Kalibrasyondaki problem tamamen yanlis hesaplamalardan veya hic hesap kitap yapmamaktan kaynaklaniyor.
Normalde LPG'nin oktan sayisi benzine göre oldukca yüksektir ama yaninca ortaya cikardigi enerji daha düsüktür.
Benzinin icerdigi enerji ile LPG'den %12 daha yüksektir. Bu yüzden LPG kullanirken %12 birim daha fazla yakita ihtiyac duyulur.
Aracinizin üstündeki benzin enjektörlerinin kapasitesi cc olarak olarak ölcülür. 200cc veya 250cc gibi.
Bu enjektörlerin ön görülen yakit basinci ile 1 dakikada maksimum ne kadar yakit püskürteceklerini gösterir.
LPG yanmadan once isitilip gaz haline gecirildigi icin, LPG kitinin üstüne gelen enjektörler gaz enjektörüdür.
Kapasiteleri de gaz olarak hesaplanir.
Iyi bir mühendis veya montaj ustasinin yapmasi gerekenler:
- Aracin üstündeki enjektör hacmini bulmak
- LPG kitindeki enjektör hacmini bilmek ve bu kapasiteyi sivi birimine cevirmek.
- Benzin ve LPG enjektörleri arasindaki farki bulup orani hesaplamak
- LPG yakit icin %12 fazlayi eklemek ve bunu degerleri LPG piggyback’e yüklemek.
Kalibrasyon denilen isin ilk kisimi bu. Eger varsa wide band lambda ile AFR okumak ve uygun sekilde haritayi degistirmek olur.
Prins ve Teleflex kitlerindeki ECU’ler hem stand-alone hem de piggy back calisabilir.
Simdi bizim LPG montaj ustasi dedigimiz adam veya mühendis bunu yapmadigi veya yapamadigi icin kafasina göre birsey yapiyor.
Eskiden yapilan karbüratör ayarina benzetiyorum bunu. Yaz kis kalibrasyona gidiyor araba. Niye enjeksiyon sistemi yapmisti bu mühendisler o zaman