Gönderen Konu: Yaris'e Turbo :)  (Okunma sayısı 3480 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Yaris'e Turbo :)
« : Eylül 25, 2009, 16:28:02 »
arkadaşlar 1.3 yarisime turbo taksam nasıl olur diye düşünüyorum.
atmosferik motora turbo takan var mıydı aramızda?
.
yaris 1.3 ile daihatsu YRV turbo 1.3 motorları aynı diye biliyorum. ve adamlar 130 hp güç elde ediyorlar.. :nija:

muhtemelen kaputta bir intercooler olması gerekecek.
bir de turbonun yağı motordan devirdaim ediliyormuş. bizim motorda uygun bir yağ çıkışı var mıdır?
egsoz manifolduna bağlanmasının da kolay olacağını düşünüyorum..

bilgili ve tecrübeli arkadaşlarımızdan bilgilerini paylaşmalarını istiyorum.  :)

Toyota Club Türkiye

Yaris'e Turbo :)
« : Eylül 25, 2009, 16:28:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2009, 17:17:02 »
ECU yazılımını nasıl halledeceksin? Bence bu daha büyük problem olacak. Ama eğer gerçekten niyetliysen, umarım yanılıyorumdur :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #2 : Eylül 25, 2009, 21:54:44 »
yrv turbo ile motor aynıysa yrv nin ecusu takılır..olmaz mı?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #3 : Eylül 25, 2009, 22:06:42 »
güzel bir proje geliyor desenize ^^
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #4 : Eylül 25, 2009, 22:43:47 »
sanırsam sağlıklı şekilde 150-160 hp elde edebilirsiniz ama forget piston falan gerekecek yani 5-6 milyar harcamanız lazım ve değer gibime geliyor :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #5 : Eylül 25, 2009, 22:57:27 »
sanırsam sağlıklı şekilde 150-160 hp elde edebilirsiniz ama forget piston falan gerekecek yani 5-6 milyar harcamanız lazım ve değer gibime geliyor :)

araç yaris t-sport olsa daha da fenalarda olurdu bence ^^ siz buna değersiniz hesabı :)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #6 : Eylül 25, 2009, 22:59:43 »
ECU işi; işin kolay kısmı.

Yaris sahibi olmama rağmen Yaris'lerde durum nedir bilemiyorum. Turbo takabilmeniz için MAP sensörüne ihtiyacınız var. Bazı japonlar hariç(bildiğim kadarıyla civic vs.) atmosferik araçlarda MAP yerine MAF sensörü bulunuyor.

Bu durumda ciddi problemler oluşuyor. Zamanında volvo'm için çok heveslenmiştim, map yerine maf sensörü sahibi olmam sebebiyle ciddi sorunlar çıkmıştı. Mantıklı çözüm aracın T4 motorunu tesisat ve ecu ile birlikte alıp uygulamamdı lakin gösterge paneline kadar değişmesi gerekiyordu, stabil olmayacaktı.

Tuningde aşağı yukarı 3 yöntem var ECU için.
1) sensörleriniz bu uygulama için yeterli ise, chip tuning yaptırırsınız. Yani ECUnuzun romundaki yazılım alınır, modifiye edilir ve tekrar yazılır. Ufacık birşey değiştirseniz baştan para verirsiniz. Uygulama başına iyi bir yerde ortalama 300€ (Not: önüne gelen ecu mapping yapıyor fakat düzgün olmayan map(sensör değil. yazılım haritası) karışımı düzgün ayarlayamayacağı için motora ciddi zararlar veriyor. İşi uzmanına yurtdışındaki firmalara göndermek lazım. Superchips, Upsolute vs. vs. gibi)
2) gene sensörleriniz bu uygulama için yeterli ise piggy back adlı ünite takılır. bu ünite, gaz kelebeği potansiyometresi, oksijen sensörü ve map sensörüne girer (yada maf) ve sizin belirttiğiniz devir de ve gaz pedalı pozisyonda sinyali yanıltır.
3) universal beyin montajı. örnekleri çok nadirdir. çok pahalıdır. aracın orjinal beyni komple iptal olur. genelde ne immobilizer, ne abs ne havayastığı kalır. anlıyacağınız pist içindir.

civinco'nun bir beyni, piggyback gibi çalışıyor fakat universal beyinin yaptığını yapabiliyorsunuz. eğer map yerine maf sensörünüz var ise maf ı iptal edip map kullanaibliyor ve maf simülatörü sayesinde maf sensörünüz varmış gibi orjinal beyin görmeye devam ediyor.

ya çok çorba ettim sanırım. detayına girersem çıkamayabilirim. sormak istediğiniz olursa seve seve yanıtlarım.

atmosferik bi aracı turboya çevirmek = masraftır.
piston(beraberinde sıkıştırma oranı), piston kolu, segmanlar, subaplar, subap yayları ıvır zıvır herşeyi değiştirmeniz gerekir. dahada kötüsü, aracınız 90 beygir ise fren tertibatınız 90 beygire göredir. örnek 150 beygire göre değildir. motoru güçlendirmeden önce frenleri ve süspansiyonu güçlendirmenizi şiddetle tavsiye ederim.

nefret ettiğim bir cevap ama, çok daha az bir paraya satıp daha güçlü birşey alabilirsiniz.

ve malesef çok nefret ettiğim bir gerçek. sonradan yapılan bir uygulama orjinalden güçlü bir arabaya göre çok daha sık ve büyük problemler çıkartır.

not: böyle bir uygulama yapacaksanız herhangi bir motor ustasına yaptırmayın. bu işte uzmanlaşmış ustalara yaptırmanız çok daha verimli olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2009, 04:05:13 »
ECU işi; işin kolay kısmı.

Açıklamalar konusunda sana katılmakta birlikte kolay olması noktasında farklı fikirlerdeyiz (Daha önce bende senin gibi düşünüyordum, çünkü program üzerinde oynama yapmak en kolay olanıdır). Hatta daha önce ben de bunu savunmuştum ancak forumdaki diğer arkadaşlarımızdan öğrendiğim kadarıyla, Japon arabaları (özellikle Toyota <entegre chip'e sahip araçlar) konusunda Türkiye'de problem olduğunu öğrendim. Yani bunu adam gibi yapacak yer bulmak gerçketen zormuş; bu nedenle bu konuda farklı düşünüyoruz.

Sinan kardeşimiz bu uygulamayı kendi aracı için yaptırmıştı, ilgilenen arkadaşlar bir göz atabilir; http://www.toyotaclubtr.com/modifikasyon/sleeper-corolla-d-4d-(-powered-by-erhan-abi-)/

Ayrıca her ne kadar bu cevaptan nefrette etseniz, en mantıklısı "daha kuvvetli motora sahip bir araç edinmek" ;)

Ekleme; Her ne kadar basit işlemlerle daha güçlü patlama sonucunda daha fazla güç alınsada; üzerinde kullanılan metallerden bunların ışıl işlemlerine kadar, o motor için gerekli veriler kullanılmıştır. Bunlar üzerinde değişiklik gerekecektir, aynı zamanda soğutma sistemi, frenler, lastikler vs. vs. vs.... Yani işin özü; bu tür modifiyeler "astarı yüzünden pahalı" sözünün doğruluğunu kanıtlar

Standart Şahini 250bg'ye çıkartırken aracın 4 katından fazla masraf edilmişti ve bu araçta elektronik bir sistem yok :D
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #8 : Ocak 16, 2010, 20:16:39 »
evet.. piston , piston kolları , yatak , contalar  , dereceli egzantirik(varmıdır bilmiyorum) vs vs de değiştirirsen daiatsu dan daha fazla güç alırsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #9 : Ocak 16, 2010, 21:35:01 »
yrv turboyla aynıysa motorlar onun parçalarıyla hallolur herşey yazılım kolay kısmı çok iyi mapping yapanlar var artık Trde en basiti bi aem ems alıp onu güzel bi mapper a teslim etmek diğer sorunlarıda yrv den faydalanarak çözebilirsin
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris'e Turbo :)
« Yanıtla #10 : Ocak 16, 2010, 23:18:48 »
yrv turboyla aynıysa motorlar onun parçalarıyla hallolur herşey yazılım kolay kısmı çok iyi mapping yapanlar var artık Trde en basiti bi aem ems alıp onu güzel bi mapper a teslim etmek diğer sorunlarıda yrv den faydalanarak çözebilirsin
ufuk ben bu turbo işini yaklaşık  1.5 ay oldu galiba senle konuşalı o zamandan beri araştiriyorum ve kimse ama kimse önermedi be kardeşim ankara da 2500 tl ye 0.5 bar basacak usta buldum sahibinden.com da var 1 bar istersen dedi 5000 tl olur para biriktirmeye başladım ve kullananların yorumlarını alıyorum hala ve ikide bi masraf sanayi diyolar yani bende vaz geçtim artık güzel bi eksoz sistemi ile yazılım bronz balata hafif bide güzel jant attımmı istediğim performans olmasada beni 2 sene götüreceğine inanıyorum