Sanırım aşağıdaki yazı sorunuza cevap olacaktır.
4 silindirli, üstten çift eksantrikli, 16 supaplı motoru, direkt enjeksiyon sistemine sahip. 1998 cc´lik motor, 5700 d/d´de 150 HP ve 4000 d/d´de 200 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motorun en önemli avantajı, direkt yakıt püskürtme sistemine sahip olması. Sistem, yakıtı direkt olarak silindirlerin içine püskürtüyor ve havayla yakıt, silindirlerin içinde karışarak yanma işlemi gerçekleşiyor. Bu işlemle motorun ürettiği güç artarken yakıt tüketimi de düşüyor. Toyota´nın D4 olarak adlandırdığı motor, eski 2.0 litre 128 HP´lik motora göre yüzde 17 daha fazla güç ve yüzde 12.4 daha yüksek tork üretiyor, fabrika verilerine göre yüzde 7 oranında da yakıt tasarrufu sağlıyor. Elde edilen daha fazla güce karşın motorun egzoz gazı emisyonu da yüzde 30 daha düşük gerçekleşiyor.
Alıntıdır...