Gönderen Konu: Otomatik şanzımanda rampa aşağı inerken yükselen devirin sebebi nedir ?  (Okunma sayısı 1253 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Aracımın yağını değiştirdiğimiden buyanan rampa aşağı inerken devirin 2000 nin altına düşmediğini farkettim. Yani otomatik şanzımanlarda yağın özelliğinin bozulup bozulmadığını, incelip incelmediğini buradan da anlayabiliriz gibi geliyor ? Siz ne düşünüyorsunuz.

Daha önceleri otomatik olduğu için devir kolunun rampa aşağı 1300'e kadar düştüğüne şahit olmuştum. Bunun sebebi sanırım yağın incelmesi ve pistonları tutmaması olabilir mi ?

Yada kullanmış olduğum BorPower sürtünmeyi gerçekten azaltarak mı bunu sağlıyordu.

BorPower'dan önce bunu farketmiş otomatik şanzıman kullanan arkadaşlar var mı ?

Konu hakkında bilgi sahibi olanların tecrübelerini öğrenmek isterim.

İyi forumlar.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Sorunuzun yeterince açık olmadığını düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
  Sorunuzun yeterince açık olmadığını düşünüyorum.

 +1 Benimde kafam karıştı...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Şöyleki rampa aşağı inerken gazdan ayağımı çektiğimde aracım 2000 devirin altında düşmüyor.

Aynı yollarda daha evvelki sürüşlerimde ayağımı gazdan çektiğimde 1300 devire kadar düşüş oluyordu.

Şu anda araçta tek değişen motor yağı ve buna bağlı olarakta BorPower eklentisi. Bu değişimin sebebi BorPower mıydı merak ettim.

Eğer BorPower yağın yapısını bozup inceltiyorsa yada yağ inceldiği için bu gerçekleşiyorsa yağ değişimi için kıstas olarak kullanabilir miyim ?

Aracım 1996 GLI ( Otomatik Şanzıman )




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Kaliteli bir çok yağ markası ürününde katkı maddesi ile kullanmayın ibaresini belirtmektedir. Açıkçası etkileri ne olur bu ayrı bir araştırma konusu ve bunun için laboratuvar ortamı şart sanırım. Yani o etkilemiştir demek ya da etkilememiştir demek çok sağlıklı olmaz sanırım. Tabi daha önce kullanıdğınız motor yağı ile şu anki (eğer marka ya da modeli değişti ise) arasında ki farklar da önemli olabilir.
 Diğer yandan lastik havalarının durumu bile saöylediğiniz etkinin oluşmasına sebep olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Diğer yandan lastik havalarının durumu bile saöylediğiniz etkinin oluşmasına sebep olabilir.

Teşekür ediyorum ;)

Buda bir etken. Geri dönerken yol üzerinde lastik havalarını kontrol edeceğim.

İlerleyen zamanlarda tekrar bu başlık altında neticeyi paylaşırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Hmm tam olarak kontrollü bir deney sayılmaz ama,
itiraf etmeliyim ki zekice... :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac