Gönderen Konu: devir...  (Okunma sayısı 1281 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
devir...
« : Kasım 29, 2009, 00:26:04 »
herkese iyi bayramlar mübarek kurban bayramının hayırlara vesile olmasını diliyorum.
askerden yeni geldim yaklaşık 15 aydır siteye bağlanamıyordum ve aracımdan da 15 ay gibi bi süre uzak kaldım ailemde benden başka şoför bulunmadığı içinde aracım hiç kullanılmadı
şimdilerde kullanırken farkettiğim şey aracın devri çok düşüş gösteriyor ve araç fena halde sallanıyo kamyon kullanıyorum hissine kapılıyorum ve bu TOYOTA ya hiç yakışmıyo aracımda lpg falan yok tamamen orjinal ve devir 0.4 rpm lere kadar düşüyo bu neden olabilir?

yada çaresi ne?

Toyota Club Türkiye

devir...
« : Kasım 29, 2009, 00:26:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #1 : Kasım 29, 2009, 03:57:00 »
zamanla geçer hocam.eğer geçmezse servise gidip rölanti ayarı yaptır ve sıfır bakım yaptır
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #2 : Kasım 29, 2009, 04:58:30 »
herkese iyi bayramlar mübarek kurban bayramının hayırlara vesile olmasını diliyorum.
askerden yeni geldim yaklaşık 15 aydır siteye bağlanamıyordum ve aracımdan da 15 ay gibi bi süre uzak kaldım ailemde benden başka şoför bulunmadığı içinde aracım hiç kullanılmadı
şimdilerde kullanırken farkettiğim şey aracın devri çok düşüş gösteriyor ve araç fena halde sallanıyo kamyon kullanıyorum hissine kapılıyorum ve bu TOYOTA ya hiç yakışmıyo aracımda lpg falan yok tamamen orjinal ve devir 0.4 rpm lere kadar düşüyo bu neden olabilir?

yada çaresi ne?

Bahsettiğin sorun ateşlemeyle ilgili gibi.
Buji kablolarını teker teker söküp herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol et. Tahminim 15 ay çalışmayan bir aracaçta oksitlenme yada nemden ötürü pas oluşmasıdır. Bir diğeri ise platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olması olabilir.

Bujiler ayarsız çalışıyorsa motor çekişten düşer. Bujilerini değiştirmeni tavsiye ederim.

Aracın uzun süre çalışmadan yatması bu tür aksiliklere yola açar. 200 km yaptıysan aracın yağını ve filtrelerini de değiştirmeni öneririm. Türkiyede bulunuyor mu bilmiyorum motor yıkama ürünleri var. Katkı maddesi gibi motora eklenip motor 10 dakika çalıştırılıp sonra motor yağı boşaltılıyor.

Mekanik ve elektrik aksamında oluşabilecek bu tür sorunları engellemek için araç haftada bir kez 10 dakika çalıştırılmalıdır. Bu şekilde egzos harici parçaları korumuş olursunuz.

