Gönderen Konu: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...  (Okunma sayısı 24531 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #20 : Ağustos 30, 2012, 10:31:18 »
1000 lira ile ucuz bile yırtmışsınız bence.Dediğim gibi sağlık olsun :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #20 : Ağustos 30, 2012, 10:31:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #21 : Ağustos 30, 2012, 10:33:45 »
1500 gözden cıktı kardeşim 3 subap yanmış :) rektefiye işçilik frenler arac komple bakımda inş. yarın cıkıcak
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #22 : Ağustos 30, 2012, 20:27:34 »
sanırım sürekli gazda kullanmanın verdiği kâr, geri gitti bu şekilde :(
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #23 : Ağustos 30, 2012, 22:52:43 »
sanırım sürekli gazda kullanmanın verdiği kâr, geri gitti bu şekilde :(
sıralı sisteminin olmaması ve gazda arac azda olsa sıkıştırlmamalıymış bunu öğrendim.
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #24 : Ağustos 30, 2012, 23:01:40 »
Gerekmedikçe kesiciye sokmazsın bir daha :P  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #25 : Ağustos 30, 2012, 23:03:19 »
1 depo benzin ile 1.6 efsaneciler kaç km gidiyor? Hiç dikkat eden oldu mu ?
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
'98 Toyota Corolla 1.6 XLi Gümüş Gri (2008-2014) (Satıldı)'05 Honda Civic LS Füme (2014-2015) (Satıldı)
'94 Mercedes Benz C180 Elegance Siyah (2015-2018) (Satıldı)
Now / '08 Megane 1.5 dCi AT Plat. Gri (2018-.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #26 : Ağustos 30, 2012, 23:03:31 »
Gerekmedikçe kesiciye sokmazsın bir daha :P  :D
la olum kesiciden öncede zaten araba salaklaşmıştı :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #27 : Ağustos 30, 2012, 23:16:27 »
la olum kesiciden öncede zaten araba salaklaşmıştı :)

Kesici üstüne cila olmuştur Serdar :D Ama performansı eskisine göre farkeder baya :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #28 : Ağustos 30, 2012, 23:34:54 »
Kesici üstüne cila olmuştur Serdar :D Ama performansı eskisine göre farkeder baya :)
3 subap yanmis diyom la araba 40 krs. Gecti 100 km hizi gecemiyodu :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #29 : Ağustos 31, 2012, 13:07:49 »
evet arkadaslar süper işçilik ile aracıma kavustum yapılan işler belli ;

3 subap japon malı,rektefiye,işçilik,contalar ve aracın genel bakımı yagı suyu rot balans frenler komple 1150 tuttu ve 1100 Tl'ye kapattık işi ve sankı arabada baska bir motor takılı yok böyle performans  (LPĞ)   bütün sorunlarım giderildi .işçilikten cok memnun kaldım Tesekkürler Toyotronıc. cıkarken de iç dış yıkama yapmışlar oh miss gibi efsanemmm :lol: :D
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #30 : Ağustos 31, 2012, 19:20:30 »
Geçmiş&hayırlı olsun Dear Serdar :D Lpgdeyken yüklenme fazla aman :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #31 : Ağustos 31, 2012, 20:16:48 »
sıralı sisteminin olmaması ve gazda arac azda olsa sıkıştırlmamalıymış bunu öğrendim.

sıralı sistemde kaç devire kadar sıkıştırmak caizmiş?  :) arada 5.000 devir görsek sıkıntı olmaz sanırım  ::)
bende sıralı sistem var ve her 300 km lik gaz kullanımının yanında, 10-15 km de benzinde mutlaka kullanıyorum. ki zaten araç çalışırken benzinde çalışarak başlıyor.
neyse, 1,100 liraya yine iyi kurtarmışsınız, hemde bütün bakımlar yapılmış. yeni efsanen hayırlı uğurlu olsun Serdarım :)
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #32 : Ağustos 31, 2012, 20:31:09 »
Geçmiş&hayırlı olsun Dear Serdar :D Lpgdeyken yüklenme fazla aman :)
simdi hakkini veriyor bos yere basmam artik :)
sıralı sistemde kaç devire kadar sıkıştırmak caizmiş?  :) arada 5.000 devir görsek sıkıntı olmaz sanırım  ::)
bende sıralı sistem var ve her 300 km lik gaz kullanımının yanında, 10-15 km de benzinde mutlaka kullanıyorum. ki zaten araç çalışırken benzinde çalışarak başlıyor.
neyse, 1,100 liraya yine iyi kurtarmışsınız, hemde bütün bakımlar yapılmış. yeni efsanen hayırlı uğurlu olsun Serdarım :)
bende yok iste abi 5000devir ideal bnce :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #33 : Kasım 29, 2016, 13:02:29 »
Konu her nekadar çok eski olsa ve benim aracımda 2006 model olsada aynı sorunlar bende de mevcut, araba 100'ü zar zır geçiyor geçmesine ama öyle böyle bir motor sesi ile değil, ha patladı ha patlayacak havasında. Zaten rampalarda dua ede ede çıkıyorum, arabaya binbir minnetle rampaları çıkmasını sağlıyorum, belki abartıyorsun diyenler olacaktır ancak arabanın içerisinde 4 kişi dik bir rampada 1. vites ile çıktım, gitmedi araba.

Neyse efendim geçen aylarda aracımı servise götürdüm, şuan eski dost kampanyası var bizim araçlar için, işçilikte %20 parçalarda %30 indirim kampanyası, subap değişimi, conta, yağ vs 3.500 TL fiyat çıkardılar, teşekkür edip ayrıldım, birkaç gün önce sanayi ye gittim artık biran önce yapılması lazım çünkü sürekli stop ediyor aracım, istisnasız her ışıkta durduğumda ve rolantide çalışırken stop ediyor, rolantide devir saati meksika dalgası gibi, sanayideki usta kompresyon testi yaptı gözümün önünde, (serviste ne yapıldı ne edildi göremiyoruz tabi) 2. 3. ve 4. subaplar bitmiş, subap değişecek dedi, 900 TL fiyat istedi, abi takacağın parçalar nasıl dedim, subapların yan sanayisi yok zaten orjinal parça dedi, servisin sadece diğerleri hariç subaplar için verdiği fiyat 1200 felan, conta takımını felan saymıyorum, kafamda deli sorularla ayrıldım sanayiden, aracımı sanayide yaptırırsam nasıl parça kullanacak usta, conta ve subap takımı 1500 TL iken bu adam işçilik dahil nasıl 900 TL ister anlamak mümkün değil.

Son sözüm servislere, insan gibi işçilik fiyatı isteyin de gelip servislerde yaptıralım araçlarımızı, 2000 TL parça , 1500 TL işçilik olurmu en insaf
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #34 : Kasım 29, 2016, 13:15:37 »
Konu her nekadar çok eski olsa ve benim aracımda 2006 model olsada aynı sorunlar bende de mevcut, araba 100'ü zar zır geçiyor geçmesine ama öyle böyle bir motor sesi ile değil, ha patladı ha patlayacak havasında. Zaten rampalarda dua ede ede çıkıyorum, arabaya binbir minnetle rampaları çıkmasını sağlıyorum, belki abartıyorsun diyenler olacaktır ancak arabanın içerisinde 4 kişi dik bir rampada 1. vites ile çıktım, gitmedi araba.

Neyse efendim geçen aylarda aracımı servise götürdüm, şuan eski dost kampanyası var bizim araçlar için, işçilikte %20 parçalarda %30 indirim kampanyası, subap değişimi, conta, yağ vs 3.500 TL fiyat çıkardılar, teşekkür edip ayrıldım, birkaç gün önce sanayi ye gittim artık biran önce yapılması lazım çünkü sürekli stop ediyor aracım, istisnasız her ışıkta durduğumda ve rolantide çalışırken stop ediyor, rolantide devir saati meksika dalgası gibi, sanayideki usta kompresyon testi yaptı gözümün önünde, (serviste ne yapıldı ne edildi göremiyoruz tabi) 2. 3. ve 4. subaplar bitmiş, subap değişecek dedi, 900 TL fiyat istedi, abi takacağın parçalar nasıl dedim, subapların yan sanayisi yok zaten orjinal parça dedi, servisin sadece diğerleri hariç subaplar için verdiği fiyat 1200 felan, conta takımını felan saymıyorum, kafamda deli sorularla ayrıldım sanayiden, aracımı sanayide yaptırırsam nasıl parça kullanacak usta, conta ve subap takımı 1500 TL iken bu adam işçilik dahil nasıl 900 TL ister anlamak mümkün değil.

Son sözüm servislere, insan gibi işçilik fiyatı isteyin de gelip servislerde yaptıralım araçlarımızı, 2000 TL parça , 1500 TL işçilik olurmu en insaf
Talha bey, geçmiş olsun.

Size yapacağiniz şeyi söyleyeyim, yapip yapmamak size kalmiş.
2014 yilinde ben de aracima komple motor yaptirdim. Bu süreçte ustayi hiç bir şekilde parça işine bulaştirmadan herşeyi ben tedarik ettim, uta şunu şunu al dedi ve olay bitti.
 Şu bir gerçek, usta kar etmeyeceği şey için gidip de elalemin parçasının peşinden koşmaz, ilgilenmez.

Ustaniz size tedarik edilecek parçalarin listesini çıkartsın, siz de forumumuzun yedek parça duayeni Ufuk Sönmez abimizden parçalarin tedariğini yapın.
Ayriyetten yarim motor için de vereceğiniz işçilik en fazla 1.000,00 TL olsun. Ben 1.000,00 TL'ye komple motor toplattim, şimdi yarim motor için mi 1.500,00 TL istiyorlar ?

NOT: Klavyemin bazi tuşlari basmiyor, yazim yanlışları için kusura bakmayın.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: AE101 Subap Değişimi + motor üst takım bakım...
« Yanıtla #35 : Kasım 29, 2016, 20:16:48 »
Talha bey, geçmiş olsun.

Size yapacağiniz şeyi söyleyeyim, yapip yapmamak size kalmiş.
2014 yilinde ben de aracima komple motor yaptirdim. Bu süreçte ustayi hiç bir şekilde parça işine bulaştirmadan herşeyi ben tedarik ettim, uta şunu şunu al dedi ve olay bitti.
 Şu bir gerçek, usta kar etmeyeceği şey için gidip de elalemin parçasının peşinden koşmaz, ilgilenmez.

Ustaniz size tedarik edilecek parçalarin listesini çıkartsın, siz de forumumuzun yedek parça duayeni Ufuk Sönmez abimizden parçalarin tedariğini yapın.
Ayriyetten yarim motor için de vereceğiniz işçilik en fazla 1.000,00 TL olsun. Ben 1.000,00 TL'ye komple motor toplattim, şimdi yarim motor için mi 1.500,00 TL istiyorlar ?

NOT: Klavyemin bazi tuşlari basmiyor, yazim yanlışları için kusura bakmayın.

Cevabınız için teşekkür ederim, 2.000 TL parça + 1.500 TL işçilik parası servisin istediği ücret, sanayide ki usta parça + işçilik 900 TL istiyor :D  Ve bende bundan kıllanıyorum açıkcası, çünkü Ufuk Bey ile görüştüğümüzde orjinal parçalar 1600 TL yan sanayi parçalar ise 750 TL tutuyor, nasıl olurda sanayideki usta bana 900TL fiyat çıkartıyor, hiç mi kar etmeyecek bu adam, ya da kullanacağı parçalar ne olacak, çok adi parçalar kullanacaktır belkide.

Ben en iyisi mi sizin dediğiniz şeyi yapayım, gidip parça listesi isteyip bunları temin ederek ustaya teslim edeyim. Enazından hangi parçaları kullandığını bilirim.

Tekrar teşekkür ederim
2006 1.6 HB Corolla (Terra)