Gönderen Konu: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...  (Okunma sayısı 38972 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #20 : Ekim 20, 2009, 01:58:08 »
Bizim AE92'lerde ayarı kendiniz yapabiliyorsunuz. Kitapçığında 800 devir rolanti için en uygunu diyor bizimkilere. Sizin yeni modelleri bilemem ama daha az benzin yakacağı da bir gerçek...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #20 : Ekim 20, 2009, 01:58:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #21 : Ekim 20, 2009, 11:31:52 »
 Muhammed bey yazdıklarınızı okuyunca acaba bunları benmi yazdım dedim.Titreşim sorununu birebir aynı şekilde yaşıyorum ve çok rahatsız oluyorum.Arkadaşlarımın değişik marka ve model araçlarının çoğunda böyle bir durum yok.Özellikle ışıklarda durunca rölanti 625 lere inince hem titreşimli çalışıyor hemde bu titreşimler sanki çok düzenli değil.Ama dediğiniz gibi 700-800 aralığı rölantide çalıştığını bile zor hissediyorum.Bunun mutlaka yazılımsal çözümü olacağını düşünüyorum.Keşke servislerde bu mevzuu halledilebilse.Ustalardan yardım bekliyoruz.Bu arada aracım 2006 model ve 68 binde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #22 : Ekim 20, 2009, 12:08:17 »
Arabanıza bakın sağı solu titremesin, ben hayatımda yaşamadım titreme felan bizim araçlarda 600 devirde çalışıyor rolantide 2001 de öyleydi şuanki 2004 te öyle ikiside corolla. Diyelim ki kronik sorun 2000'den 2008'e kadar toyota fark etmedi siz fark ettiniz kronik sorunu. Bence aracınızdaki titreme yapan veya yol açan noktaları tespit ederseniz mutlu mesut binersiniz.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #23 : Ekim 20, 2009, 13:10:45 »
  Muhammet ne diye kızayım ki :) Benim 2003 Corolla'da bir ara bende yaşadım bunu.kalkışlarda bana çok sıkıntı yaşattı.Bir daha da yaşamadım bu durumu.Aslında ben bunu LPG yakıtına bağlamıştım.Toyan'ı arayıp danıştığımda 600 olması gereken değer dediler.Sonra çıktığı gibi kendi kendine de yok oldu bu titreme.Ama bir iki gün falan yaşadım.Nisan ayında aracımı satıncaya kadarda bir daha yaşamadım...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #24 : Ekim 20, 2009, 22:44:29 »
benim arabamdada aynı durum söz konusu ama artık alıştım ve kabullendim. titreme gerçekten can sıkıcı bence toyota bunu daha yukarı bi seviyeye sabitlesi 800-900 gibi mesela titreme olmasa daha iyi olur varsın biraz daha fazla yaksın ama titremesin araç.
bende 1.3xl var sabah çalıştırdığımda 900 rpm ısındıktan sonra gene 900 rpm titremede yok maşallah..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 57500
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #25 : Ekim 20, 2009, 23:39:40 »
Arkadaşlar benim aracımda titreme falan yok ama ben bu ilk çalıştırmadaki yüksek devire taktım ya.Bence ne akla hizmet olursa olsun ilk çalıştırmadaki devrin sesi Toyota'ya hiç ama hiç yakışmıyor.Normal devrine inene kadar yaktığı benzinde küçümsenemez herhalde.Bu arada arabanın bir şeyini açık bıraktığımdan alarm çalmaya başladı.Ve ben farkına varana kadar akü sizlere ömür.Şimdi kontağı çeviriyorum;kimse yok.Bu ne iş ya!!!! ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #26 : Ekim 21, 2009, 09:03:41 »
Arabanıza bakın sağı solu titremesin, ben hayatımda yaşamadım titreme felan bizim araçlarda 600 devirde çalışıyor rolantide 2001 de öyleydi şuanki 2004 te öyle ikiside corolla. Diyelim ki kronik sorun 2000'den 2008'e kadar toyota fark etmedi siz fark ettiniz kronik sorunu. Bence aracınızdaki titreme yapan veya yol açan noktaları tespit ederseniz mutlu mesut binersiniz.

Bekir kardeş inan bu benzer problemi görüdüşüm kişi saysını hatırlamıyorum.Kesinlikle rastgele olan bir olay değil peşini bırakmam bu işin taktım bir kere :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #27 : Ekim 21, 2009, 12:14:40 »
ama ben bu ilk çalıştırmadaki yüksek devire taktım ya.Bence ne akla hizmet olursa olsun ilk çalıştırmadaki devrin sesi Toyota'ya hiç ama hiç yakışmıyor.Normal devrine inene kadar yaktığı benzinde küçümsenemez herhalde.
 Otomatik Jikle'nin işini yapmasını neden bu kadar sorun yapıyorsunuz ki anlamış değilim.Alet tıkır tıkır çalışıyor.Görevini layığı ile yerine getiriyor.Motor suyu sıcaklığı 40 dereceye ulaşınca kendiliğinden kapanıyor....Dert etmeyin bunu.Başka bir şey takın kafanıza :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #28 : Ekim 21, 2009, 14:42:44 »
Özcan Abi sen bu konuyo mantıklı bir açıklama yap ta kapatalım bu konuyu abi, Bir ustadan bahsediyordun o bir şey der mi buna :) ne yapalım bir nereye vuralım bu başımızı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #29 : Ekim 21, 2009, 15:05:11 »
Abiler nerdeyse pire için yorgan yakacaksınız.
bende arabamı alırken servisle bile baya tartışmıştım gerçi bu nasıl toyota motoru diye!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #30 : Ekim 21, 2009, 15:20:29 »
Abiler nerdeyse pire için yorgan yakacaksınız.
bende arabamı alırken servisle bile baya tartışmıştım gerçi bu nasıl toyota motoru diye!
Oktay kardeşim ben 2 yıldır alışamadım bu olaya belki sürekli  3 farklı araç kullandığım içindir ama hala mantıklı bir açıklama bulamıyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #31 : Ekim 21, 2009, 16:16:29 »
Muhammed Bey azmetmişsin İnşallah çözersin bu problemi.Sayende bizde kurtuluruz benimde tanıdığım bu dertten muzdarip toyotacılar var.Sana yardımı olması açısından yaptırdığım işleri söyleyeyim.Buji tırnak aralığını daralttırdım,carbon clean yaptırdım,bor koydurdum,buji filtre değişimi yaptırdım.Hava akış sensörü(maf sensörü)temizliğini yaptırdım hala bi değişiklik yok ısınıp 625 lere inince devir başlıyor titremeye.Bence en güzel çözümü dediğin gibi devrin en alt noktasını 700 yada 800 e getirmek.Bu yapılabilirmi nasıl olur bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #32 : Ekim 21, 2009, 16:22:06 »
Muhammed abi ben böyle bir konuda servisteki ustalara bile pek güvenemem malum iyi usta bulmak çok zor. Devir ayarı falan derken işleri mahvetme olasılığı çok yüksek bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #33 : Ekim 21, 2009, 17:47:36 »
Benim aklıma bir de "rölanti motoru" ihtimali geliyor. Ortalama bir yaş ve/veya kilometrenin üzerinde iken karşılaşılıyorsa belki rölanti motoruna el atmak çözüm olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #34 : Ekim 21, 2009, 19:04:19 »
Çözüm felan yok herşey olması gerektiği gibi, bizim milletimiz sorunlu herşeye alışmış araç sorun çıkarmasa bile bir yerden birşey buluyorlar. O rolanti değer 1000 devirde olsa burda açılacak olan konu "Toyotalar çok yakıyor neden hepsi böyle" tarzı birşey olurdu.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #35 : Ekim 21, 2009, 19:49:28 »
Özcan Abi sen bu konuyo mantıklı bir açıklama yap ta kapatalım bu konuyu abi, Bir ustadan bahsediyordun o bir şey der mi buna :) ne yapalım bir nereye vuralım bu başımızı :)
  Şimdi sarsıntı konusunda haklısın.Buna bir şey demiyorum.Ama aracın ilk çalışmasında ki yükselen sonrada düşen devir durumu Jikle ile alakalı.Motor kendince soğuk olunca ısınıncaya kadar Jikle'yi devre sokuyor.Sonra da olması gereken yere geliyor devir.Demek istediğim buydu Muhammed.Bugün evde işlerim vardı.Yarın Sadık ustaya uğrayıp bu konu hakkında bir şey öğrenelim.Kendisi yazar zaten ne olduğunu....Az daha sabır.
  Bekir sende birazcık empati kur kardeşim.Kendini bu dertten muzdarip arkadaşların yerine koy bakalım :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #36 : Ekim 21, 2009, 21:37:03 »
  C.tesi günü gireceğim sınav için ders kitabını karışıtırırken karşıma çıkan bölüm;
MOTORUN ÇALIŞMA SİSTEMLERİ...
A) rÖLANTİ DEVRESİ:Gaz verilmeden motorun kendi halinde çalışmasını sağlayan devredir.Rölanti devri motor yapısına göre 600-800d/dk arasında değişmektedir.Yani kitapa görede 600 d normal.Ama tek sorun burada aracın bu devirde titremesi.Bunuda yarın inşallah bir aksilik çıkmazsa Sadık ustaya danışır öğreniriz...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #37 : Ekim 21, 2009, 22:08:03 »
    Bekir sende birazcık empati kur kardeşim.Kendini bu dertten muzdarip arkadaşların yerine koy bakalım :)