Kolay gelsin.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #3 : Kasım 29, 2009, 07:29:02 »
rıza bey yeterli cevabı vermiş sanıyorum...benimde aklıma ilk gelen ateşleme geçmiş olun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: devir...
« Yanıtla #4 : Kasım 29, 2009, 08:32:44 »
çok saolun Seydi abi Rıza abi ve Mete ilginiz için çok teşekkür ederim bayramdan sonra hiç zaman kaybetmeden ustama koşuyorum herkese iyi bayramlar iyiki varsın toyota club...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #5 : Kasım 29, 2009, 08:57:31 »
 En muhtemel iki sorun yakıt ve ateşleme sorunu olabilir. Ateşlemeyle ilgili sorun Rıza Bey'in de söylediği gibi oksitlenmedir. Buji ve buji kablolarını kontrol ettirin.
 İkinci olarak da gaz kelebek gövdesinde biriken kurum, toz pislikte sorununuza etkendir. Dolayısıyla gaz kelebek gövdesini de iyice bi temizletmenizi tavsiye ederim.
 Tüm bunlara rağmen eğer sorun devam ederse yakıt deposundaki benzinle ilgili de sorun olabilir. Benzinin tamamen bitip depodaki yakıtın boşalmasını beklemen gerekebilir...
 Bu arada sizin de Kurban Bayramın Mübarek olsun. Askerliği sağ salim bitirdiğiniz için de geçmiş olsun diyelim...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: devir...
« Yanıtla #6 : Kasım 29, 2009, 19:08:01 »
En muhtemel iki sorun yakıt ve ateşleme sorunu olabilir. Ateşlemeyle ilgili sorun Rıza Bey'in de söylediği gibi oksitlenmedir. Buji ve buji kablolarını kontrol ettirin.
 İkinci olarak da gaz kelebek gövdesinde biriken kurum, toz pislikte sorununuza etkendir. Dolayısıyla gaz kelebek gövdesini de iyice bi temizletmenizi tavsiye ederim.
 Tüm bunlara rağmen eğer sorun devam ederse yakıt deposundaki benzinle ilgili de sorun olabilir. Benzinin tamamen bitip depodaki yakıtın boşalmasını beklemen gerekebilir...
 Bu arada sizin de Kurban Bayramın Mübarek olsun. Askerliği sağ salim bitirdiğiniz için de geçmiş olsun diyelim...
çok saolun ergün bey çok teşekkür ederim ilginize

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #7 : Kasım 30, 2009, 01:37:25 »
Komple bir bakımda gerekli bence, 15 ayda yağ özelliğini yitirmiştir aslında yapmanız gereken bir usta getirtip arabayı hiç çalıştırmadan yağını değiştirmek olmalıydı...
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #8 : Aralık 01, 2009, 18:35:28 »
Komple bir bakımda gerekli bence, 15 ayda yağ özelliğini yitirmiştir aslında yapmanız gereken bir usta getirtip arabayı hiç çalıştırmadan yağını değiştirmek olmalıydı...

Kullandığımız motor yağlarının 3 sene üretim tarihinden itibaren raf ömrü vardır. Yağın yapısındaki bozukluğun bu tür sorun çıkaracağını sanmıyorum. Daha evvel ISUZU'nun yağının çamurlaşıncaya kadar değiştirilmediğine şahit olmuştum. Yağ filitreside tıkanmış valf tahliyeden çalışmaya başlamıştı. Yinede çekişte bir düşüş yoktu.
Şahsi fikrim aracım 15 ay yattı diye kapıya tamirci getirmezdim.
Bu arada müşteri hizmetleri raf ömrünü barkoda kodlamışlar yani kullandığınız yağın ne kadar rafta kaldığını bir onlar birde Allah biliyor :) birde bilinçli tüketiciliğe soyunup telefon açıp öğrenen siz.
Belki bunu sık yaparsak onlarda üretim tarihlerini anlayacağımız dilde yazmaya başlarlar.

Bu arada kafamda karışmadı değil hani. Rafta 3 senede bozulmayan yağ neden bizim motorda 6 ayda bozuluyor. Kendimi biraz kaz hissettim :) Havayla temas etti diyeceğim. O zaman açık motor yağlarınıda kullanmamak lazım. Varille satılan yağlar mevcut. Enterasan bir mevzu. Bir ara onuda arayıp sormak lazım.

Herkese iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #9 : Aralık 13, 2009, 01:27:07 »
arkadaş 15 ay askerlik yaptı, kim bilir gitmeden önce ne zaman değiştirdi... 15 ay gibi bir sürede motor karıncalanma yapmaya başlamıştır, Dikkatinizi çekerim plastik kutuda saklanmıyor yağ kartelde bekliyor ve bir süre kullanılmış bir yağ...
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir...
« Yanıtla #10 : Aralık 13, 2009, 01:27:23 »
Bu arada geç oldu cevap için kusura bakmayın :)
..Tüplü ve Öfkeli..