Gönderen Konu: Çalışmama Sorunu AE101  (Okunma sayısı 2379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Çalışmama Sorunu AE101
« : Kasım 25, 2009, 15:59:23 »
Benim bi sorunum var arabayı ilk çalıştırırken bazen çalışır gibi olup çalışmıyo 2. marştada çok zor çalışıyo boğuluyo gibi dün ustaya gittim (küçük bi ilçedeyim adamgibi ustada yok)bujiler ve kabloları değişecek dedi bende bujilerin bittiğini bakıp anlabılıyomusun dedım oda yok anlasılmaz dedi ne yapmalıyım sorun bujilerdenmidir yoksa başka şeylerde olabilirmi marşta bi sorun yok sadece araç çalışmıyo yani aküden değil gibi...
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Toyota Club Türkiye

Çalışmama Sorunu AE101
« : Kasım 25, 2009, 15:59:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #1 : Kasım 25, 2009, 23:06:59 »
   Serkan bujiler bakınca anlaşılır.Tırnak aralığına bakılır öyle belli olur.Varsa ellerinde eğer ki sanmıyorum motor kompresyon aleti ile motor içindeki ateşleme değeri ölçülür sistemin o kısmı ile ilgili bir problem varsa belli eder kendini.Ama ustanın da dediği gibi bujilerden ve kablolarından da yaşanabilir bu sıkıntı
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2009, 09:51:58 »
   Serkan bujiler bakınca anlaşılır.Tırnak aralığına bakılır öyle belli olur.Varsa ellerinde eğer ki sanmıyorum motor kompresyon aleti ile motor içindeki ateşleme değeri ölçülür sistemin o kısmı ile ilgili bir problem varsa belli eder kendini.Ama ustanın da dediği gibi bujilerden ve kablolarından da yaşanabilir bu sıkıntı

Abi cevap verdiğin için teşekkürler, eniyisi buji takımını değiştirmek kablolarıyla birlikte, bakınca anlaşılmaz diyen ustadan bakıp anlamasını beklemek zaten olmaz ve faydası arabama olur buda beni mutlu eder zaten,Peki hangi marka buji olsa iyi olur...
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #3 : Kasım 26, 2009, 10:15:18 »
Ben AE101 de Denso kullanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #4 : Kasım 26, 2009, 12:38:57 »
Ben AE101 de Denso kullanıyorum.
   Önce Denso sonrada NGK yada Bosch olabilir Serkan...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #5 : Kasım 26, 2009, 14:18:43 »
Ben AE101 de Denso kullanıyorum.
   Önce Denso sonrada NGK yada Bosch olabilir Serkan...
Şuan devirdaimle uğraşıyorum yapıldıktan sonra birsonraki ay bujileri deiştirecem ilk tercihim denso olacak,pek rağbet görmeyen bu konuda sonucu açıklarım artık
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #6 : Kasım 26, 2009, 14:55:57 »
 Serkan hocam avatarının altındaki 97xei yazısından anladığım kadarıyla aracın enjeksiyonlu. Bu tür sorunlar aslında karbüratörlü araçlarda daha sıkça görünür. Karbüratörün yapısından dolayı da aslında zaman zaman yapması da normaldir.
 Peki araçta Lpg var mı? Sıralı sistem mi? Bu bilgileri verirsen muhtemel sorunları söyleyebilirim...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #7 : Kasım 26, 2009, 14:57:15 »
   Ahanda doktorda gelmiş buralara
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #8 : Kasım 26, 2009, 17:12:36 »
buji kablolarının değişmesi zorunlu ise, mümkünse orijinal bulup taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim.
97 COROLLA GLİ :carwash: 1.6115 HP 2014 ASTRA HB1.6 CDTI 136 hp ASTRA SEDAN :carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #9 : Kasım 26, 2009, 17:24:44 »
buji kablolarının değişmesi zorunlu ise, mümkünse orijinal bulup taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim.
   Birazcık pahalı ama en iyi kabloda orjinal olanıdır.Markasıda Yazaki'dir...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #10 : Kasım 26, 2009, 18:45:55 »
Serkan hocam avatarının altındaki 97xei yazısından anladığım kadarıyla aracın enjeksiyonlu. Bu tür sorunlar aslında karbüratörlü araçlarda daha sıkça görünür. Karbüratörün yapısından dolayı da aslında zaman zaman yapması da normaldir.
 Peki araçta Lpg var mı? Sıralı sistem mi? Bu bilgileri verirsen muhtemel sorunları söyleyebilirim...
  Evet lpg var sıralı değil ama,usta sadece ben sorunu anlattım ve bana değişmesi gerek dedi yani kontrol falan etmedi
 
buji kablolarının değişmesi zorunlu ise, mümkünse orijinal bulup taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim.
Neden orjinal yani başınızdan böyle bişey geçtiğini anlıyorum ve niye şiddetle tavsiye ediyosun...
   Birazcık pahalı ama en iyi kabloda orjinal olanıdır.Markasıda Yazaki'dir...
Abi pahalı derken nekadar zaten daha azönce 130 tl tosladık!!! ustanın hatasıyla kırılan devir daimin parasıda benden çıktı ustanın iyiliği 50tl alıken 30 aldı!!!
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Çalışmama Sorunu AE101
« Yanıtla #11 : Kasım 29, 2009, 04:29:06 »
rölanti ayarını yaptır sonra bujileri değiştir. sonra eğer yaptırmadıysan 10bin bakımı yaptır.filitreleri ve yağları değiştir.eğer başka sorun yoksa kesin geçer.bizin torosta aynı vardı.bujileri ve rölanti ayarı yapıldı.şimdi çalışıyor.
1990 Mercedes 300 sel