Gönderen Konu: Sorun ne olabilir ? Yardım...  (Okunma sayısı 3653 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Sorun ne olabilir ? Yardım...
« : Kasım 23, 2009, 18:56:35 »
Aracım bügün seyir halinde düşük hızda ilerlerken..100 metre aralıklarla 2 kez stop etti,tekrar çalıştırdım çalışmasında problem yok.. sonun ne olabilir.Fikri olan varmı??.Aracımda atiker sıralı Lplg takılı...
Corolla,2001 vvt-i 1.6 Special 110 Bg-- Ankara

Toyota Club Türkiye

Sorun ne olabilir ? Yardım...
« : Kasım 23, 2009, 18:56:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #1 : Kasım 23, 2009, 20:37:21 »
Stop etti derken araç hareket halinde iken tamamen motor sustumu, yoksa silkeledimi veya vites filan değiştirirken mi stop etti? Vites değiştirirken stop etti veya silkeleme yaptıysa muhtemelen motor soğukken gaza geçmiştir ondan yapar. Eğer araç viteste gider iken durduysa o zaman daha başka şeyler olabilir ve muhtemelen ateşlemeyi tamamen kesmiştir.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #2 : Kasım 23, 2009, 20:48:09 »
evet motor tamamen durdu.fakat bu benden kaynaklanan birşey olmadı ayrıca motorda sıcaktı vites boşta inerken  stop etti,,,,silkeleme olmadı..
 
Corolla,2001 vvt-i 1.6 Special 110 Bg-- Ankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #3 : Kasım 23, 2009, 21:01:03 »
Boşta stop etmesi yakıt ayarı ile ilgili.Aracınız lpgli ise bu tarz stoplar olabilir.Lpg ayarı sorunu çözer kanaatindeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #4 : Kasım 23, 2009, 21:46:58 »
İnşaallah.teşekkürler..
Corolla,2001 vvt-i 1.6 Special 110 Bg-- Ankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #5 : Kasım 23, 2009, 22:18:13 »
alperen bey eğer yokuş aşağı iniş sırasında olduysa bu bence normal bir kaç kere benim araçta yaptı sonrasında huyunu öğrendim. araç yokuş aşağı giderken cut-off yaptıktan biraz sonra debriyaja bastığım zaman stop ediyor motor. Sonuçta bu araca gaz sonradan takılıyor ve orjinal sistemi kadar hızlı tepki vermesini beklemeyin bence. Bende öğrendim huyunu debriyaja basmadan önce hafif bir gaza dokunuyorum.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #6 : Kasım 23, 2009, 22:36:18 »
cut-off u biraz açarmısınız...
Corolla,2001 vvt-i 1.6 Special 110 Bg-- Ankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #7 : Kasım 23, 2009, 22:52:33 »
Bence tek sebebi var; boğaz kelebeğiniz kurum bağlamış,temizleyin veya temizletin
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #8 : Kasım 23, 2009, 23:13:38 »
Eğer LPG var ise boşa atarsanız yeterli karışım sağlanamaz giren hava fazla olacağından fazla hava stop ettirir. Bu sizin arabaya özgü bir şey değil tüplü arabaların genelinde olan bir sorundur. Rölantinin yüksek olması sorunu çözer ancak bu da yakıtı etkiler.
Cut-off forumda aratırsanız detaylı bilgiyi bulabilirsiniz. ÖZellikle Türkay konuyu gayet basit açıklamıştı. Tavsiyem inişlerde boşa atmamanız. Boşa atarsanız yakıt sarfiyatınız daha fazla olacaktır.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #9 : Kasım 23, 2009, 23:18:34 »
Boğaz kelebeği ve hava akış sensörünü temizletin birşeyi kalmaz.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #10 : Kasım 23, 2009, 23:25:23 »
Eğer LPG var ise boşa atarsanız yeterli karışım sağlanamaz giren hava fazla olacağından fazla hava stop ettirir. Bu sizin arabaya özgü bir şey değil tüplü arabaların genelinde olan bir sorundur. Rölantinin yüksek olması sorunu çözer ancak bu da yakıtı etkiler.
Cut-off forumda aratırsanız detaylı bilgiyi bulabilirsiniz. ÖZellikle Türkay konuyu gayet basit açıklamıştı. Tavsiyem inişlerde boşa atmamanız. Boşa atarsanız yakıt sarfiyatınız daha fazla olacaktır.

Boğaz kelebeğindeki kurum kelebeğin konumunu etkiliyor,motora giren havayı düzensizleştirdiğinden hava+yakıt miktarı dengesizleşiyor.Ve lpg'de çalışan araç da benzindeki halinden daha hassaslaştıgından bu durum karşımıza stop etme sorunu olarak çıkıyor.Kabullenilebilir bir durum değildir,çözümü boşa atmamak değildir yani.
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #11 : Kasım 23, 2009, 23:29:59 »
bende tüple ilgili bir sorun olduğu kanaatindeyim...çünkü tüp takılalı 1 yıl olmuş ve 7000km yapılmış ve bakıma girmemiş hiç ..aracı alalı 1 ay anca oldu.bende fırsat bulup tüpü bir kontrol ettirmek isterken böyle bir durumla karşılaştım...inşallah küçük bir sorundur...
Corolla,2001 vvt-i 1.6 Special 110 Bg-- Ankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #12 : Kasım 23, 2009, 23:41:24 »
Daha önceden yokuş aşağı boş vitesle giderken stop etme ya da devir sayacında dengesiz hareketler gözlemlemediyseniz,boğaz kelebeğine kendiniz bakınız,kelebek bölgesinde siyah kurum varsa bir adet karbüratör spreyi edinip temizleyiniz.Yok elimden gelmez diyorsanız temizletiniz.Bekir beyin dediği parçayı da kontrol edebilirsiniz,onu da temizlemek için özel sprey var;yağsız kontak sprey.Ama bana öyle geliyor ki boğaz kelebeğinden.Sökün bakın.

Lpg sisteminin iki adet filtresi var bunlar zamanla kirlenir,kirlendiği zaman aracın çekişinde düşüklük meydana gelir.Ve en az 15-20000 km'de bir kez değiştirilir,90000km lpg fltresi değiştirmemiş ve sorun yaşamamış kişilerin yazdıklarını da okudum.Bu demek değildir ki filtreleri değiştirmeden 90000km yapın,bu kimine göre bir risktir,kimine göre de filtreyi her 20000km'de bir kez değiştirmek şarttır.
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #13 : Kasım 23, 2009, 23:52:41 »
Bakın şu sayfada kelebeğin nerde oldugunu göreceksiniz;

http://corolla-corolla.blogspot.com/2008/11/bogaz-kelebek-temizligi-maf-sensoru.html

Bekir beyin dediği de ikinci resimdeki MAF sensörü.

Boğaz kelebeğini sökün derken,metal parçayı çıkarmaya çalışmayın çünkü onu geri takarken contasını yenilemek gerekir.Sadece hava filtresi kutusundan boğaz kelebeğine giden naylon boruyu kelepçeyi sökerek çıkarın ve kelebeğin etrafını gözlemleyin,şunun gibiyse temizlenmesi gerekiyor;



''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #14 : Kasım 23, 2009, 23:54:46 »
SAyın Yıldırım açıklamalarınız gayet yerinde ve bilgilendirdiğiniz için de ayrıca teşekkürler. ben pratik çözüm olarak bahsetmiştim.  Bu arada ben de lpg filtresini 15000 de değiştirdim oldukça da kirliydi. İki filtre demişsiniz. İkincisi hangisi acaba.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #15 : Kasım 24, 2009, 01:48:05 »
http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/aracim-titriyor-ve-cok-yakiyor/msg125918/#msg125918

Ben 5-10 dk.da temizledim bogaz kelebegini.Yukaridaki linkte cektigim resimler var. Zor bir is degil, problemi cozerse masraftan kurtarir sizi...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #16 : Kasım 24, 2009, 01:51:09 »
Sıralı sistem lpg'de iki adet filtre var bir tanesi enjektörlere giden hortumu takip ederseniz elinize gelir(büyükçedir,enjektöre giden gazı filtreler),diğeri de regülatöre yapışık bir valf vardır onun içindedir(küçüktür depodan gelen sıvı gazı filtreler)...bildiigm kadarıyla büyük olanını 15-20000 km'de diğerini de 40000-50000 km'de bir değiştirilmesini tavsiye ediyorlar.

Aslında filtreleri satın alıp kendiniz değiştirebilirsiniz,basitttir.Tabi iş gaz üzerine olduğundan filtre değişiminden sonra kelepçe takılan yerleri araç çalışırken köpükle gaz kaçağı ihtimaline karşı iyice kontrol edebilecek iseniz.
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #17 : Kasım 24, 2009, 01:55:04 »
Bu arada sıralı sistemde filtre değişiminde ayar filan yapılması gerekmiyor,servisler bunu gelir kapısı olarak kullanıyor.Sistemden şikayetiniz yok ise ayara,kaçak olabileceğini gördüğünüz tüm bağlantı noktalarını da (depo çıkışından enjektörlere kadar) köpükle iyice test edebilirseniz kontrole ihtiyacınız yoktur.
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #18 : Kasım 24, 2009, 02:02:13 »
arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederimmmm çok sağolun...
Corolla,2001 vvt-i 1.6 Special 110 Bg-- Ankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun ne olabilir ? Yardım...
« Yanıtla #19 : Kasım 24, 2009, 02:06:04 »
İkinci filtre şu parçanın içinde:



öndeki vidayı söküp onun altındaki para büyüklüğündeki demiri çıkarınca filtre karşınızdadır.Tabi bunu yapmadan önce depo üzerindeki valften gazın kesilmesi ikinci bir tedbirdir,çünkü kontak kapalıyken 1-depo üzerindeki valf gaz geçişine izin vermez,2-bu resimde gödüğünüz valf geçişe izin vermez.Ne olur ne olmaz depo üzerindekini de kapatmak iyi olur.

Rica ederim Hazım bey bilgilenmek ve bilgi edinmek için buradayız
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK