Gönderen Konu: AE101baskı balata ilk180000 km de bir kez sonrakı 90000 de 3 kez değisti neden ?  (Okunma sayısı 5054 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
İyi günler herkese
Bir sorunum var baskı balatayla ilgili aracım 270 000 km de  aracın baskı balata sifir halınden 180000 km ye kadar hic baskı balata değistirmeye gerek kalmadan kullandım babamla sonrakı 90000 km de 3 kez baskı balata değisti her seferinde aisin japon baskı balata takıldı parcaların orjınalliğiyle ilgili bır sorun olmadıgını düşünüyorum. Bu baskı balatayı kullanım alışkanlığı hariç bitirebilecek bir neden varmı? acaba baskı balata bir yerden yağlanıyormu.

Çok teşekkürler

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
eskiden bu tur balatalarda asbest kullanılıyordu daha sonra bu yasaklandı bundan kaynaklanıyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Okan'ın söylediği faktör etkilidir elbetkide ancak ortalama 30.000Km. de bir debriyaj balatası değişimini açıklamak için yeterli değil bence. Ya kullanım tarzı (gerçi daha önceki balata 180.000Km. gitmiş) ya da başka bir mekanik problem buna sebep olabilir. Tabi kullanılan parça gerçekten Aisin ise.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Acaba değişmesi gereken başka bir parça gözden mi kaçırılıyor?
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
İlginç bir durum. Kullanıma bağlı muhabbeti burada geçersiz. Kötü kullanan adamın önceki balatası 180.000 km gitmezdi. Bu soruyu baskı balatayı değiştiren yerlere de sordunuz mu hocam?
Benim orijinal baskı balatayı 99.000'de değiştirdim. Daha da giderdi, bir sorunu yoktu da fabrika kaynaklı bir hatadan dolayı ses yapıyordu. AE101 sahipleri bilir. Sonrasında Valeo taktırdım. 39.000 km'dir sorunsuz kullanıyorum. Daha da bitecek gibi bişey değil. Demem o ki kolpa Valeo bile bu kadar dayanıyorsa Aisin'in daha iyi bir performans vermesi gerekir. Siz bence değiştiren usta ya da ustalarla bir görüşün.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Hatalı montaj olabilir diyorum.Eğer baskı balatanızı işin ehli bir teknik elemana değiştirtmediyseniz bu tür sorunlarla karşılabilirsiniz.Bence burda teknik elemandan dolayı kaynaklanan bir sorun var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ben AE 101 in XLİ debriyaj baskı balatası değişirken usta volantı tornaya taşlamaya göndermişti.Volant taşlanmazsa kısa süre sonra araba titreme yapmaya başlar baskı balatanın yeniden değişmesi gerekir demişti.Bu nedenle başka yerde taşlama yapılmadan değişen baskı balataları kısa süre sonra tekrar değiştiriyoruz demişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ben AE 101 in XLİ debriyaj baskı balatası değişirken usta volantı tornaya taşlamaya göndermişti.Volant taşlanmazsa kısa süre sonra araba titreme yapmaya başlar baskı balatanın yeniden değişmesi gerekir demişti.Bu nedenle başka yerde taşlama yapılmadan değişen baskı balataları kısa süre sonra tekrar değiştiriyoruz demişti.
+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Volan düz ise ve sorun yoksa taşlanması iyi birşey değil. Çünkü 2. seferden sonra (en fazla) Volan'ın da değişmesi gerekir ve o da oldukça maliyetlidir. Bu yüzden debriyaj balatası tam bitmeden balatayı değiştirmekte fayda var.
 Eğer balata çakma vs. ise, ya da Ahmet'in söylediği gibi Volan taşlanmak istiyor ancak bu göz ardı edildi ise sorun olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
eğerki volant'ı tornada gerektiğinden fazla alındıysa baskı tam bitmeden ayırmayabilir buna dikkat edin normalde zaten volant tornada alınmaz cunkü plaka baskı ile birleştiğinde baskının yaprakları acılır duruma geldiği vakit volant'a yapışır.volant'ında belli bir ölçüsü vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Gercekten Aisin takildigina emin misiniz? Oyle deyip baska marka da takmis olabilirler. Her sey beklenir bunlardan...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
- Taklit Aisin takilmis olabilir.
- Montaj hatasi olabilir.
- Gencligin verdigi gaz ile gereksiz patinajlar, motor frenleri yapiliyor olabilir.
- Usta volan'i degistirmeniz gerektigi halde degistirmemis olabilir. Taslamistir. O da kayma yapiyordur.

Volan taslanmaz. Onu ustalarimiz cok büyük bir marifetmis gibi anlatip, taslatirlar.
Ama volanün üstü düz degildir. Elips seklindedir. Bazi noktalarda balata daha derin basar.
Taslanirsa, volani dümdüz etmis olursunuz. Tabiki yeni balata volanin üstüne olmasi gibi oturmaz ve kayma yapar.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
bizimkide 195 binde değişmişti ilki :)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
- Taklit Aisin takilmis olabilir.
- Montaj hatasi olabilir.
- Gencligin verdigi gaz ile gereksiz patinajlar, motor frenleri yapiliyor olabilir.
- Usta volan'i degistirmeniz gerektigi halde degistirmemis olabilir. Taslamistir. O da kayma yapiyordur.

Volan taslanmaz. Onu ustalarimiz cok büyük bir marifetmis gibi anlatip, taslatirlar.
Ama volanün üstü düz degildir. Elips seklindedir. Bazi noktalarda balata daha derin basar.
Taslanirsa, volani dümdüz etmis olursunuz. Tabiki yeni balata volanin üstüne olmasi gibi oturmaz ve kayma yapar.
bu taşlama makinesi sanki silindirik yüzeyi taşlıyormuş gibi taşlıyor ve 1 saatten uzun sürüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Herkese verdiği bilgiler için teşekkür ederim öncelikle
1. soylemem gereken aisin baskı balatayı aldıgımız parcacı aile dostumuz o konuda en ufak bır şüpe yok.
2.volan 1 kere taşlandı o da o bahsettiğim km de değiştiğinde.
3.sadece aisin ile ilgili bildiğim söyle bir bilgi var servisler aisin japon uretim baskı balatasını takıyor ondan 600 tl gibi bir rakam alıyor piyasada satılan ise endenozya uretimi isin arasında ne fark var biri 1. sınıf diğeri 2. sınıf ama su varkı aisinin 2. sınıfı bıle pıyasadakı neredeyse butun urunlerden kalıteli olması gerekır.

yanı sozun özü ben sadece takan ustay suc bulunabiliniceğini duşunuyorum ama onada en son seferde senın hatan diyip para vermedim yanı basıma eksimesin dıye daha dıkkatlı olması gerekmezmı.

baskı balataya şanzıman tarafından veya motor tarafından yağ sızıntısı olsa balatalar cabuk aşınırmı acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
tek sorun volant,, muhakkak torna yaptırın 70.000 80.000 gidiyor
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Baskı balataya motor veya şanzıman tarafından yağ kaçarsa balata sertleşerek kaçırmaya başlar.Kısa vadede deforme olur.Genelde krank keçesinden yağ kaçırma oluyor.Bence baskı balata değişiminde bu keçeninde değişmesinde fayda var.Maliyeti orjinalinin 15tl dir.