Gönderen Konu: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )  (Okunma sayısı 9311 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #20 : Ekim 15, 2009, 00:44:19 »
Otomatik sanzuman, yagi ve filtresi periyodik sekilde degistirildigi (50bin km.de bir) ve ozellikle zarar vermek icin binilmedigi surece bozulmaz. 300-500bin km dayanir.

Yakit tuketimi acisindan duz vitesli Corolla ile cok bir farki yok.

Duz vitesli kullanmadim, otomatik kullaniyorum ve memnunum. Sanzuman yagini cubugundan kontrol edin.Yanik kokusu olmamasi lazim, simsiyah olmamasi lazim. Sanzuman yaginin rengi koyu kirmizidir.Emin olmak icin karar verdiginizde gidip bir serviste sanzumani kontrolden gecirtebilirsiniz.Yagin tahliyesi, filtrenin degisimi, ve yagin tamamlanmasi 50-60 lirayi gecmez diye tahmin ediyorum.

Tavsiye ederim.
Fe... :-)

Toyota Club Türkiye

Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #20 : Ekim 15, 2009, 00:44:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #21 : Ekim 15, 2009, 00:51:09 »
otomatik kullananlar bilirler, kalkışta genelde manuel arabaları geride bırakırlar. Bunun nedeni de insanın makine kadar hızlı ve mükemmel zamanlama ile vites değiştirememesi. Onlar vitesle, devirle, debriyajla uğraşırken siz sadece gaza basarsınız. :)
Otomatik mi manueli kalkışlarda geride bırakacak  :huh:  :blink:
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #22 : Ekim 15, 2009, 00:57:43 »
Hep yaptığım şey.. Genelde ikiye geç takıyorlar..
(tabi benim arabanın motor gücünün de payı var)
Ama profesyönel bir sürücü varsa iş değişir.. Onların nasıl vites değiştirdiklerini ralli görüntülerinde görmüşsünüzdür..
O zaman manuel çok daha avantajlı olur
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #23 : Ekim 15, 2009, 01:00:02 »
Anlıyorum abi. :) Ama genel kanım eşit güç ve eşit şartlar altında manuel viteslerin bu konuda daha iyi olduğu yönünde.
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #24 : Ekim 15, 2009, 01:09:41 »
Şimdi diyelim ki manuel 100 km hıza  8,8 sn'de çıkıyor, aynı arabanın otomatiği 10.2 saniyede çıkıyor (mesela :) )
Bu fabrika verisi profösyönel sürücü var sayıyor. Yani 8.8 saniyeyi yakalaman için 8 saniye içinde 3 kere vites değiştirmen ve hep doğru salisede ve çok hızlı değiştirmen gerekiyor. Kaç kişi bunu yapabilir ki? Yapamazsan o 10 saniye olur, 11 olur 12 olur ... Halbuki otomatik arabada 10.2 sn 'yi yakalamak için bütün yapman gereken gazı köklemek :) Ayrıca bütün dikkatin yolda olacağı için daha rahat yapabiliyorsun bunu.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #25 : Ekim 15, 2009, 05:12:00 »
Manuel'in daha seri olması sadece ve sadece sizin şöförlüğünüz ile alakalıdır. Yani belkide ülkemizdeki (tüm dünya içinde söyleyebiliriz bunu) şöförlerin sadece %5'i manuel vites ile otomatik vitesten daha seri bir hızlanma sağlayabilecek bir beceri ve seriliğe sahiptir. Serilik konusunda ayrıca aracın ağırlığı ve motorun gücüde etkilidir. Küçük motorlu araçlarda manuel biraz daha mantıklı olur. Ama araç üzerinde yeteri kadar güçlü bir motor varsa otomatik viteste inanamayacağınız kadar seri olabilir. (Lexus LS460L (otomatik vitesli); 0 ~ 100km = 5.4 saniye) Ahmet abi'de yukarda belirtmiş ama ben tekrarlamak istedim; motor büyüdükçe manuel ile otomatik vitesli araç arasındaki performans farkı azalır

Yakıt konusunda çok büyük bir fark olmamakla beraber, doğru şartlar (!!!) altında kullanılmakla beraber manuel vites, otomatikten daha az yakar. Ama bu şöföre göre değişir. Ben manuel vitesli araç kullanıyorken, aracın yakıt tüketimi otomatik vitesli aynı araçtan daha fazla oluyor, çünkü ben manuel vitesli araç kullanırken biraz daha yüksek devirlerde vites değiştiriyorum ama otomatik vites en iyi yakıt tüketimi için bunu sizin yerinize düşünüyor.

Otomatik vitesin rahatlığını arkadaşlar yukarda zaten belirtmişler.

Bakım maliyetleri konusuna gelince, eğer arabayı yıpratmaz ve bakımlarını zamanında yaptırırsanız, otomatik vitesli araçta size fazladan bir masraf çıkarmaz. Aradaki tek fark şanzıman yağ değişimi otomatik vitesli araçta daha sık yapılır dolayısıyla sadece yağ değişiminden dolayı bir fark oluşur. 15 yaşın üzerinde otomatik vitesli Corolla'lar var, daha şanzıman için en ufak bir tamir yapılmamış durumda.

Tercih tamamiyle size kalmış :) ....
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #26 : Ekim 15, 2009, 10:47:01 »
Herkesin zevki ayrıdır Ahmet bey.Ahmet can abiyede alkışş :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #27 : Ekim 15, 2009, 10:51:58 »
Herkesin zevki ayrıdır Ahmet bey.Ahmet can abiyede alkışş :D

Eyvallah Burak :D :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #28 : Ekim 15, 2009, 11:24:43 »
İstanbul'da  iş güç vs için sürekli araç kullanıyorsanız düz vites tam amelelik oluyor.
ama zevk için haftasonları şehirden kaçıyorsanız ve araç kullanmak sizin için bir hobi bir zevk ise  düz vites keyifli olabilir.
bunun dışında her şey için otomatik vites :)

Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #29 : Ekim 15, 2009, 14:11:02 »
İstanbul'da  iş güç vs için sürekli araç kullanıyorsanız düz vites tam amelelik oluyor.
ama zevk için haftasonları şehirden kaçıyorsanız ve araç kullanmak sizin için bir hobi bir zevk ise  düz vites keyifli olabilir.
bunun dışında her şey için otomatik vites :)


+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 Toyota Corolla Comfort 1.6 Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #30 : Ekim 15, 2009, 14:12:58 »
Anlıyorum abi. :) Ama genel kanım eşit güç ve eşit şartlar altında manuel viteslerin bu konuda daha iyi olduğu yönünde.
+1
http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/2010-corolla-comfort/
2010 TOYOTA COROLLA COMFORT 1.6 BENZİNLİ DÜZ VİTES

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #31 : Ekim 16, 2009, 09:36:53 »
Aydınlatıcı bilgileriniz için hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Plaka 53
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: OTOMOTİK VE MANUEL VİTES ( ARTILARI EKSİLERİ )
« Yanıtla #32 : Ekim 16, 2009, 12:00:09 »
Bence de otomatik vites... Yalnızca yakıt sarfiyatında biraz farkı var ama konfor düşünülürse aradaki farkı göze alabiliyorsunuz...