Abi bizim aracımız farklı bir devirde çalışmıyor ki :) Titreme varsa başka bir noktadandır eminim, benim savunduğum 600devirin kronik bir sorun değil normal olduğudur.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #38 : Ekim 21, 2009, 22:32:44 »
Muhammed Bey azmetmişsin İnşallah çözersin bu problemi.Sayende bizde kurtuluruz benimde tanıdığım bu dertten muzdarip toyotacılar var.Sana yardımı olması açısından yaptırdığım işleri söyleyeyim.Buji tırnak aralığını daralttırdım,carbon clean yaptırdım,bor koydurdum,buji filtre değişimi yaptırdım.Hava akış sensörü(maf sensörü)temizliğini yaptırdım hala bi değişiklik yok ısınıp 625 lere inince devir başlıyor titremeye.Bence en güzel çözümü dediğin gibi devrin en alt noktasını 700 yada 800 e getirmek.Bu yapılabilirmi nasıl olur bilemiyorum.

Gürol hocam bende dediklerinin nerde ise tamamını yaptım 600 RPM rolantiye tama diyelim ama albea ya bile bindiğimde böyle bir titreme hisstemiyorum Özcan abi yarın Sadık ustaya sorup bir cevaplayabilirse bakalım usta ne dioyr ona göre bakacağız...

  C.tesi günü gireceğim sınav için ders kitabını karışıtırırken karşıma çıkan bölüm;
MOTORUN ÇALIŞMA SİSTEMLERİ...
A) rÖLANTİ DEVRESİ:Gaz verilmeden motorun kendi halinde çalışmasını sağlayan devredir.Rölanti devri motor yapısına göre 600-800d/dk arasında değişmektedir.Yani kitapa görede 600 d normal.Ama tek sorun burada aracın bu devirde titremesi.Bunuda yarın inşallah bir aksilik çıkmazsa Sadık ustaya danışır öğreniriz...

Özcan abi çok teşekkür ederim cevabını bekliyoruz. Bende 600 RPM olmasını sorun etmiyorum titremeyi sorun ediyorum :) umarım basit bir çözüm yolu vardır... Yada mantıklı bir açıklaması... Artık bu modeller böyle cevabını duymak istemiyorum :)

Çözüm felan yok herşey olması gerektiği gibi, bizim milletimiz sorunlu herşeye alışmış araç sorun çıkarmasa bile bir yerden birşey buluyorlar. O rolanti değer 1000 devirde olsa burda açılacak olan konu "Toyotalar çok yakıyor neden hepsi böyle" tarzı birşey olurdu.

Bekir kardeşim hiç yok yere olmayan bir şeye niye var diyelim, bir çok arkadaş bu konuyu dile getiriyor araç belli bir kullanım sonrası metal yorgunluğundan olabilir yakıtın yanması ile ilgili bir sıkıntı olabilir ama böyle bir durum söz konusu...





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #39 : Ekim 21, 2009, 23:28:47 »
Muhammed abi seninle iletişim kuramıyoruz :) Bunu sorsan bütün Toyota kullanıcaları söyler zaten, "600 devire düşüyor motor ısınınca" diye eğer orda ibre sabit duruyorsa titreme yapması normal değil ama şu tip sorunlar görülüyor, 600 devirin altına ibre düşüp kalkıyor gaz yemiyormuş gibi bu durumda hava akış sensörü gaz kelebeği boğazı ve çevresinin temiz olmaması nedeni ile oluyor genelde buda titreme yapar. Aracınızın gaz devir saati 600devirde sabit duruyorsa titreme olmaması lazım.
..Tüplü ve Öfkeli..