7-8 Aralık tarihlerinde gerçekleştirilen 7. Pazarlama Zirvesi'ne "Yenilikçilik Değerlendirmesinden Kimler Geçti?" adlı konuşmasıyla katılan Hollanda ve İngiltere merkezli "yenilik danışmanlığı" firması Innovaro’nun Başkanı Dr. Tim Jones, 2006 yılı "Yenilikçilik Liderleri Araştırması"nın sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre Toyota "En yenilikçi otomotiv firması" seçildi.
Jones, her yıl dünya çapında 1000 firmanın yenilikçilik performansını ölçtüklerini, bu yıl listeye ABD’den 6, İngiltere’den 5, Japonya ve İsveç’ten 2'şer, Güney Kore, Hollanda, Finlandiya, İsveç ve Almanya’dan birer firmanın girdiğini belirterek, bu firmaları şöyle sıraladı:
Otomotiv - Toyota
Tüketici Elektroniği - Samsung
Enerji - BP
Gıda ve İçecek - Pepsi Co.
IT Donanımı - Apple
Genel Perakende - IKEA
Lojistik - UPS
Medya ve Eğlence - Google
İlaç - Novartis
Spor eşyaları - Adidas
Telekomünikasyon - Nokia
Ofis ekipmanı - Canon
Yazılım - Microsoft
Havacılık - Rolls Royce
Hava yolları - Virgin Atlantic
Bankacılık - RGS
Kimya - DSM
Perakende ve Moda - H&M
Hızlı Tüketim Malları - Reckitt Benckiser
Medikal Teçhizat - Medtronic
Bu şirketlerin stratejik açıdan neden ve nerede yenilikçi olduklarını çok iyi bildiklerini, çok iyi bir içgörüye sahip olduklarını, işbirliğinde çok iyi olduklarını vurgulayan Jones, şirkette yenilikçiliğe kimin sahip çıktığı, sorumluluğun kimde olduğu, şirket kültüründe yenilikçiliğe herkesin sahip çıkıp çıkmadığı gibi noktaların da çok net olduğunu aktardı.
Jones, yenilikçilik lideri olan firmaların ortak özellikleri, bulundukları sektörde pazar paylarını kárlılıklarını da artırarak büyütmeleri, etkisi yüksek ürün ve hizmet lansmanları yapmaları, sürekli olarak müşteri beklentilerini aşmaları ve aynı zamanda kalıcı büyüme göstermeleri olarak sıraladı.
KAYNAK:
http://www.toyotasa.com.tr/turkey-local/yenilikci_toyota.asp