Gönderen Konu: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?  (Okunma sayısı 16301 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Merhaba arkadaşlar aracımda sigortaların hemen yanında ağzı kapakla kapatlımış bir erkek soket bulunmakta.

Bu soketin ECU ( Engine Control ) için olduğunu tahmin ediyorum ? Aşağıdaki linkte çok absurt bir rakam istenmekte yurt dışında ise makul fiyatlarda bir kaç adet bulunmakta.

http://www.yedekparca.com/8619.html

http://www.yedekparca.com/ara.php?action=search&keyword=Beyin-Ecu&s=0&a=10&page=3

ECU yakıt karışımını ayarlamanın yanısıra motordaki arızalarıda alıcılar vasıtasıyla kayıt altına almaktadır.
ECU daki logları kontrol etmek için gereken program ve kablo bağlantısı sadece yetkili servislerdemi bulunmaktadır ? Harici bir yerde kullanıldığını gören var mı ?

Bir ikincisi eğer ECU arızalanırsa bizim araç iptal mi oluyor :) yoksa fonksiyonlarından bir kaçını yerine getiremiyor mu ?

Herkese iyi forumlar.








Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #1 : Kasım 22, 2009, 10:09:38 »
 ECU motorun beynidir. Motorun üzerindeki sensörler vs. değerleri Ecu'ya bildirir. Yani aslında Ecu enjeksiyonlu bir motorun olmazsa olmazıdır.
 Fiyat olarak yenisi 1600-1800 TL civarı diye hatırlıyorum.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #2 : Kasım 22, 2009, 10:59:46 »
ECU daki logları kontrol etmek için gereken program ve kablo bağlantısı sadece yetkili servislerdemi bulunmaktadır ? Harici bir yerde kullanıldığını gören var mı ?

ecu, bilgisayarı ve bu ecu için programı olan cihazları olan her usta girebilir.
yani anlıcan bilgisayarda bi programları var onun içinde her arabanın ayrı bi kısmı var ordan giriyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #3 : Kasım 22, 2009, 23:53:50 »
çıkması icin 5000  liralardan bahsedilmis, okadar oldugunu sanmıyorum. yenisi 1500 civar bildigim kadarıyla.
modele gorede degisir mutlaka fiyatı.
ayrıca arızalanan beyin devreleri bisekilde garantili tamir eden yerler var. 300 ytl den baslıyo. benim opelden biliyorum :D
opeller genel olarak kronik beyin arızası verirler. toyotada hic duymadım suana kadar
2005 corolla 1.6 sol+brc lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #4 : Kasım 23, 2009, 02:24:27 »
abi galiba 500 tl yazacaklarına 5000 yazmışlar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaş: 34
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #5 : Kasım 23, 2009, 10:32:25 »
O soket OBDII (On-Board Diagnostic) soketidir. Dediğiniz gibi arabanın ECU'suna bağlıdır. OBDII bir standarttır ve çoğu arabalarda ortaktır. Belirli komut setler vardır, bunları kullanarak çeşitli sensör verilerini, alarm bilgilerini alabilirsiniz. Ben 1-2 ay önce yurtdışından kablosunu getirttim. Piyasada çeşitli programlar var ama çoğu demo versiyonu. Ben kendi programımı yazıyorum. Bayağı aşama kaydettim, devir, oksijen sensörü, hız gibi birçok parametreyi okuyabiliyorsunuz. Yalnız şunu tam olarak bilmiyorum. Bir de araba ve modele özel programlar olması gerekli. Örneğin Toyota'nı kendi yazılımı olması gerekli, OBDII dışındaki parametreleri okumak, ayarları yapmak için. Bu iş için de aynı soket mi kullanılıyor bilmiyorum, artı bunun programını piyasada bulmak zor olabilir.
Arıza konusuna gelince, ECU sonuçta bir bilgisayar. Ya çalışır ya da çalışmaz. Öyle bir bölüm arızalansın zaman zaman sorun yaratsın gibi şeyler olmaz. Özellikle LPG konusunda birçok kez gereksiz yere ECU değiştirildiğini duydum.
2009 TOYOTA COROLLA, D-4D
1.6 Comfort Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #6 : Kasım 23, 2009, 13:17:32 »
ECU aracin kisaca beynidir. Arizalanirsa, tabiki büyük problem.
Ama gercekten arizali mi, yoksa ECU diye birisi atip tuttu mu?

Eskiye göre yeni araclarda ECU oldukca cok sistemi kontrol ediyor. O yüzden bozulursa da, tamiri kolay degil.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #7 : Kasım 23, 2009, 15:58:53 »
O soket OBDII (On-Board Diagnostic) soketidir. Dediğiniz gibi arabanın ECU'suna bağlıdır. OBDII bir standarttır ve çoğu arabalarda ortaktır. Belirli komut setler vardır, bunları kullanarak çeşitli sensör verilerini, alarm bilgilerini alabilirsiniz. Ben 1-2 ay önce yurtdışından kablosunu getirttim. Piyasada çeşitli programlar var ama çoğu demo versiyonu. Ben kendi programımı yazıyorum. Bayağı aşama kaydettim, devir, oksijen sensörü, hız gibi birçok parametreyi okuyabiliyorsunuz. Yalnız şunu tam olarak bilmiyorum. Bir de araba ve modele özel programlar olması gerekli. Örneğin Toyota'nı kendi yazılımı olması gerekli, OBDII dışındaki parametreleri okumak, ayarları yapmak için. Bu iş için de aynı soket mi kullanılıyor bilmiyorum, artı bunun programını piyasada bulmak zor olabilir.
Arıza konusuna gelince, ECU sonuçta bir bilgisayar. Ya çalışır ya da çalışmaz. Öyle bir bölüm arızalansın zaman zaman sorun yaratsın gibi şeyler olmaz. Özellikle LPG konusunda birçok kez gereksiz yere ECU değiştirildiğini duydum.

Kaliteli bilgiler için teşekürler.

Bizimde arada bir birine bağlatmamız gerekir diye düşünüyorum. Yanlışmıyım ?  :-\ Ne var ne yok bir bakmak lazım.

Otomatik Şanzımanın yağını nasıl değiştiririme kadar uzandım :) Bu gidişle servisten elimi ayağımı çekeceğim :)

Bu arada yakıtla ilgili ayarlamalar için mi kabloyu aldın, yoksa bakım ve onarım mı yapıyoruz.

İyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaş: 34
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #8 : Kasım 23, 2009, 17:12:00 »
Sadece merak. Arabaya müdahale etmek gibi birşey aklımdan geçmiyor, bu tür işler biraz sakat. Motoru elimize alabiliriz. Özellikle LPG taktırdıktan sonra gözlemlemek için giriştim.
2009 TOYOTA COROLLA, D-4D
1.6 Comfort Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ecu bu kadar pahalı mı ? Hangi durumlarda arıza yapar ?
« Yanıtla #9 : Mart 28, 2010, 15:24:53 »
ECU aracin kisaca beynidir. Arizalanirsa, tabiki büyük problem.
Ama gercekten arizali mi, yoksa ECU diye birisi atip tuttu mu?

Eskiye göre yeni araclarda ECU oldukca cok sistemi kontrol ediyor. O yüzden bozulursa da, tamiri kolay degil.
göz atarken görmüş bulundum konuyu...
benim diğer aracımın beyin i arızalı fakat kimse net bir şekilde beyin diyemiyor..bu benim kanım..
dışarıdaki sanayideki makinalarda yanılma payı %20-30.
fakat yetkili servislerin makinaları sadece marka özel olduğu için yanılma yok.
fakat bundan sonra da iş bilgisayar ve onu kullanan tekniker e kalıyor..
ama yurdum teknikerleri ustaları artık neyse soketi takıp hata araması yapıyor,çıktı çıktı çıkmadı baba bu arabada bişey yok.bak bilgisayar sağlam diyor..
şu araba yüzünden tüm sensörlerin çalışma değerlerini,voltaj gerilimlerini ezberledim..
makina alsam bir tane servisle işim kalmayacak..vazgeçtim makinadan artık arabanın arızalarını bilgisayara bağlamadan çözecek basit bir ölçü aleti ile anlayabilecek hale geldim
ama ne dışarıda ne serviste kimsenin o bilgisayarın içindeki parametreleri okuyayım diye bir derdi veya bilgisi yok..
oksijen sensörü kaç değer verir rölantide ?2500 d/d da ne verir.kaç kaç aralığı normal.
rölantide vaukmun değeri ne olur 2500 vs devirde ne olur?
en basiti servisteki usta potansiyometre nasıl kontrol edilir onu bile bilemiyolar..
yetkili serviste bunaldım artık ver dedim ölçü aletini..kataloğu kitabı yokmu bu arabanın.
tak şunların fişlerini.sen gazı tut sen parametreye bak.serviste adamlara iş öğretiyoruz..
bir bakıma yetkili servisler vesaire yerlerden eksiği çok çok.
ama nedendir anlamam insanlar bir yetkili servis tutturmuş gidiyor.
tamam bende 0 araç alsam garantisi vs.dolana kadar servise götürürüm.ama cins bi arızada arabanız onlara kobay olmaktan başka hiçbirşeye yaramıyor.
ben yine çok sinirlenmeye başlıyorum bu kadar yeter.yetkili yetkisiz alıp yürüyecem yine.:)
yetkili serviste yaptığım arıza teşhisine göre tüm sensörlerim gerekli şekilde çalışıyor..tembelleşen ler var fakat çalışmaya engel durumda değil hiçbiri...iş beyine kalıyor..beyin in de arıza teşhisini yapamadıklarını,ancak başka bir beyin takarak denemeleri gerektiğini,e getirin deneyelim dediğimde de hem hüm kah kuh.bence tüh tüh..:)
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır