Gönderen Konu: V kanal lastik ve sorunları  (Okunma sayısı 27219 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
V kanal lastik ve sorunları
« : Eylül 23, 2009, 22:12:32 »
Abiler bildiğiniz üzere aşağı yukarı 1 yıl evvel 93 corollama 185-55-15 lastik aldım. ve çeilk jant tabi.ilk başta arkalarda sürtme v.s yaşandı bunları halletim.Çamurluk ağizlarını mecbur kestirmek zorunda kaldım ama içimden gitti hiç kıyamadım corollama :(.Lastiğide NEXEN N2000 aldım.aracım 5-6 sefer rot balanscıya gitti ve bir türlü yol da gezmesini kesemedim.Herkesin ve tüm ustaların dediği ''lastiklerden''.Yani lastiklerim V kanal olduğu için yüksek hızlarda 100 km ve sonrası yolda felaket geziyor.Yağmurda seyir halinde iken yolda su göleklerinden acayip etkileniyor ve hangi teker su göletine gelirse o tarafa çekme yapıyor.Ve bugün Kozaklı dan gelirken özelliklede soğuk asfaltta acayıp yol sesi vardı.sizce bu doğrumu ?ve adam akıllı yol tutan konforu güzel önerebileceğiniz lastik nedir?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Toyota Club Türkiye

V kanal lastik ve sorunları
« : Eylül 23, 2009, 22:12:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #1 : Eylül 23, 2009, 23:34:05 »
Arkadaşlar yanlışım veya eksiğim varsa düzeltirseniz sevinirim.

Gezinme olayına yol kapmak denir. Lastikten lastiğe değişir. Bozuk yolu kaparsa normal.

Araç dümdüz pürüzsüz yolda geziyorsa başka servislere görün.

V Kanal lastikler yağmur suyunu yeteri kadar iyi tahliye edemediği için ıslak yolda iyi değillerdir.

Yol sesi de lastiğin hamuru ve sertliği ile alakalı.

Kişisel tavsiyem; lastik olarak bilinen markaları pirelli, michelin, continental, bridgestone kullanman.

Önceki aracımda 215/40/17 ebadında pirellinin yüksek performans lastiklerinden p zero nero kullanıyordum. Piyasanın en iyi lastiklerinden biri olmasına rağmen, bozuk yolda yol kapıyordu ve sertliğinden dolayı aşırı yol gürültüsü alıyordu.

Şuanki aracımda yaris in üzerinde gelen bridgestone lastikleri kullanıyorum. (modelini bilemiyorum). Yağmur birikintisine girince bu lastik de çekme yapıyor. eski aracımdaki efsane pirellilerimde çekme yapıyordu. Bunlar normal şeyler. Yağmuru görünce ayağı gazdan ufak ufak çekmek lazım kanımca.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #2 : Eylül 23, 2009, 23:36:50 »
ama orj halinde 175/70/13 idi ve yolda gezme yapmıyordu acaba lastik tabanı arttığından mı?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #3 : Eylül 23, 2009, 23:41:08 »
O zaman sanyorum yol kapan bir lastik kullanıyorsun. Lastik tabanı ve gezme hakkında bir yorum yapamayacağım o konuda bir bilgim yok.

Lastik tabanı genişletmek fazla yakıt sarfiyatı + çamur ve kar gibi yüzeylerde ağırlığın cm2 ye daha az gelmesinden dolayı eksi bir yol tutuşa sebep olur bildiğim kadarıyla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #4 : Eylül 23, 2009, 23:45:03 »
O zaman sanyorum yol kapan bir lastik kullanıyorsun. Lastik tabanı ve gezme hakkında bir yorum yapamayacağım o konuda bir bilgim yok.

Lastik tabanı genişletmek fazla yakıt sarfiyatı + çamur ve kar gibi yüzeylerde ağırlığın cm2 ye daha az gelmesinden dolayı eksi bir yol tutuşa sebep olur bildiğim kadarıyla.
kışın yatar aracım çok nadir binilir.Dedikleriniz doğru katılıyorum.Yakıtta fark olmasada performans olarak azda olsa etkiledi.Peki yol kapmayan gezmeyen lastik ne önerirsiniz?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #5 : Eylül 23, 2009, 23:48:13 »
Beklentilerinizi ve piyasada ki lastikleri de pek bilmiyorum. Tek tavsiyem bilinir markalara yönelmeniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #6 : Eylül 23, 2009, 23:58:28 »
bide aracım 120 km den sonra yüzüyor gibi hiç yol tutunması yok eski orj lastikleri ile 210 km ye kadar çıktım yol tutuşu daha iyiydi.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #7 : Eylül 24, 2009, 00:26:41 »
allah allah benim de V desen lastikler ( marangoni zeta linea) hatta deseni için bu lastiği aldım desem yeridir, ıslak zemin benim için buz pisti ama otobanda "kaymak asfalt" diye tabir ettiğimiz yollarda, hele bir de hızlıysam sülük gibi yapışıyor yola, lastik ne kadar ısınırsa o kadar iyi tutunuyor ama bozuk yolu kapma olayı tabii ki var hem de çok var..



