Gönderen Konu: Sonradan takılan merkezi kilit kumandalardaki "Bagaj Tuşu" süresi nedir.  (Okunma sayısı 19322 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla bagaj açma mekanizması nasıl?
« Yanıtla #20 : Ocak 03, 2010, 11:36:49 »
Normal binalardaki otomatik kapıları düşünün. Normalde motorun çekeceği yönün tam tersine motor mili bir  yay  vasıtasıyla çekilir. Yani gergin olur. Siz motora kumanda edince motorun çekme kuvveti daha yüksek olduğundan mili çekerek bagajı açar. Motora gelen akım kesilince de o yay vasıtasıyla eski konumuna gelir. Aracım sw olduğundan bagajınızın açılımını şimdi tam olarak kestiremiyorum. Bir hareketle bagajı kilitleyen tırnak/mandal çekilince bagaj kapağı  hafif yukarı doğru bir  hareket yaparak mandalın takılı olduğu mekanizmadan ayrılıyor mu? Eğer ayrılıyorsa bahsettiğim bir şekilde olabilir.
Yorum için teşekkürler.
Denemeye düşünüyorum, haftaya aksilik olmazsa, sipariş edeceğim malzemeleri.
Aracın ilk 1000km kontrolünü yaptıracağım haftaya, ondan sonra mekanizmayi takmak için uğraşacağım.

http://www.hepsiburada.com/keyless-uzaktan-kumanda-acma-kapama-sistemi-3807-7070/productDetails.aspx?categoryid=26026&productid=otelf7070#tablnk

http://www.hepsiburada.com/svs-yedek-merkezi-kilit-motoru-arka-kapilar-icin/productDetails.aspx?CategoryId=26026&productId=otso35150100113#tablnk

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla bagaj açma mekanizması nasıl?
« Yanıtla #20 : Ocak 03, 2010, 11:36:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla bagaj açma mekanizması nasıl?
« Yanıtla #21 : Ocak 03, 2010, 11:53:59 »
ben kendi aracımla ilgili yeni birşey öğrendim. aracıma sonradan taktırdığım uzaktan kumandalı alarm setinde 3 düğme vardı. yani 4. bir düğme yoktu bagaj için. ama manueli denk geldi elime başka bir şey ararken okuyunca, kapıları açma butonuna 3 sn basılı tutunca bagaj butonu olarak kullanılabiliyormuş. beyinde de çıkışı var. eğer orjinal uzaktan kumandalarınızda böyle bir özellik varsa, yani açma butonuna uzun basınca bir çıkışı aktive ediyorsa ekstra bir kumandaya ihtiyacınız olmaz.
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla bagaj açma mekanizması nasıl?
« Yanıtla #22 : Ocak 06, 2010, 17:06:40 »
ben kendi aracımla ilgili yeni birşey öğrendim. aracıma sonradan taktırdığım uzaktan kumandalı alarm setinde 3 düğme vardı. yani 4. bir düğme yoktu bagaj için. ama manueli denk geldi elime başka bir şey ararken okuyunca, kapıları açma butonuna 3 sn basılı tutunca bagaj butonu olarak kullanılabiliyormuş. beyinde de çıkışı var. eğer orjinal uzaktan kumandalarınızda böyle bir özellik varsa, yani açma butonuna uzun basınca bir çıkışı aktive ediyorsa ekstra bir kumandaya ihtiyacınız olmaz.
Bu hafta serviste soracağım, fakat aynen dediğiniz gibi olabileceğini zannetmiyorum.
Elegance modellerinde kumandalı anahtardan bagaj açma var, fakat ayrı tuşu var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Piyasada bulunan merkezi kilit ve alarmlarda (Inwells, Cyclone vb ) olan bagaj açma tuşuna basış süresi nedir bilen ve ya tecrube eden var mı aramızda.
Bazı araçlarda bagaj açma var orjinal anahtarın üstünde, 3-5 saniye o tuşa basmadan bagajı açmıyor.
Piyasadakilerde nasıl acaba bilen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
cyclone'nın kitapçığında da açma butonuna 2 sn'den fazla basılı tutun diyor. ama bagajın böyle bir fonksiyonu olmadığı için tecrübem yok.
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Geldim! :)
Yapılabilir, vectra'da değil, çalışmam Corollada idi. Şu anda uzaktan kumanda ile açıyorum. Kimseye göstermediğim için bilen pek yok :D
.
.
.
Daha detaylı resimlerini çekmeye çalışırım. Şimdiki projem şu toyota'ya özgü bagaj burulma kirişlerinden kurtulup bagaj kapağını amortisörlü hale getirmek :)
Alper hocam merhaba,
Resimleme şansınız olmayıp buraya paylaşamadığınız için, ben size bir iki soru sormak isterim bu konuda.
(Bu arada, Inwells marka merkezi kilit kumanda ve svs çekme motoru aldım.)
Beslemeyi tam olarak nerden aldınız? ve kabloları en uygun nerden geçirdiniz kısaca tarif edebilirmisiniz lütfen.
Kısa sürede mekanizmayı bağlamak istiyorum, tabii havalar da müsaade ederse, garaj içi soğuk.
Aldığım kumanda, sanıyorum bagaj düğmesine kısa basma ile kontrol ediyor, bu da sakıncalı bir durum. Bundan dolayı tavan lambasını beslemesini kullanmak istiyorum, bunda bir sakınca var mı acaba, sigortası dayanır mı çekme motorunun yüküne, ne dersiniz. Yani önce kapıları kendi orjinal anahtarı ile açacağım, tavan lambasına elektrik gelecek, bagaj uk beslenecek, sonra bagaj kapağını açabileceğim. Hoş olmaz mı sizce de.

Ayrıca konuda yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Zaman bulup bu işlemi yaptıktan sonra, fotograf ekleyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Evet, ne yazık ki Corolla çoğunlukla garajda beklediği için pek kullanma veya gidip bakma/fotoğraf çekme şansım olmuyor (garaj pek yakın değil evime) :(

Besleme için her iki araçta da aynı mantığı kullanıyorum. Hiç şansa bırakmam alt yapıyı, kullandığım kabloları gören şaşırıyor zaten :)

Corollada teyp, alarm, anfi, far sensörü ve bagaj açma aynı hatta bağlı. Benim bobin açma oldukça yüksek bir akım çekiyor (40-50 amper diye hatırlıyorum). Dolayısıyla herhangi bir ekipmandan elektrik alamam. Direk aküden 100 amperlik sigorta bloğu üstünden içeri giren 3 kablo var bende. Biri 8awg kalınlığında ve anfi dışındaki diğer saydığım ekipmanlara elektrik sağlıyor, dolayısıyla bir klemense bağlı. Ordan bir adet 60 amperlik röleye elektrik veriyorum, rölenin sinyal girişleri de alarmın bagaj açma çıkışına bağlı.

Şimdi benim yeni alarmda iki farklı bagaj açma butonu var. Biri kapı açma butonu :) Eğer kapılar kilitli ise, bu butonu kullanmak gerekiyor. 3 saniye basılı tutunca ilk önce kilidi açıyor, sonra bagajı. Diğeri bagaj açma butonu. Bu buton kapılar kilitli iken bir işe yaramıyor. Eğer kapılar kilitli değil ise bu sefer ilk bahsettiğim buton devre dışı kalıyor, buna 3 saniye basmak gerekiyor. İlginç tasarlamışlar alarmı, ama fena da değil, yanlışlıkla açılmıyor hiçbir zaman.

Eğer ışıktan güç alırsanız bazı sıkıntılarla karşılaşırsınız. SVS o kadar fazla güç çekmiyor bir kere, bu konuda sıkıntınız olmaz. Ancak araç çalışır haldeyken veya kilitlenmemiş konumdayken (dolayısıyla ışık sönmüş oluyor) bagaj açmanız imkansız olur. Ayrıca bagaj açma devredeyken ışıkta kısılma olur anlık olarak. Benim tavsiyem elektriği aküden almanız, biraz zahmetli oluyor, ama sağlam oluyor.

Bagaja giden kabloyu döşemenin kenarından geçirmek gerekiyor, bagaj açma teline paralel gidiyor yani. Sonrasında benim araçta siyah kablo koruması kullanılmış plaka aydınlatmaları için, ben o korumanın içinden geçirdim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler