Gönderen Konu: Motorlu araçlarda TORK ne demektir  (Okunma sayısı 4324 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #20 : Eylül 26, 2009, 23:07:56 »
benim aracın bence torku düşük daha fazla olmalıydı 178 Nm

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #20 : Eylül 26, 2009, 23:07:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #21 : Eylül 26, 2009, 23:11:15 »
benim aracın bence torku düşük daha fazla olmalıydı 178 Nm

carinada 125 hp 171 tork ^^ gayet dengeli ve güzel erdicim.kasa ağır olduğu için pek hissetirmeyebilir ama o konu ayrıdır.honda motoru gibi tork yoksunu olmaz toyota motorları ;)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #22 : Eylül 26, 2009, 23:14:05 »
carinada 125 hp 171 tork ^^ gayet dengeli ve güzel erdicim.kasa ağır olduğu için pek hissetirmeyebilir ama o konu ayrıdır.honda motoru gibi tork yoksunu olmaz toyota motorları ;)

Tork kendini hissettiriyor ama benzindeyken lpg tork yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #23 : Eylül 27, 2009, 03:19:16 »
Nasip olursa bundan sonraki arabam yüksek torklu olacak inşallah... Şöyle 300-400 Nm torklu...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #24 : Eylül 27, 2009, 09:46:02 »
Tork kendini hissettiriyor ama benzindeyken lpg tork yok

erdi sende sıralı lpg vardı yanlış hatırlamıyorsam.gene düzlükte güzel gitmesi lazım.tabiki benzinin yerini tutmaz :)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #25 : Eylül 28, 2009, 00:31:53 »
Paylaşım için teşekkürler abi.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #26 : Eylül 28, 2009, 01:47:31 »
Sirali sistem ise, LPG kalibrasyonu düzgün yapilsa, bir farki olmaz.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #27 : Eylül 28, 2009, 12:16:28 »
Paylaşım için teşekkürler abi.
  Eyvallah Bekir
Sirali sistem ise, LPG kalibrasyonu düzgün yapilsa, bir farki olmaz.
+1 aynen öyle.Murat beye tekrar katılıyorum.Benim Corolla'da arabanın benzindemi LPG'demi olduğu hiç belli olmuyordu.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motorlu araçlarda TORK ne demektir
« Yanıtla #28 : Eylül 28, 2009, 17:22:43 »
Kalibrasyondaki problem tamamen yanlis hesaplamalardan veya hic hesap kitap yapmamaktan kaynaklaniyor.

Normalde LPG'nin oktan sayisi benzine göre oldukca yüksektir ama yaninca ortaya cikardigi enerji daha düsüktür.
Benzinin icerdigi enerji ile LPG'den %12 daha yüksektir. Bu yüzden LPG kullanirken %12 birim daha fazla yakita ihtiyac duyulur.

Aracinizin üstündeki benzin enjektörlerinin kapasitesi cc olarak olarak ölcülür. 200cc veya 250cc gibi.
Bu enjektörlerin ön görülen yakit basinci ile 1 dakikada maksimum ne kadar yakit püskürteceklerini gösterir.

LPG yanmadan once isitilip gaz haline gecirildigi icin, LPG kitinin üstüne gelen enjektörler gaz enjektörüdür.
Kapasiteleri de gaz olarak hesaplanir.

Iyi bir mühendis veya montaj ustasinin yapmasi gerekenler:
-   Aracin üstündeki enjektör hacmini bulmak
-   LPG kitindeki enjektör hacmini bilmek ve bu kapasiteyi sivi birimine cevirmek.
-   Benzin ve LPG enjektörleri arasindaki farki bulup orani hesaplamak
-   LPG yakit icin %12 fazlayi eklemek ve bunu degerleri LPG piggyback’e yüklemek.

Kalibrasyon denilen isin ilk kisimi bu. Eger varsa wide band lambda ile AFR okumak ve uygun sekilde haritayi degistirmek olur.
Prins ve Teleflex kitlerindeki ECU’ler hem stand-alone hem de piggy back calisabilir.

Simdi bizim LPG montaj ustasi dedigimiz adam veya mühendis bunu yapmadigi veya yapamadigi icin kafasina göre birsey yapiyor.
Eskiden yapilan karbüratör ayarina benzetiyorum bunu. Yaz kis kalibrasyona gidiyor araba. Niye enjeksiyon sistemi yapmisti bu mühendisler o zaman 
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante