Gönderen Konu: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6  (Okunma sayısı 18162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #60 : Kasım 11, 2009, 18:30:52 »
Nasıl yani. Dünyada yok mu böyle bir araç diyorsunuz :wacko:
Ne yazıkki ikisi bir arada olmuyor. Örneğin amortisör ve yaylardan başlarsak; spor araç sert ve kısa amortisör-yay kombinasyonunu kullanmırken, konfora yönelik araç daha yumuşak ve uzun amortisör yay kombinasyonunu kullanır. Bunlar koltuklar, lastik yanakları vs gibi çoğaltılabilir ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Toyota Club Türkiye

Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #60 : Kasım 11, 2009, 18:30:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #61 : Kasım 11, 2009, 20:02:24 »
Bakınız; "Lexus LS460L yada LS600h" :D
Fiyat arttıkça oluyor ama ortaya çıkan şey; senin de kastettiğin manada ne tam bir spor araç ne de tam bir konfora yönelik araç

Mehmet'cim demek istedigimi anlamissin.
Lexus, Aston Martin vs gibi araclar dev gibi motorlar kullanarak konfor icin artirilmis agirliklarini hareket ettiriyorlar.

Normal kullanicinin alacagi arabaya bakarsak, 1.6 litre, yaklasik 1200 kilo civarinda, 5 vitesli bir araba olacaktir.
Bu arabanin diger araclardan sportif olmasi icin ya dev gibi jantlar, yay vs destekli  olacak, ya da turbo motorlu olacak.
Corolla'ydi, 206 Xs 16v di yaklasik ayni gücteler. Viraja girseler mutlak hizda, aralarinda 5-10 km/h'den fazla fark olacagini sanmiyorum.
Bu durumda konforu falan unutalim.

Arti performansli demek tek düz yolda basinca hizlaniyor mu demektir? Tabiki degil. Ona göre freni, yol tutusu olacaktir. Bu da konforu olumsuz etkileyecek unsurlarla mümkün olabilir. AE101'in lastikleri, camber caster acilari ve süspansiyon sistemi gereginden fazla konfor agirliklidir. Virajda diger arabalara fark atamaz, basarsin frene durmaz. 2 tane kullandim; 8 sene boyunca ve 150bin km'nin üstünde.
Üstünde calismak gerekir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #62 : Kasım 11, 2009, 21:20:29 »
Ben halen daha kolay ve bol modifiyeye göre 206 diyorum. (Maksat buysa) 206'nın arkasını 5 cm alçaltmak 10 dk sürer. Ve parça gerekmez, torsiyondan düşürürsünüz. Sadece ön helezon ile araba istenen ölçüde alçalır. Bir jant bir hava filtresi bi de hurdacılardan GTI arka spoiler, marbiyel ve tamponlar, tamamdır. Corolla'yı çok hakim olmamama rağmen pek modifiye parçası yok sanıyorum...Malzemesi falan daha dandiktir 206'nın pek tabi...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #63 : Kasım 12, 2009, 12:02:19 »
206 biraz daha genc arabasi imaji var.
Ben olsam Corolla alir, iyi bir yürüyen aksam degisikligi yapardim.

Görüntü vs tarzi isleri hic sevmedigimden bana uzak geliyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #64 : Kasım 12, 2009, 12:27:59 »
1.6 gli pişman olmazsın mehmet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #65 : Kasım 12, 2009, 12:52:27 »
ben olsam o paraya ne 206 nede corolla alırdım
bence honda civic daha iyi bir seçim olur. çünkü hem modifiyeye çok uygun hemde corolladan aşağı kalmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #66 : Kasım 12, 2009, 13:19:40 »
ben olsam o paraya ne 206 nede corolla alırdım
bence honda civic daha iyi bir seçim olur. çünkü hem modifiyeye çok uygun hemde corolladan aşağı kalmaz.

