Jant / Lastik alacak arkadaşlara birkaç naçizane tavsiyede bulunmak istiyorum.
Jantın göbek kısmı mevcuttur. Bu göbek kısmı fren diskine veya poryonun çıkıntısıa oturmaktadır. Jant bu kısıma tam oturmalıdır.
Genelde jantların göbek alanı geniştir, bir takım plastik flanşlar ile küçültülerek daha çok arabaya takılması sağlanmaktadır.
Plastik flanş çok da mükemmel bir çözüm olmasa da iş görmektedir.
Eğer jantınız bu göbeğe tam oturmuyor ise aracın ağırlığı bijonlara binecektir. Bijonlar aracın ağırlığını taşımak için değil jantı araca sabitlemek içindir.
En ufacık bir boşluk dahi olsa kesinlikle tornacı da bir flanş yaptırın.
Lakin boşluk sebebiyle çok sert bir çukura girme durumlarında bijon bazen ağırlığı taşıyamıyor ve kırılabiliyor.
Ayrıca jantın ofset olayı sözkonusu. Fakat bu konuya çok hakim değilim. İyi bilen biri yazarsa sevinirim.
Eğer lastik ebadı değiştiriyorsanız
http://www.toyotaclubtr.com/lastik/lastikjant-olculerini-hesaplayin!/ adresinde yazdığı gibi ölçü hesaplayabilirsiniz.
Tavsiye edilen oran lastik çapını %1 den fazla büyütmemektir.
Aynı zamanda; lastik sırtı genişledikçe çap aynı kalsa dahi araç daha fazla yakıt tüketecektir. Aynı zamanda araç daha geniş bir alana bastığı için cm2 düşen ağırlık azalacak ve çamur ve kar gibi kaygan zeminlerde daha az yol tutuşu söz konusu olacaktır.
Son olarak, piyasada satılan çin malı lastiklerden kaçınmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
Zaten normal bi lastik alıp örneğin 30bin km kullanacağınıza iyi bir lastik alıp 50bin km kullanıp aynı fiyata maledebilirsiniz.
Konuyu biraz çorba mı ettim ne
