Geocities'de bulunan bu sayfa benim baya işime yaramıştı geçmişte. Ben de çevirip buraya koyayım dedim en sonunda. Ne olur ne olmaz, belki kapatırlar.
Sayfanın orjinali buradadırMotor Kodlarının Açıklaması:"-" işaretinden önceki kısım:
Bu karakterler motorun ailesini belirler, mesela 18R-G kodlu bir motorun motor ailesi R'dir, 2JZ-GTE'de ise 2JZ'dir
Harfler'den önce gelen numaralar motor bloğunun versiyonunu belirtir. Numara yükseldikçe daha yeni versiyondur. Numaralar motor hacmini belirtiyor gibi görünse de bu herzaman doğru değildir.
"-" işaretinden sonrası:
G = çift egzantrik (geniş açılı, giriş ve çıkış valfleri arası 45 derece veya daha fazla)
F = "ekonomik" çift egzantrik (dar açılı, yaklaşık 22 derece)
T = turboşarjlı
Z = superşarjlı
E = yakıt enjeksiyonlu
i = tek nokta yakıt enjeksiyonlu
L = çapraz monte edilmiş motor(?) (artık kullanılmıyor gibi)
B = çift karburatör (çift egzantrik olmayan motorlarda kullanıldı, artık kullanılmıyor)
R = hava enjeksiyonlu
S = girdap (?) hava girişli (80'lerin ortasında sadece birkaç modelde kullanıldı)
S = direkt enjeksiyon & swirl pot pistonları (97/98'den başlayarak)
U = emisyon paketi (Japonya)
C = emisyon paketi (Kaliforniya)
LPG = LPG yakıtlı
Benzinli Motorlar listesi ve özellikleriDizel Motorlar listesi ve özellikleri