üstten tek egzantirikli bir arabaya ne yaparsanız yapın yürümez.ha şunuda unutmadan.vti harici vtecler sahte vtec :) vtec açınca sesi haricinde başka hiçbir şeye yaramıyor.fanatiklik ülkemizde çok.honda fanatiğide çok.t sport içinde şanzımanı kötü diye yerden yere vurdular halbuki videolarda çok seri tırmandığını biliyorum bilenlerde var.fanatiklik yüzünden türkiye güzel modlanıp güzel güçler alabileceği bir araçtan mahrum kaldı.fanatiklik bu devirde kötü ;) gerçekleri görüpte yorumlamak lazım.

murat abicim konfor ve performans nasıl mı bir arada oluyor ? e11'den sonraki corolla'ları buna dahil edebilirim.124 dual vvt-i ,132 valvematic hem konfor hem performans tatmin edici.bindim ve test etme şansım oldu.şahsi fikrim budur
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #67 : Kasım 12, 2009, 13:48:39 »
Genç işi sportif araba arasaydım Alfa romeo'lara  bir bakardım.

Sportiflik ile rahatlık bir arada olur mu.. O segmentte (verilebilecek bir paraya) bence olmaz ..
Tabi rahatlık kavramı kişiden kişiye değişir.. Hint fakiri için başkadır, Abramoviç için başkadır.. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #68 : Kasım 12, 2009, 14:30:31 »
üstten tek egzantirikli bir arabaya ne yaparsanız yapın yürümez.ha şunuda unutmadan.vti harici vtecler sahte vtec :) vtec açınca sesi haricinde başka hiçbir şeye yaramıyor.fanatiklik ülkemizde çok.honda fanatiğide çok.t sport içinde şanzımanı kötü diye yerden yere vurdular halbuki videolarda çok seri tırmandığını biliyorum bilenlerde var.fanatiklik yüzünden türkiye güzel modlanıp güzel güçler alabileceği bir araçtan mahrum kaldı.fanatiklik bu devirde kötü ;) gerçekleri görüpte yorumlamak lazım.

murat abicim konfor ve performans nasıl mı bir arada oluyor ? e11'den sonraki corolla'ları buna dahil edebilirim.124 dual vvt-i ,132 valvematic hem konfor hem performans tatmin edici.bindim ve test etme şansım oldu.şahsi fikrim budur

Burak'cim,

üstten tek egzantrik veya cift egzantrik olmasinin performansa cok birebir bir alakasi yoktur.
Uygun egzantrik takilirsa, OHC bir araba da yürür.

- 2 tane AE101 sahibi oldum.
- 1 tane E11 sahibi oldum.
- 1 tane E12 sahibi oldum.

Her biri ile en az 50-60bin km yol yaptim.
Bu arabalar düzde iyi giden ama virajda huzursuz arabalardir. Yani performansli demek yanlis olur.
Arabistan degiliz ki, arabalar dümdüz yolda gitsin. Iyi hizlanir ama dönmez. Standart haliyle cok iyi döner diyenin bence tecrübesi yoktur. Baska arabalara binmemistir, kullanmamistir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #69 : Kasım 12, 2009, 14:41:31 »
Burakcım bide biz burda vti ile t-sport karşılaştırmıyoruz. bahsettiğimiz otomobiller standart orta segment otomobiller. bende nacizene başka bir alternatif belirttim. bana sorarsan çok fazla AE 101 kullanmadım hatta honda civic hiç kullanmadım. ancak bu araçların üretim hedefleri zaten belli. bence bizim yapabileceğimiz modifiyenin amacı kendine özel bir araç yapmaktır (Örnek Mesut Akın :)  ) yoksa adamlar 400hp civic tuning falan diye ortada dolaşıyolar. bence buda performans değil Murat beyin dediği gibi araç düz yolda ok gibi gider ancak durmak isteyince nolcak? bu işin bide aero dinamik kısmı var. neyse akşama kadar yazılabilir bu konuda :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #70 : Kasım 12, 2009, 14:42:50 »
mesela Ahmet bey alfa romeo demiş buda güzel alternatif. ancak parça sıkıntısı olduğunu duymuştum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Peuoget 206 1.6 Xs ----Toyota Corolla Gli Special 1.6
« Yanıtla #71 : Kasım 12, 2009, 15:25:36 »
1971 Plymouth Barracuda da üstten tek egzantrik ;)

Kapaklar Hemi, V8 7.4 lt, tepeli piston ve headres var tabi bir de...

:)
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı