Gönderen Konu: Otomatik jiklede sorun mu var ?  (Okunma sayısı 8672 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Otomatik jiklede sorun mu var ?
« : Kasım 16, 2009, 09:17:37 »
Merhaba arkadaşlar, konuyu kısa ve öz olarak anlatacağım. Aracımda lpg nin çok yakma problemi  vardı onu ayarlatırken  adam karbüratörü yerinden çıkartıp altındaki miksere  falan  baktı  ona  hava  tuttu. Sorunun çözülüp çözülmediğini ise uzun yola çıkınca anlayacağız. Buraya  kadar  tamam. Bu sabah arabayı çalıştırdım sıcaklık 10 derece  falandı dışarda. Araba çalıştı 750-800 devirde  falan çalışmaya devam etti. Bu bana  garip  geldi önceden böyle soğuk havalarda ilk çalışmada 1500-2000 devirlere kadar  çıkar sonra motor ısınınca yaklaşık 25-30 saniye havanın durumuna  göre 1 dakika  sonra normal devrine  dönerdi. Bu gün  böyle  olmadı. Şimdi buradan otomatik jiklede bir sorun olduğu anlamına mı geliyor yoksa 10 derece sıcaklıkta  bu durum normal mi ?  Eğer normal değilse sorun kesinlikle  tamircinin karbüratörü yerinden çıkartıp oralara hava  falan tutmasıyla  başladı. Yani  oralardan bir şeyleri çıkartıp ta geri takmadımı  acaba ?  Otomatik jiklede karbüratöre  giden bir  tel, hortum birşey oluyor mu, oluyorsa karbüratörün neresine  takılıyor ? Kendim bir  kontrol etsem.  
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Otomatik jiklede sorun mu var ?
« : Kasım 16, 2009, 09:17:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2009, 09:24:29 »
Hava azıcık soğuk bile olsa benimkinde cikle çalışıyor.. Soğuk havada hiç 700 800 le çalıştığını görmedim.. Bence bir baksanız yada baktırsanız iyi olur
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2009, 09:42:04 »
Osaman abi 10 derece sıcaklıkta kesinlikle otomatik jigle devreye girmeli, bir sıkıntı var belliki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2009, 10:16:59 »
Bende sizler gibi düşünüyorum. Peki bu otomatik jiklenin telinin girdiği bir yer  var mı karbüratör de ?
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2009, 10:33:16 »
Yeri gelmişken dikkatim çeken bir şeyi söyleyeyim. Otomotik jigle benim araçta da var. İlk çalıştırdığımda motor sıcaklığına göre bazen 5-6 dakika bazen 1-2 dakika gibi sürüyor. Oysa Jetta'da bir denem yaptık otomotik jigle hiç bir şekilde motor sıcaklığıyla alakası olmadan (Sabah ilk çalıştırma dahil, denemesini yaptık) 10-12 SANİYE 1500 d/dak da çalışıp hemen 800 d/dak düşüyor.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2009, 10:44:43 »
Osman abi, bizim karburatörlülerdeki otomatik jikle mekanizmasını ben de merak etmişimdir. Detaylı incelemedim ama ayrı gelen bir tel vs gibi birşey yok diye biliyorum. Gazı pompalayınca bir şekilde devreye giriyor. Eğer vakum ile alakalı bir sistem ise karburatör tam yerine oturmamış olabilir, bir yerden hava kaçırıyor olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2009, 11:32:53 »
Arkadaşlar biraz  önce honda servisinde  usta  olan kayınbiraderimle  telefonla  konuştum, sorunu  ona  anlattım. Karbüratörün oralarda otomatik  jiklenin  aynı  rolanti ayarı  gibi  manuel  bir  ayarı  varmış, onun ayarını  bozmuş  olabilir  dedi veya motor  bloğuna  giren  incecik  vakum  hortumu  olurmuş,  onu çıkardıysa  yerine  takmamış olabilir ve son olarak da otomatik jiklenin elektriksel bir  bağlantısı  varmış  onun soketini  çıkartıp  yerine  takmamış olabilir  dedi. Bunları artık  büyük ihtimal akşam üzeri gözle  şöyle bir  kontrol edeceğim. Sonucu size  yazarım.

 
Gazı pompalayınca bir şekilde devreye giriyor. Eğer vakum ile alakalı bir sistem ise karburatör tam yerine oturmamış olabilir, bir yerden hava kaçırıyor olabilir.

Alper tam  tersi  otomatik olarak devreye giriyor, otomatik olarak devrin düşmesini beklemek istemezsen de  gazı sonuna  kadar bir kere  pompalarsan devreden çıkıyor.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2009, 11:41:57 »
Bende öyle değil, marşa basmadan önce bir kere gaza tam basıp bırakınca devreye giriyor, zaten kitabında da öyle yapılması gerektiği yazıyordu galiba. Çok soğuklarda ise bir kaç kere gazı pompalayın diyor. Çalıştıktan sonra da dediğin gibi gaza bir kez basınca devreden çıkıyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2009, 11:52:01 »
Tamam ilk etapta haklısın dediğin şekilde olması  gerekiyor. Ama normalde de bu işlemi yapmazsam da benimki yüksek devirle  başlıyor sonradan düşüyordu. Senin bahsettiğin marştan önceki pompalama işlemi ise çok daha soğuklarda yapılması gereken işlem diye biliyorum.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2009, 12:30:33 »
  Devreye girip çıkması (otomatik jiglenin manuel olarak kurulup devreden çıkarılması) aynen Alper'in anlattığı gibi. Sistem ısıya duyarlı olabilir (çalışma prensibini bilmiyorum). Eğer devreye girmiyor ancak motor düzenli çalışıyorsa bence bir sorun yoktur. Sonuçta jigle devrede iken araç fazla yakıt tüketir.
 Aracı stop etmeden önce rölantide kısa bir süre çalıştır ve gazı pompalamadan stop et. Motor tamamen soğuduktan sonra ve hava soğuk iken marş basıp çalıştırdığında motor normal randımanda çalışıyorsa bence sorun yoktur. Eğer gerekli olursa jigle zaten devreye girer. Ancak soğuktan dolayı motorun çalışmasında anormallik varsa o zaman sorun düşünülebilir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #10 : Kasım 16, 2009, 18:32:13 »
Akşam üzeri iş çıkışı bu sefer manuel olarak jikleyi devreye almak için  marşa basmadan önce gaza bir defa sonuna  kadar  bastım sonra  marşa  bastım. Önce 500-600 devirde  başladı sonra yavaş  yavaş yükseldi 2000 devire  kadar. Yaklaşık 1-2 dakika  bu şekilde çalıştıktan sonra   tekrar 650-700 devire  tekrar  indi  kendisi. Bunu  görünce  kendi  kendimden şüphelenmeye başladım :)  acaba hep  böyle oluyodu da ben mi yanlış hatırlıyorum diye.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #11 : Kasım 16, 2009, 19:12:28 »
Insallah oyledir, Osman :)

Benim araba da 1500'le falan basliyor ve rolantide kalirsam 3-5 dakika oyle devam ediyor, sonra 800-900'e dusuyor.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #12 : Kasım 16, 2009, 19:14:51 »
Insallah oyledir, Osman :)

Benim araba da 1500'le falan basliyor ve rolantide kalirsam 3-5 dakika oyle devam ediyor, sonra 800-900'e dusuyor.

İnşallah Ahmet.  Yani illaki arıza  arıyoruz  araçta. :D
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #13 : Kasım 16, 2009, 19:15:37 »
Sukur az problem cikarinca, biz de araniyoruz demek ki :D
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #14 : Kasım 17, 2009, 07:57:11 »
  :):):) Biz daha çok mu arıza çıkarıyoruz acaba?  :D :lol: Ben farklıyım sanki. :)
 Gerçi titiz olmak bence çok güzel birşey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #15 : Kasım 17, 2009, 18:57:09 »
Hem vakum sistemi ile çalışanlar hem de ısıya duyarlı çalışan sistemler mevcut. Isıya duyarlı sistemlerde sğutma suyu sirkülasyonundan küçük bir hortum otomatik jiklenin içersinden geçeyor. Diğerinde ise otomatik jikle motor içersine önceden depoladığı yakıtı normal karışımın içersine ekleyerek zengin karışım elde ediyor.

Otomatik jikledeki sorun benim bildiğim kadarıyla ve genellikle rölantinin yükselmemesi yoluyla değil, sürekli yüksek olması yoluyla ortaya çıkıyor. Bu nedenle bir sorun olmadığını düşünüyorum.

Vakum yoluyla çalışanlarda otomatik jikleyi devreye sokmak için aracı çalıştırmadan önce gaz pedalı pompalanır, ısıya duyarlı çalışanlarda buna gerek yoktur.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #16 : Kasım 17, 2009, 21:46:28 »
Valla normalde Alperin de  dediği gibi kullanım kitabında  aslında ilk önce gazın pompalanması gerektiği söyleniyor. Ama sanki bende pompalamadan da oluyor  gibi  kalmış  aklımda, ne  bileyim işkillendim  işte. Dediğim gibi gazı bir kere pompalarsam devreye giriyor  zaten.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #17 : Kasım 18, 2009, 09:58:38 »
Aslında gaza basmadan da bazen dediğin gibi devreye giriyor, özellikle stop etmeden gaz verirsen galiba. Ben de öyle birşeyler hatırlıyor gibiyim. Ama yine de ben her soğuk çalıştırmada en az bir kez gaza tam basardım. (Geçmiş zaman konuşur oldum artık, 6 aydır yatıyor araba :) )
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik jiklede sorun mu var ?
« Yanıtla #18 : Ağustos 26, 2010, 11:08:16 »
Hem vakum sistemi ile çalışanlar hem de ısıya duyarlı çalışan sistemler mevcut. Isıya duyarlı sistemlerde sğutma suyu sirkülasyonundan küçük bir hortum otomatik jiklenin içersinden geçeyor. Diğerinde ise otomatik jikle motor içersine önceden depoladığı yakıtı normal karışımın içersine ekleyerek zengin karışım elde ediyor.

Otomatik jikledeki sorun benim bildiğim kadarıyla ve genellikle rölantinin yükselmemesi yoluyla değil, sürekli yüksek olması yoluyla ortaya çıkıyor. Bu nedenle bir sorun olmadığını düşünüyorum.

Vakum yoluyla çalışanlarda otomatik jikleyi devreye sokmak için aracı çalıştırmadan önce gaz pedalı pompalanır, ısıya duyarlı çalışanlarda buna gerek yoktur.
Mehmet Bey;
Benim aracım 97 gli efi motor. Acaba bu motorda vakum kontrollümü, yoksa ısı kontrollümü otomatik jigle var? Bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.
Bemin aracımda normalde 1100-1200 rpm de motor ısınana kadar çalışıp 800-900 rpm e düşüyordu. Bir süredir ilk çalışmada devir 700 rpm gibi bir değerde kalıyor. motor ısındıktan sonra sorun yok.
Değerli bilgilerinizi rica ederim.
Pruva Neta