Benim bi sorunum var arabayı ilk çalıştırırken bazen çalışır gibi olup çalışmıyo 2. marştada çok zor çalışıyo boğuluyo gibi dün ustaya gittim (küçük bi ilçedeyim adamgibi ustada yok)bujiler ve kabloları değişecek dedi bende bujilerin bittiğini bakıp anlabılıyomusun dedım oda yok anlasılmaz dedi ne yapmalıyım sorun bujilerdenmidir yoksa başka şeylerde olabilirmi marşta bi sorun yok sadece araç çalışmıyo yani aküden değil gibi...
Serkan bujiler bakınca anlaşılır.Tırnak aralığına bakılır öyle belli olur.Varsa ellerinde eğer ki sanmıyorum motor kompresyon aleti ile motor içindeki ateşleme değeri ölçülür sistemin o kısmı ile ilgili bir problem varsa belli eder kendini.Ama ustanın da dediği gibi bujilerden ve kablolarından da yaşanabilir bu sıkıntı
Serkan bujiler bakınca anlaşılır.Tırnak aralığına bakılır öyle belli olur.Varsa ellerinde eğer ki sanmıyorum motor kompresyon aleti ile motor içindeki ateşleme değeri ölçülür sistemin o kısmı ile ilgili bir problem varsa belli eder kendini.Ama ustanın da dediği gibi bujilerden ve kablolarından da yaşanabilir bu sıkıntı
Abi cevap verdiğin için teşekkürler, eniyisi buji takımını değiştirmek kablolarıyla birlikte, bakınca anlaşılmaz diyen ustadan bakıp anlamasını beklemek zaten olmaz ve faydası arabama olur buda beni mutlu eder zaten,Peki hangi marka buji olsa iyi olur...
Ben AE101 de Denso kullanıyorum.
Ben AE101 de Denso kullanıyorum.
Önce Denso sonrada NGK yada Bosch olabilir Serkan...
Ben AE101 de Denso kullanıyorum.
Önce Denso sonrada NGK yada Bosch olabilir Serkan...
Şuan devirdaimle uğraşıyorum yapıldıktan sonra birsonraki ay bujileri deiştirecem ilk tercihim denso olacak,pek rağbet görmeyen bu konuda sonucu açıklarım artık
Serkan hocam avatarının altındaki 97xei yazısından anladığım kadarıyla aracın enjeksiyonlu. Bu tür sorunlar aslında karbüratörlü araçlarda daha sıkça görünür. Karbüratörün yapısından dolayı da aslında zaman zaman yapması da normaldir.
Peki araçta Lpg var mı? Sıralı sistem mi? Bu bilgileri verirsen muhtemel sorunları söyleyebilirim...
Ahanda doktorda gelmiş buralara
buji kablolarının değişmesi zorunlu ise, mümkünse orijinal bulup taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim.
buji kablolarının değişmesi zorunlu ise, mümkünse orijinal bulup taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim.
Birazcık pahalı ama en iyi kabloda orjinal olanıdır.Markasıda Yazaki'dir...
Serkan hocam avatarının altındaki 97xei yazısından anladığım kadarıyla aracın enjeksiyonlu. Bu tür sorunlar aslında karbüratörlü araçlarda daha sıkça görünür. Karbüratörün yapısından dolayı da aslında zaman zaman yapması da normaldir.
Peki araçta Lpg var mı? Sıralı sistem mi? Bu bilgileri verirsen muhtemel sorunları söyleyebilirim...
Evet lpg var sıralı değil ama,usta sadece ben sorunu anlattım ve bana değişmesi gerek dedi yani kontrol falan etmedi
buji kablolarının değişmesi zorunlu ise, mümkünse orijinal bulup taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim.
Neden orjinal yani başınızdan böyle bişey geçtiğini anlıyorum ve niye şiddetle tavsiye ediyosun...
Birazcık pahalı ama en iyi kabloda orjinal olanıdır.Markasıda Yazaki'dir...
Abi pahalı derken nekadar zaten daha azönce 130 tl tosladık!!! ustanın hatasıyla kırılan devir daimin parasıda benden çıktı ustanın iyiliği 50tl alıken 30 aldı!!!
rölanti ayarını yaptır sonra bujileri değiştir. sonra eğer yaptırmadıysan 10bin bakımı yaptır.filitreleri ve yağları değiştir.eğer başka sorun yoksa kesin geçer.bizin torosta aynı vardı.bujileri ve rölanti ayarı yapıldı.şimdi çalışıyor.