Renault Yeni Grand Scenic ile öncüsü olduğu aile tipi tek hacimli (MPV) ürün gamını gençleştiriyor.

İlk iki kuşağın başarılı olmasını sağlayan üstünlüklerinden güç alan Yeni Grand Scénic, Hatchacklerle yarışan sürüş özelikleriyle birlikte yolcularına daha geniş yaşam alanı ve konfor sunuyor. Fransada tarihi Scénic üretim merkezi Douai fabrikasının kompakt tek hacimli üretimindeki tüm deneyiminden yararlanıyor. Yeni Grand Scénic Türkiyede, 5 ve 7 koltuklu 1.5 dCi 105bg olmak üzere dizel motor, Expression ve Privilège olarak iki farklı donanım seviyesiyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. 2010 yılı başında ise 1.4 turbo 130bg motor ürün gamına eklenecek. Yeni Grand Scénic 5 kişilik versiyonu 45.150TL, 7 kişilik versiyonu ise 46.350TLden başlayan fiyatlarla Türkiyede satışa sunuluyor.
Hedefi: Kompakt tek hacimliler segmentinde yeni standartlar oluşturmak.
Yeni Grand Scénic ile Renault C segmentinde ürün gamını gençleştirmeye devam ediyor. Mégane ailesinin ortak tasarım anlayışını paylaşmakla birlikte Grand Scénicin çizgileri, markanın daha işlevsel tek hacimli yorumunu yansıtan güçlü bir kişilik sergiliyor.
4560 mm ile önceki versiyonundan 70 mm uzun olan Yeni Grand Scénicte, 5 veya 7 yolcu konforlu bir şekilde seyahat edebiliyor. Scénic I ve IInin başarılı olmasını sağlayan üstünlüklerinden güç alan araç şimdi daha da fazla kullanım alanı, konfor ve eşya gözü sunuyor.
Yeni Grand Scénicte mevcut diğer konfor unsurları :
- Eller serbest Renault kart sistemi. Otomobilin kapıları kartı üzerinde taşıyan kullanıcı araçtan uzaklaştığında otomatik olarak veya sürücü kapısının kolunda bulunan düğmeye basıldığında kilitleniyor. Sürücü kapı kollarından birine elini yaklaştırdığında veya arka bagajı açtığında açılıyor. Uzaktan aydınlatma özelliği karttaki düğme ile kumanda ettiği farları yakarak sürücünün bir park yerinde otomobilini kolayca bulmasını sağlıyor.
- Elektronik park freni motor durduğunda otomatik olarak devreye girip otomobil çalıştırılarak gaz pedalına basıldığında devreden çıkıyor. Orta konsolda yer alan düğme sayesinde manuel olarak da kumanda edilebiliyor.
Tüm iç mekâna dağılan 40tan fazla eşya gözü
Yeni Grand Scénic, iç mekâna dağıtılmış 92 litreye varan pazarın en geniş yerleştirme hacmini sunuyor. Bu pratik ve akılcı gözler tüm koltuklarda mevcut :
752 dm3lük bagaj hacmi, alçak yükleme eşiği (614 mm) ve geniş bagaj açıklığı (1 059 mm) ile Yeni Grand Scénic (5 kişilik) özellikle pratik görünüyor. 7 koltuklu versiyonda ise 702 dm3 lik, yani eski nesil Grand Scénicten %10 geniş bir bagaj hacmi sunuluyor, bu da fazladan bir valize eşdeğer oluyor. Büyük eşyaların yüklenmesi sırasında bagaj pandizotu tek bir el hareketiyle kapaklı bir saklama bölümünün içine yerleştirilebiliyor.
Yeni Renault Grand Scénic, otomobilde yaşamı kolaylaştıran TFT teknolojisine sahip renkli LCD ekranlı gösterge tablosu, Carminat TomTom® entegre navigasyon sistemi ve sesli ve görsel park yardımı gibi çok sayıda teknolojik donanımdan yararlanıyor.
Okunaklı ve kişiselleştirilmiş TFT teknolojili renkli LCD ekranlı gösterge tablosu
Entegre navigasyon sistemi : Carminat TomTom®
Sesli ve görsel park yardımı.
Eksiksiz bir multimedya arzı
Yeni Grand Scénicte yeni bir ses sistemi de yer alıyor :
- MP3 uyumlu Radyo Mono-CD ve bir portatif müzik çalar bağlantısı
- Otomobil pazarında tek ve referans Renault sesi olmaya aday «3D Sound by Arkamys®» (bkz. Aşağıda çerçeve içindeki açıklama)
- Bluetooth® bağlantı, bir telefonun Bluetooth® teknolojisi ile radyoya bağlanmasını ve otomobilin ses sistemi aracılığı ile konuşma yapılmasını sağlar.
Yeni Grand Scénic yüksek sürüş keyfi ve konfor sunuyor. Hatchbacklerle yarışan güvenli ve dengeli sürüş özellikleri öne çıkıyor.
Yeni Grand Scénic, otomobil kullananların yeni beklentilerine uyarlanmış motorlara. Bunların günlük kullanım maliyeti, önceki kuşak araçlara göre %20 ila 30 daha düşük. Derinlemesine bir yenilemeden geçirilmiş olan dCi ve TCe motorları, tasarruf ile sürüş keyfini birleştiren özellikler sunuyor. Yol ve kullanım koşulları ne olursa olsun, en düşük devirlerden itibaren ve geniş bir kullanım aralığında belirli bir tork ve güç rezervini sağlayabiliyorlar.
Dizel motor
Yeni Grand Scénic, kendini ispatlamış bir dizel motora sahip : 1.5 dCi 105.
Bu motor, pazarda en üst düzeyde etkinlik/tüketim oranı veren en iyi teknolojilerden birine sahip.
Yeni Grand Scénic, doğal olarak, tutumluluğu ve sürüş keyfi nedeniyle büyük beğeni kazanan 1.5 l dizel motora sahip. 1461 cm3 silindir hacimli bu motor bloğu, 105 bglik bir güce sahip ve 2000 d/dda 240 Nmlik bir tork sunuyor.
1.5 dCi 105 bg motor kendine Renault eco2 etiketini taşıma hakkı kazandıran düşük CO2 salınımıyla pazardaki motorlardan ayırt ediliyor.
- Grand Scénic 5 koltuklu dCi 105 için 134 g/km
- Grand Scénic 7 koltuklu dCi 105 için 135 g/km
Benzinli motor
Yeni Grand Scénicte benzinli motor olarak yeni TCE 130 (Turbo Control Efficiency) görev yapıyor.,
Renault Nissan İttifakı çerçevesinde geliştirilen yeni TCe130 motoru, downsizing (boyut küçültme) alanında kazanılan uzmanlığı mükemmel bir şekilde simgeliyor, ve karma tüketimde 5 koltuklu Grand Scénicte 100 kmde 7,1 l (kmde 168 g CO2) ve 7 koltuklu Grand Scénicte 100 kmde 7,3 l (kmde 173 g CO2) tüketimle, son derece tutumlu ve çevreye saygılı bir motor seçeneği oluşturuyor. 1.8 llik bir motorun gücü (130 bg 96 kW) ile 2.0 llik bir motorun torkuna (190 Nm) sahip olan 1,397 cm3lük bu yeni blok, 6 ileri manuel vites kutusu ile birlikte kullanılıyor.
TCe 130, aynı zamanda, kullanım ve bakım maliyetleri bakımından da sınıfının en üst düzeyinde yer alıyor. Yağ değiştirme aralığı 30 bin kmdir (veya 2 yıl). Yağ filtresi, her 30,000 kmde bir (veya 2 yılda bir) değiştiriliyor. Hava filtresi ve bujiler de 60 bin kmde bir (veya 4 yılda bir) değiştiriliyor. Tali kayışları ise her 150 bin kmde bir (veya 6 yılda bir) değiştiriliyor.
Renault için her zaman öncelik teşkil eden güvenlik, Yeni Grand Scénicte de doğal olarak ilk sırada geliyor. Bu bilinçle geliştirilmiş olan Grand Scénic EuroNCAP çarpışma testinden aldığı 5 yıldızla, Renaultnun bu konuda en yüksek notu alan 12. modeli olarak kendini ispatlıyor.
Renault eco2 imzalı çevreye saygılı araçlar
Kontrol altına alınmış ağırlıkları, özenle tasarlanmış aerodinamik yapıları, tutumlu motor seçenekleri ile, Yeni Renault Grand Scénic, Renaultnun çevrenin korunması konusundaki uzmanlığını bir kez daha örnekliyor.
Üç kriteri yerine getiren 1.5 dCi 105 bg. Motora sahip Yeni Grand Scénic versiyonları Renault eco2 imzasını taşımaya hak kazandılar, çünkü bu araçlar :
- Kmde 140 gın altında CO2 salınım değerine sahipler,
- Çevre üzerindeki etkilerini azaltma taahhüdünü kanıtlayan ISO 14001 belgeli bir fabrikada üretiliyorlar,
- Kullanım ömürlerinin sonunda ağırlıklarının %95i yeniden değerlendirilebiliyor ve tasarımlarında minimum %5 oranında geri dönüşümlü plastik malzeme öngörülüyor.
Renault eco2 imzasıyla, Renault, aracın tüm ekonomik ömrü boyunca çevre üzerindeki etkilerini azaltma yönünde taahhütte bulunak yeni bir aşama kaydetti.
Aracın büyüklüğünün artmasına rağmen ağırlığının kontrol altında tutulması ve altyapının işlenmesi yoluyla (tekerleklerin önünde hava deflektörleri ve aerodinamik karterler) aerodinamiğin optimize edilmesi sayesinde, Yeni Grand Scénic, sürüş keyfi ve performanstan ödün vermeden, tüketim ve CO2 salınımları konusunda en iyi düzeyleri sergiliyor.
Yeni Grand Scénic, kullanım ömrünün sonunda ağırlığının %95i oranında yeniden değerlendirilebilir nitelikte bileşenler içeriyor ve tasarımında da %14e yakın (ortalama olarak 34 kg) geri dönüşümlü plastikler bulunuyor.
Renault Grubunun bütün fabrikaları gibi ISO 14001 belgeli olan, Fransanın kuzeyindeki Douai bölgesinde kurulu Georges Besse fabrikası, ilk Scénicin doğum tarihi olan 1996dan beri kompakt tek hacimliler üretiyor. Fabrikanın üretim kalitesi, kontrol proseslerinin güçlendirilmesi ve operatörlerin eğitimi sayesinde sürekli arttırıldı: Scénic ve Grand Scénic, Almanyada, kendi sınıflarında kalite yönünden en iyi üç model arasında yer alıyorlar (kaynak: ADAC, Alman Otomobil Kulübü). Yeni Grand Scénic ve Scéniclerin üretimi için fabrikada 250 milyon Euro yatırım yapıldı.
Yeni Grand Scénic, Mayıs ayında piyasaya sürülen Hatchback ve Coupe versiyonlarından sonra Yeni Mégane programının üçüncü modeli oluyor. Yeni Scénic ve Yeni Mégane Sport Tourerın pazara sunulmasıyla birlikte, Renault, Türkiyenin en büyük binek otomobil segmentinde sunduğu modelleri bir yıldan kısa bir süre içinde hemen hemen tamamen yenilemiş olacak ve pazarın en genç ürün gamlarından birine sahip oluyor.
Kaynak:
www.otomobilgazetesi.com