada motor soğukken motora zengin karışım gittiği için rolanti ve tork daha yüksek olur. Yani motor soğukken yokuş aşağı viteste inersen motor freni nedeniyle yavaşlamak yerine dahada hızlanırsın.
Normal bir durum yani.
Mehmet bey inşallah normal bi durumdur.
Zaten çok dikkatli oluyorum ve uzun fren mesafesi bırakıyorum sabahları  :D

Toyota Corolla 1.3 Terra AT/AC
^^>> T.O.S.U.N.U.M <<^^

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2009, 20:20:31 »
İlk çalıştırmada motor soğukken motora zengin karışım gittiği için rolanti ve tork daha yüksek olur. Yani motor soğukken yokuş aşağı viteste inersen motor freni nedeniyle yavaşlamak yerine dahada hızlanırsın.
Normal bir durum yani.

 Aslında Hasan bey yanlış bir mantık kurmuş, ki zaten araç viteste yokuş aşağı inerken en iyi frenaja müsade eder. Çünkü motor freni esnasında kompresyon oluşur, yani gaz kelebeği kapalı olduğundan emme manifoldunda oldukça fazla vakum oluşur.
 Fren servosu da emme manifoldundan aldığı vakum sayesinde çalışır. Ne kadar fazla vakum olursa o kadar fren pedalına az basmamız demektir.
 Zaten araç stop halinde iken 3-4 defa freni pompaladıktan sonra frenin tutmamasının sebebi de servodaki vakumun boşalmasından kaynaklanıyor. Motor çalışmadığı için tekrar vakum dolmuyor fren servosuna...

 Sezer'in şikayetine ise bi türlü mantıklı bir sebep bulamadım. Test edip görmek gerekir bence. Arka fren ayarlarının çok gevşek olması da frenin zayıflamasına sebep olur ama motorun ısınması ile sorunun gitmesi bu tezi de köreltiyor...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2009, 22:08:46 »
Aslında Hasan bey yanlış bir mantık kurmuş, ki zaten araç viteste yokuş aşağı inerken en iyi frenaja müsade eder. Çünkü motor freni esnasında kompresyon oluşur, yani gaz kelebeği kapalı olduğundan emme manifoldunda oldukça fazla vakum oluşur.
 Fren servosu da emme manifoldundan aldığı vakum sayesinde çalışır. Ne kadar fazla vakum olursa o kadar fren pedalına az basmamız demektir.
 Zaten araç stop halinde iken 3-4 defa freni pompaladıktan sonra frenin tutmamasının sebebi de servodaki vakumun boşalmasından kaynaklanıyor. Motor çalışmadığı için tekrar vakum dolmuyor fren servosuna...

 Sezer'in şikayetine ise bi türlü mantıklı bir sebep bulamadım. Test edip görmek gerekir bence. Arka fren ayarlarının çok gevşek olması da frenin zayıflamasına sebep olur ama motorun ısınması ile sorunun gitmesi bu tezi de köreltiyor...

aslında yanlış mantık kurmadım, tecrübeyle anlaşılabilir, öncelikle söylediklerim motor soğukken oluşan bir olaydır.  servonun çalışma mantığı ile bu olayın bir ilgisi yoktur. Motor soğukken genelde gaza basılmasada tüm otomatik jikleli araçlar motora daha çabuk ısınması ve soğuk yağın direncini daha iyi yenmek için zengin karışım gönderir. Bu rölanti devrinin bazen 2000 d/d seviyesine çıkmasına sebep olur. Yani, motor soğukken dik bir yokuşta viteste inerseniz motor freninin faydasını ancak 3000-4000 deviri geçerseniz görürsünüz. Motor ısındığında fren problemi ortadan kalktığına göre en mantıklı cevap bu olsa gerek. Aslında denemek çok kolay, motor ısınmadan 1. yada 2. viteste dik bir yokuştan viteste inerken frene basın ve frenlerin %50 civarında daha güçsüz olduğunu kendiniz görün. 3. viteste inerseniz bu etki daha azalıyor tabi. Çünkü motor gücünü tekere ileten en güçlü vitesler 1 ve sonra 2 tabiki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #6 : Aralık 09, 2009, 18:57:53 »
aslında yanlış mantık kurmadım, tecrübeyle anlaşılabilir, Aslında denemek çok kolay, motor ısınmadan 1. yada 2. viteste dik bir yokuştan viteste inerken frene basın ve frenlerin %50 civarında daha güçsüz olduğunu kendiniz görün. 3. viteste inerseniz bu etki daha azalıyor tabi. Çünkü motor gücünü tekere ileten en güçlü vitesler 1 ve sonra 2 tabiki.

 7 yıldır belki binlerce farklı araba kullandım. Kendimize ait 4 farklı arabamız oldu, hiç birinde böyle bi sorun görmedim, tecrübeyle sabittir...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmadan sonra yokuş aşağı fren sorunu....!
« Yanıtla #7 : Aralık 10, 2009, 00:18:25 »
çok ilginç, aynı sorun(sorun değil aslında) benim arabamda da var. Motor soğukken 1. viteste gaza hiç basmadan arabayı hareket ettirebiliyorum. Sonra 2. vitese atıp yine gaza hiç basmadan yoluma devam edebiliyorum. Acaba bu durumda yavaşlamak için debriyaja basmadan frene bassam ne olur. Daha uzun sürede yavaşlarım. Neden mi?

Motor soğukken daha fazla benzin yakıyor ve daha güçlü oluyor. Bu enerji kaybolmayacağına göre, yakılan fazla benzinden gelen güç de tekerlere iletilidiğine göre frenlerin motor soğukken ve araç viteste iken aracın ataletine ilave olarak motor gücünede karşı koyduğunu düşünürsek problem kalmaz.

Ani frenajda debriyaj ile birlikte frene basılmasının sebebide aynıdır. (motorun gücünün tekere iletilmesinin hemen durdurulması)

binlerce arabaya birde bu gözle bakın.