Gönderen Konu: Hararet sonrası motor arızası  (Okunma sayısı 8960 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2009 Corolla Comfort 1.6 A/T - Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Hararet sonrası motor arızası
« : Eylül 25, 2009, 12:37:09 »
Merhaba arkadaşlar,
Bayramda memlekette babamın arabasını kullanırken (opel astra 1.4), arabaya hararet yaptırmışım. Motora giren su borularından bir idelinmiş ve su eksilmiş, yolculuk sırasında şiddetli yağıştan dolayı harareti pek anlayamadık. Bir ara yağmur yavaşladığında kaputtan duman yükselmeye başladığını farkettik, hemen kenara çektik arabayı o sırada motor durdu zaten. Usta getirdik boruyu değiştirdi tekrar denedik zorla bir daha çalıştırabildik, bir - iki dakika çalıştı fakat sonrasında motor arıza lambası yanmaya başladı. Stop ettik motoru bir kaç dakika bekledik ve motor vuruntulu çalışmaya başladı sonrasında da hiç çalışmadı. Çekiciyle arabayı bir özel servise götürdük. Usta bakmış ve taşlama yapılması gerekli yada silindir kapağı yenilenecek demiş.
Motordan pek anlamadığım için soruyorum, hararet sonrası motorda ne tür arızalar oluşabiliyor? Taşlama yapılmasının bir dezavantajı olurmu?

Toyota Club Türkiye

Hararet sonrası motor arızası
« : Eylül 25, 2009, 12:37:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet sonrası motor arızası
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2009, 12:54:46 »
Silindir kapağı contası değişir ve ekstra problem çıkmazsa silindir kapağının taşlanmasıyla durum halledilebilir. Bazı durumlarda motor bloğu ve segmanların,pistonların da zarar görmesi olasıdır. Taşlama yapılmasının sebebi sıcaklık dolayısıyla silindir kapağında oluşan atıklık(yamulmalar)dır ve ileride o bölgeden motorun yağ sızdırmasına engel olma düşüncesidir. Komple kapağı değiştirmektense mevcut olanın tamir edilmesi amacıyla tercih edilir. Sadece üst kapak taşlanması ve conta takımıyla kurtulacaksanız ucuz atlatmışsınız. Geçmiş olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet sonrası motor arızası
« Yanıtla #2 : Eylül 26, 2009, 00:36:19 »
  Bütün detayları Emre anlatmış zaten. Eğer o şekilde daha uzun süre yolda gitmeye devam etmiş olsa idin muhtemelen segmanlardan, pistonlara kadar problem çıkacaktı. Silindir kapağı taşlanmasının zararı olmaz eğer işinin ehli kişiler yaaprsa. Sadece bu durumda sıkıştırma oranında bir oynama meydana gelebilir, bunlara dikkat etmekte ve contayıda buna göre seçmekte fayda var bence. Eminim bu konuda daha fazla teknik bilgiye sahip arkadaş vardır ve sana yardımcı olacaklardır.
 Sonuç olarak ucuz atlatmışsınız ve çok geçmiş olsun Alper.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet sonrası motor arızası
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2009, 09:14:30 »
  Bütün detayları Emre anlatmış zaten. Eğer o şekilde daha uzun süre yolda gitmeye devam etmiş olsa idin muhtemelen segmanlardan, pistonlara kadar problem çıkacaktı. Silindir kapağı taşlanmasının zararı olmaz eğer işinin ehli kişiler yaaprsa. Sadece bu durumda sıkıştırma oranında bir oynama meydana gelebilir, bunlara dikkat etmekte ve contayıda buna göre seçmekte fayda var bence. Eminim bu konuda daha fazla teknik bilgiye sahip arkadaş vardır ve sana yardımcı olacaklardır.
 Sonuç olarak ucuz atlatmışsınız ve çok geçmiş olsun Alper.
+1

Taşlama oranına eşdeğer bir oranda conta kullanırsanız bir problem olmayacaktır diye tahmin ediyorum. Fabrikasyon üretim yerine, taşlama yapılan ölçüde daha kalın özel kesim conta kullanmanızda fayda vardır. Hala var mı bilmiyorum ama eskiden bu tarz contacıları bulmak çok kolaydı.

Geçmiş olsun
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2009 Corolla Comfort 1.6 A/T - Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Hararet sonrası motor arızası
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2009, 11:09:30 »
Teşekkürler arkadaşlar, usta 2-3 gün araştırdıktan sonra problemi taşlama uygulaması ile çözebileceğine kanaat getirdi, silindir kapağı taşlanacak ve conta takımı değişecek toplam 700 - 800 civarı bir ücret istiyor. Fiyat nasıl?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet sonrası motor arızası
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2009, 15:47:22 »
kapak taşlama + conta + değişim işçilik ?

bence çok pahalı. VW Volt LT35 minibüsün motorunu komple yaptırdık geçen hafta.
krank ana yataklar 0.25 taşlandı, kol yatakları orjinal ölçüde temizlendi, kapak taşlandı. piston yuvaları 0.50 yapıldı. siboplar temizlendi, yuvaları değişti, kol burçları değişti. yani rektefiyeci tam bir motor işi yaptı. fiyat 700 TL.

1200 tl lik malzeme alındı (5 adet piston, sibop yuvaları, yataklar, burclar, triger kayışı, vs.)

150 tl yağ ve filtreler

450 tl de usta aldı.
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Hararet sonrası motor arızası
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2009, 21:31:18 »
Öncelikle geçmiş olsun hocam. Bence fiyat oldukça fazla biz kayınpederin aracında(renault) aynı sorunu yaşadık 2008 temmuzda 300-350 gibi maliyet olmuştu tabi araçtan araca fark olabilir.
TOYOTA COROLLA 1998 1.6 XEİ 267.000 KM