Merhaba arkadaşlar;
Bayramın 1. günü araçta (avensis 2005/elegant EXE) bir anormallik sezmiştim çalıştırıp yokuş yukarı hareket ettirdiğimde aynı düz vites arabada yarım debriyaj yapmış gibi davranıyodu. 4bin devirde ama araç zar zor ilerliyodu,yokuşun üstüne geldikten sonra düzeldi bayram sonuna kadar 200km falan öyle kullandım sorunu bdaha vermemişti bugün'e kadar.
bütün talihsizlikler üst üste gelecek ya bayramın 3. günü kırmızı ışıkta dururken arkadan bir broadway çarptı tampon boyacanacak o yüzden sanayiye gidecektim,araba yine yokuşta park ediliydi çalıştırdım yine aynı şey araba D'de bağırıyor ama ilerlemiyodu zar zor ilerledi. yokuştan aşağı inerken sorunun farkına vardım araba sürekli 1. viteste kaldı. en sağ şeritten dörtlüleri yakarak en yakın tanıdık servise götürdüm yolda boşa almayı falan denedim sürekli ileri viteste kalıyordu servise getirince geri vitese geçmediğini R'ye taktığımda da ileri gittiğini farkettim. bıraktım arabayı orda döndüm.
usta koku veya abzürt bir ses duydun mu dedi bende hayır dedim,dişliler birbirine sarmış olabilir gibi birşey söyledi. inşallah değiştirmek zorunda kalmayız.
Eğer öyle bir durum olursa çıkma fiyatları ne durumdadır bir bilgisi olanı var mı ?
ha eklemeyi unuttum arabanın içerisinde neredeyse hiç şanzıman yağı kalmamış sorun bundan dolayı ortaya çıkmış.
ha eklemeyi unuttum arabanın içerisinde neredeyse hiç şanzıman yağı kalmamış sorun bundan dolayı ortaya çıkmış.

Bakımları otosanayide mi yaptırıyorsun ? Bir çok usta daha otomatik şanzımanın yağınını nerden kontrol edeceğini bilmiyor. Otomatik araçlarda her yağ seviyesi kontrolünde şanzıman yağınıda kontrol etmek gerekiyor.
Geçmiş olsun.
Merhaba arkadaşlar;
Bayramın 1. günü araçta (avensis 2005/elegant EXE) bir anormallik sezmiştim çalıştırıp yokuş yukarı hareket ettirdiğimde aynı düz vites arabada yarım debriyaj yapmış gibi davranıyodu. 4bin devirde ama araç zar zor ilerliyodu,yokuşun üstüne geldikten sonra düzeldi bayram sonuna kadar 200km falan öyle kullandım sorunu bdaha vermemişti bugün'e kadar.
bütün talihsizlikler üst üste gelecek ya bayramın 3. günü kırmızı ışıkta dururken arkadan bir broadway çarptı tampon boyacanacak o yüzden sanayiye gidecektim,araba yine yokuşta park ediliydi çalıştırdım yine aynı şey araba D'de bağırıyor ama ilerlemiyodu zar zor ilerledi. yokuştan aşağı inerken sorunun farkına vardım araba sürekli 1. viteste kaldı. en sağ şeritten dörtlüleri yakarak en yakın tanıdık servise götürdüm yolda boşa almayı falan denedim sürekli ileri viteste kalıyordu servise getirince geri vitese geçmediğini R'ye taktığımda da ileri gittiğini farkettim. bıraktım arabayı orda döndüm.
usta koku veya abzürt bir ses duydun mu dedi bende hayır dedim,dişliler birbirine sarmış olabilir gibi birşey söyledi. inşallah değiştirmek zorunda kalmayız.
Eğer öyle bir durum olursa çıkma fiyatları ne durumdadır bir bilgisi olanı var mı ?
Bu arada yerinde olsam aracı o tanıdığın ustadan bir an önce alırdım. Otomatik şanzıman zannettiği gibi çalışmıyor. Dişliyi filan okuyunca korktum biraz.
Bu tür düşünen adamlardan sebep sadece otomatik şanzıman bakımı ve tamiri yapan servisler açılmaya başladı. Otomatik şanzımanda yağ kullanılmasındaki amaç yağlamadan ziyade hareketi iletmesidir. Yani senin aracına yağ eklenecek. Aşağıdaki videoyu bir incelersen ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsin.
Keşke sorun oluşmadan evvel bu bilgileri paylaşsaydın

İyi forumlar.
http://videos.howstuffworks.com/tlc/30400-understanding-drivetrain-and-transmission-basics-video.htm
Bakımları otosanayide mi yaptırıyorsun ? Bir çok usta daha otomatik şanzımanın yağınını nerden kontrol edeceğini bilmiyor. Otomatik araçlarda her yağ seviyesi kontrolünde şanzıman yağınıda kontrol etmek gerekiyor.
Geçmiş olsun.
arabayı 5 ay önce aldığımızda kontrol ettirmiştik. babam yıllardır düz vites kullandığı için onu şanzıman yağı konusunda defalarca uyardım gitti kontrol ettirdi.
Bu arada yerinde olsam aracı o tanıdığın ustadan bir an önce alırdım. Otomatik şanzıman zannettiği gibi çalışmıyor. Dişliyi filan okuyunca korktum biraz.
Bu tür düşünen adamlardan sebep sadece otomatik şanzıman bakımı ve tamiri yapan servisler açılmaya başladı. Otomatik şanzımanda yağ kullanılmasındaki amaç yağlamadan ziyade hareketi iletmesidir. Yani senin aracına yağ eklenecek. Aşağıdaki videoyu bir incelersen ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsin.
Keşke sorun oluşmadan evvel bu bilgileri paylaşsaydın
İyi forumlar.
http://videos.howstuffworks.com/tlc/30400-understanding-drivetrain-and-transmission-basics-video.htm
usta zaten tamirini biz yapamayız. Biz şanzımanı söküp otomatik şanzımancılara göndericez dedi. Zaten benim şu an arabayı oradan almam pek mümkün değil. Araba kendi başına başka bi yere ilerlemez. çekici falan çağırmak lazım.
Ayrıca 3 litre de yağ ekledik dün kendine gelmedi :S
Emre geçmiş olsun
Başkent oto sanayide sadece otomatik şanzumanla ilgilenen bir yer var bildiğim.
Sanırım senin usta halledecek ama epey masrafın olacak gibi geliyor.
Ben de en çok bundan korkuyorum
dün gittim usta zaten bizim işimiz değil demişti, otomatik şanzumancıya göndermişler şanzumanı.
Sabah ilk işim şanzıman yağ seviyesini kontrol etmek oldu.
Üst seviyede bi eksilme yok.
Yaklaşık 4 sene oldu arabayı alalı ama hiç de değiştirmedim yağını benden önceki sahibinin de sanmıyorum değiştirdiğini.
Acaba bi sorun olur mu.
Rengi de fena değil yağın
bizim arabanın içinden çıkan yağın rengini gördüm şok oldum simsiyah.. normalde olması gereken kırmızı bir ton
Sabah ilk işim şanzıman yağ seviyesini kontrol etmek oldu.
Üst seviyede bi eksilme yok.
Yaklaşık 4 sene oldu arabayı alalı ama hiç de değiştirmedim yağını benden önceki sahibinin de sanmıyorum değiştirdiğini.
Acaba bi sorun olur mu.
Rengi de fena değil yağın
AE 101 için 60.000 ve katlarında değiştirilmelidir.
Hidrolik ünite yağı kullanılıyor. Söylediğim gibi bu yağın amacı aşınmayı, sürtünmeyi önelemeden daha önce hareketi iletmektir. Özel servis bozar anlamaz kendi serviside çok para ister diye yağ değişimini yapmayanların sayısı bir hayli fazladır. 200.000 km'yi aşan bir Ford Scorpio'da hala sorun çıkmadı. Tabi bu sizde de çıkmayacak anlamına gelmez.
Tedbir tamirden her zaman daha ucuzdur !
Manifoldun üzerindeki paslı civataları TOYOTA SERVİS'i zamanında değiştirseydi şimdi ben kıvranıp durmayacaktım. Nasılsa arıza çıkardığında bunlar çürümüş bunun yenisi gerekiyor diyecek !
Daha evvel dediğim gibi arabana en iyi sen bakarsın !
Düzenlendi : İmla
otomatik şanzımancı fiyat biçti 3,750 lira dediler. bir tanıdığı aradım babam vasıtası ile. arabayı ankaradan hataya bile götürsek orada yeni şanzıman taktırsak daha ucuza geleceğini söyledi. bakalm. Yurtdışından şanzıman getirteceğiz sanırım
Tekrar gecmis olsun Emre, bence de yeni sanzuman almak daha mantikli boyle bir fiyat verilince.Bir de yeniden yapilan sanzuman, eskisi gibi olmaz, ne kadar garanti verseler de guvenilmez.Insallah az kullanilmis bir sanzumani uygun bir fiyata temin edersiniz.
otomatik şanzımancı fiyat biçti 3,750 lira dediler. bir tanıdığı aradım babam vasıtası ile. arabayı ankaradan hataya bile götürsek orada yeni şanzıman taktırsak daha ucuza geleceğini söyledi. bakalm. Yurtdışından şanzıman getirteceğiz sanırım
sıfır şanzıman fiyatı işçilik hariç 12.000-15.000 tl civarında.
bu kadar yüksek olacağını tahmin edemiyordum. siz bu fiyatı nerden aldınız acaba ?
peugeot için yurt dışından ve servisten fiyat sormuştum. Toyota bundan aşağı kalmaz herhalde.
Eğer araç tam otomatikse hareket halindeyken N dahil konum değişikliği yapılmaması, araç tamamen durduktan sonra frene basarak konum değişikliği yapılması ve fren ile gaza aynı anda basılmaması gerekir. Ayrıca üreticinin belirttiği aralıklarda bakım ve kontrol. Tabiiii şansta gerekir;)
peugeot için yurt dışından ve servisten fiyat sormuştum. Toyota bundan aşağı kalmaz herhalde.
Eğer araç tam otomatikse hareket halindeyken N dahil konum değişikliği yapılmaması, araç tamamen durduktan sonra frene basarak konum değişikliği yapılması ve fren ile gaza aynı anda basılmaması gerekir. Ayrıca üreticinin belirttiği aralıklarda bakım ve kontrol. Tabiiii şansta gerekir;)
Dur kalklarda boşa almak hakkında ne düşünüyorsun. Yabancı forumlarda net bir cevap alamadım genel düşünce şanzımanın bozulacağını söylüyor ama düzgün bir neden belirtemiyorlar.
İyi forumlar.
çok uzun değilse D de bekliyorum. zaten gaz vermeyince çok fazla bir çekiş olmuyor.