Gönderen Konu: Geri vitese takarken neden böyle yapar?  (Okunma sayısı 13299 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« : Ekim 03, 2009, 08:33:53 »
geri vitese takmak için debriyajı biraz salmam gerekiyor, tam basılı iken geçmiyor. bunun sebebi ne olabilir.
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Toyota Club Türkiye

Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« : Ekim 03, 2009, 08:33:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #1 : Ekim 03, 2009, 09:38:12 »
Senkromeç ; vites kutusunda bulunan, giriş ve çıkış hızlarını eşit hale getirerek gürültüsüz bir hız ve güç iletimi sağlayan aktarma organları. bozulma durumunda, vites geçişlerinin problemli ve tamirinin müthiş masraflı olması nedeniyle çıkacak para habercisidir. :)  Bence hemen büyük masraf çıkmadan baktırmakta fayda vardır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #2 : Ekim 03, 2009, 09:43:01 »
Genelde Toyotalarda geri vites ayırıcı senkromenci yoktur. Geçiş yaparken cart diye ses yapar, ama vites kolunu ileri geri oynatır ve ya çift debriyaj yaparsanız bu ses gelmez. Muhtemelen debriyaj ayarınız biraz kaymış olabilir, tam bastığınızda dişliler yerini geçiyor olabilir. Alışkanlık gerektiren birşeyde olabilir. Eskidende böylemiydi?
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #3 : Ekim 03, 2009, 09:43:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #4 : Ekim 03, 2009, 09:48:31 »
geri vitese takmak için debriyajı biraz salmam gerekiyor, tam basılı iken geçmiyor. bunun sebebi ne olabilir.

Bir arkadaşın Honda Civic 1.6 is modelinde de buna benzer bir problem vardı. Geri vitese geçirirken Debriyaj tam basılı ve frene basılı tutarsa, şıkır şıkır problemsiz geçiyordu.  Frensiz cırtlıyordu. Bir dene istersen. Teknik bir açıklaması varmı, O araca ait bir sıkıntımı tam bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #5 : Ekim 03, 2009, 09:54:33 »
Genelde Toyotalarda geri vites ayırıcı senkromenci yoktur. Geçiş yaparken cart diye ses yapar, ama vites kolunu ileri geri oynatır ve ya çift debriyaj yaparsanız bu ses gelmez. Muhtemelen debriyaj ayarınız biraz kaymış olabilir, tam bastığınızda dişliler yerini geçiyor olabilir. Alışkanlık gerektiren birşeyde olabilir. Eskidende böylemiydi?

çoğu zaman geri vitese geçirirken bu çart sesi çıkıyo. çift debriyaj yapmayı denemedim ilk fırsatta deneyeceğim.
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #6 : Ekim 03, 2009, 09:56:00 »
Bir arkadaşın Honda Civic 1.6 is modelinde de buna benzer bir problem vardı. Geri vitese geçirirken Debriyaj tam basılı ve frene basılı tutarsa, şıkır şıkır problemsiz geçiyordu.  Frensiz cırtlıyordu. Bir dene istersen. Teknik bir açıklaması varmı, O araca ait bir sıkıntımı tam bilmiyorum

aynı zamanda frene basmayı da deneyeceğim..

teşekkürler..
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #7 : Ekim 03, 2009, 11:11:15 »
vites boşa atıldığında şanzıman dişlileri dönmeye devam eder mi? vereceğiniz cevaplar önemli bu soruyu sorduğum iki servis farklı bilgi verdi  bende kendileri için bir kanaat oluşması için sorunun cevabı önemli, google da arama yaptım fakat tam bir bilgi çıkmıyor, benim kanaatim dönmeyeceği konusunda  çünkü dönmesi mantıklı gelmiyor adı üzerinde boşa alıyorsun fakat teknik bilgi verebilecek bir arkadaş dönüyor veya dönmüyor  ise nedenleri ile birlikte anlatırsa sevinirim.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2009, 12:13:06 »
Buna benzer bı sıkıntıda bende var. 1 ve 2. vites geçişlerinde takılma oluyor. 3 4 5 ve geri viteste böyle bir problem yok. Acaba benimde sıkıntım senkromeçlerdemi diye düşünüp duruyorum.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2009, 13:15:58 »
1 ve 2. viteste geçişte takılma varsa senkromeçtendir, ama geri viteste senkromeç yok toyotalarda, (benim bildiklerimde yok) bana da adil abinin dediği gibi debriyaj ayarındandır gibi geldi
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #10 : Ekim 03, 2009, 13:24:02 »
1 den 2 geçerken bende de sorun var.. İlerde büyük sorun çıkarır mı ki.. Eğer pahalı bişeyse böyle kullanır gideriz
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #11 : Ekim 03, 2009, 13:26:12 »
bende 5. viteste vardı, ilerleyen zamanlarda vites yerine oturmuyor, takıyorsun vitesi, gaza yüklenince atıyor vitesten :) elinle tutmak zorunda kalıyorsun :) :) o şekilde de kullanılıyor da ustam çok zararlı olduğunu söyledi, sadece senkromeçle yırtarsın bu haldeyken yoksa komple dişli değişiyor dedi
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #12 : Ekim 03, 2009, 17:07:58 »
vites boşa atıldığında şanzıman dişlileri dönmeye devam eder mi? vereceğiniz cevaplar önemli bu soruyu sorduğum iki servis farklı bilgi verdi  bende kendileri için bir kanaat oluşması için sorunun cevabı önemli, google da arama yaptım fakat tam bir bilgi çıkmıyor, benim kanaatim dönmeyeceği konusunda  çünkü dönmesi mantıklı gelmiyor adı üzerinde boşa alıyorsun fakat teknik bilgi verebilecek bir arkadaş dönüyor veya dönmüyor  ise nedenleri ile birlikte anlatırsa sevinirim.

debriyaja basılmadığı sürece motor şanzımana bağlıdır ve bu durumda şanzımandaki geri vites hariç tüm vites dişlileri kendi dişli oranlarına göre dönmektedir. vites kolu ile bu dişlilerin hangisinin motordan gelen torku aktaracağını seçen mekanizmayı hareket ettirmiş olursunuz.
vites boşta iken yine bütün viteslerin dişlileri dönmekte fakat bu mekanizma hiç bir vitese kitlenmemiş durumdadır.
vites değişiminde senkromeç; iki farklı hızdaki dişli arasında hareket eden bu mekanizmanın hızını yavaş bir şekilde arttıran yada azaltan bir sürtünme mekanizmasıdır. cırtlama daha sonra gelecek büyük fiziksel hasarların habercisidir.
geri vites ise ayrı duran iki dişlinin arasına üçüncü bir dişlinin koyulması ve güç bağlantısının kurulması prensibi ile çalışır. o yüzden geri vites her zaman araç durmakta iken geçirilmelidir.  

özellikle soğuk havalarda çalıştırma esnasında debriyaja basmak, yağı soğumuş şanzımandaki tüm dişlilerin hareket ettirilmesini gerektirmeyeceğinden araç için faydalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #13 : Ekim 03, 2009, 17:13:48 »
özellikle soğuk havalarda çalıştırma esnasında debriyaja basmak, yağı soğumuş şanzımandaki tüm dişlilerin hareket ettirilmesini gerektirmeyeceğinden araç için faydalıdır.


bunu öğrendiğim iyi oldu...:)

araç soğukken (park halinde), çalıştırıp geri takmak istiyorum, geri tam geçmiyo, debriyajı az salınca tak geçiyo. soğuk sıcak pek farketmiyo açıkçası.

bugün aracı, sanayiye almaya gideceğim, bu durumu da bir sorayım, bakalım o ne diyecek. (neden mi sanayide, subaplar değişti ya) ;)
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çokta FiFi :D
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #14 : Ekim 03, 2009, 17:20:37 »
geri vites sorunu bizim arabada var.Ben  atmaya calısıyorum mesela geri vitese gecmedimi 2.vitese atıp sonra geriye attıgımda rahat geciyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #15 : Ekim 03, 2009, 17:27:18 »
debriyaja basılmadığı sürece motor şanzımana bağlıdır ve bu durumda şanzımandaki geri vites hariç tüm vites dişlileri kendi dişli oranlarına göre dönmektedir. vites kolu ile bu dişlilerin hangisinin motordan gelen torku aktaracağını seçen mekanizmayı hareket ettirmiş olursunuz.
vites boşta iken yine bütün viteslerin dişlileri dönmekte fakat bu mekanizma hiç bir vitese kitlenmemiş durumdadır.
vites değişiminde senkromeç; iki farklı hızdaki dişli arasında hareket eden bu mekanizmanın hızını yavaş bir şekilde arttıran yada azaltan bir sürtünme mekanizmasıdır. cırtlama daha sonra gelecek büyük fiziksel hasarların habercisidir.
geri vites ise ayrı duran iki dişlinin arasına üçüncü bir dişlinin koyulması ve güç bağlantısının kurulması prensibi ile çalışır. o yüzden geri vites her zaman araç durmakta iken geçirilmelidir.  

özellikle soğuk havalarda çalıştırma esnasında debriyaja basmak, yağı soğumuş şanzımandaki tüm dişlilerin hareket ettirilmesini gerektirmeyeceğinden araç için faydalıdır.

Teşekkür ederim, gayet tatmin edici bir açıklama oldu.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #16 : Ekim 03, 2009, 17:30:08 »
dediğim gibi geri vites 2 vites arasına kayarak giren üçüncü dişlidir, eğer bu dişlinin dişleri diğer iki dişlinin dişlerine denk geliyorsa araya giremez.
aracınızı biraz yerinden oynayacak kadar hareket ettirmeniz yeterli olacaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 Toyota Corolla Comfort 1.6 Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #17 : Ekim 03, 2009, 23:56:59 »
özellikle soğuk havalarda çalıştırma esnasında debriyaja basmak, yağı soğumuş şanzımandaki tüm dişlilerin hareket ettirilmesini gerektirmeyeceğinden araç için faydalıdır.
Bu güzel bir bilgi olmuş. Yeni Corollalarda debriyaja basmadan arabanın çalışmaması özelliği bu nedenle var diye düşünüyorum şimdi! Merak ederdim bende :)
http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/2010-corolla-comfort/
2010 TOYOTA COROLLA COMFORT 1.6 BENZİNLİ DÜZ VİTES

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #18 : Ekim 04, 2009, 00:01:15 »
geri vitese takmadan önce 1. vitese takıp sonra geri vitese takarsanız carttttt  sesi gelmez  ;)
araç bakım ürünleri hakkında her şey ....

http://www.turkiyeotoforum.com/tr/index.php?board=12.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri vitese takarken neden böyle yapar?
« Yanıtla #19 : Ekim 04, 2009, 11:39:08 »
Benim araçta da geri vetsinde senkromenç yok olsa debriyaja basmadan hayatta girmez geri vitese.Bir de mesala aracınızı geri geri bayır aşşağa saldınız boşta debriyaja bassanız dahi araç geri geri hareket ederken geri vitese geçmiyor.