benim desen de bu..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2009, 07:47:42 »
  Aslında (V) desenin amacı suyu kanallardan hızlıca tasviye edebilmektir ve asıl bu şekilin çiziliş amacı ıslak zemindir. Tabi amaç asla görsel olmamalı, işlevsel olmalı. Yani bu şekildeki ince detayların laboratuvar ortamında daha önce yeterince test edilmiş olması önemli. Yani çok küçük detaylar bile lastiği daha iyi ya da daha kötü yol tutuşa sahip yapabilir. Ayrıca bu tip diş desenine sahip lastiklerde viraj kanallarının olmadığınıda unutmamak lazım.
 Islak zeminde ve aracın belli bir hızında lastiğin sudaki izlerini gösteren diyagramlar olması lazım. Bu gibi durumlarda yere en fazla yüzeyi temas eden lastik kızaklama (aquaplaning) hızı en yüksek olanlardır. Ayrıca yol sesi oluşumunda lastik hamuru yanında lastik diş desenide çok etkilidir.
 Ben, kendini kanıtlamış markaların asimetrik desenli (yalnız uygun lastik doğru aksa takılmalı ve desenler biribirine uymalı) olanlarını tercih ederdim. Bunlarda aynı anda, su tahliyesi, viraj ve frenleme için farklı bloklar kullanılabilmektedir.

 Not: Aracın ağırlığı oranında lastik taban genişliği arttıkça ıslak zemin yol tutuşu, birim cm2. ye etki eden basıncın azalması dolayısı ile fiziki olarak illaki azalacaktır. Bu yüzden lastik taban genişliği arttırılırken mutlaka seçilecek lastiğin cinsine, arttırılan taban genişliğine ve lastiğin şekline dikkat etmek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #9 : Eylül 24, 2009, 11:31:10 »
hakan abi bende anlattığının tam tersi bir durum söz konusu, viraj performansından çok çok memnunum, ıslakta ise asla tutunma yok
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çokta FiFi :D
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #10 : Eylül 24, 2009, 13:10:03 »
bende eger jant lastik alırsam  ince yanakta 195.50.r15 te Maxiis Maz-1 olan seriyi düşünüyordum ama jant ve lastikle urasan abiler maxxis maz-1 in yeni modelinin daha yii suyu dısarıya atııgını söylediler.Benimde aracımın orj ölçüleri 175.70.r13  akoya sordugumda bu arabaya 14 alınacaksa 175.65.r14  eger 15 ınch alınacaksa 195.50.r15 al demişlerdi.En az fark bu öçlçülerde oluyormus.175.70.r13 ten 195.50.r15 e gecince sadece 0.7 mm gibi  degişiklik oluyo heralde.
Ben arabanın yolda gezmesinin v tipi olmasıdından kaynaklandıgını sanmıyorum :D

İstedigim lastikde şu(alltaki lastikte v tipi bu arada)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #11 : Eylül 24, 2009, 13:10:44 »
Lastikleri 3-5 biriktirip, düzgün markalari almak lazim.
Pahalidir var bir lezzeti durumu yani.

Olusan problemler bence V desen lastiklerden cok kaliteleri ile ilgili.
Ben de bir kac kere V desen kullandim ve sorun yasamadim.

Onun disinda gezme olayi taban genisligi ve yanagin azalmasi ile ilgilidir.
Taban genisledikce yoldan daha cok etkilenir. Yanagin azalmasi da bu cekme durumunu daha cok hissetmenize yol acar.

Islak zeminde tutunmama direk lastikle alakali diyebilirim.
Islak zemin icin Uniroyal Rain expert veya rain sport'a bakin.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #12 : Eylül 24, 2009, 15:56:09 »
benim lastikler 185-55/15 Nexen N2000 bilirsiniz bu lastiği.Peki daha önce bu lastiği kullanan varmı?
ayrıca bizim bir abi var eski granada si var oda benle aynı jant lastik aldı sanırım onun lastik ebatı 205-55/16 idi nexen aldı ama düz kanal aldı.o araç ilede yüksek hızlara çıktık ve gezme yok.yol kapması ise hafif derecede var.Bende ise bir yol kapıyor araç yoldan çıkacak sanki.Ve 120 km den sonrası yüzüyor araç.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #13 : Eylül 24, 2009, 15:58:19 »
Hakan abi bence;
Teknik olarak dediğinizi ölçmek lazım.Eski lastik tabanım 14 cm bunlar 18 cm tabanları.Ama yere basan cm2 artıyor yani sürtünme fazlalaşıyor.Hesapladım;
eski lastıkte yere basan toplam 56 cm2.
yenilerde yere basan toplam 72 cm2.(tahmini).
Arada 16 cm2 fark vardır.
Eski dar lastikte yaklaşık 4.5 kg / cm2
Yeni tabanlı lastikte yaklaşık 3.5 kg / cm2. Ama;
Neticede toplamda aynı oluyor. negatif bir şey olacağını düşünmüyorum.Geniş tabanlı lastik yere basanı genişlediği için egale etmesi lazım bu olumsuzluğu.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #14 : Eylül 24, 2009, 16:06:44 »
  Kuru zeminde sürtünmenin fazlalaşması (tabi lastik taban şeklide önemlidir) yol tutuş açısından iyidir ancak ıslak zeminde tam tesi etki yapar ve kızaklama kesinlikle daha erken başlar, çünkü cm2 ye etki eden basınç azalmıştır ve lsatik üstündeki kütlenin (araç) yardımı ile suyu yaramaz ve yüzme, kızaklama, aquaplaning nispeten daha erken ve düşük hızlarda başlar. Lastikte bulunan boylamasına kanallların bile önemli görevleri vardır. Ayrıca omuz yapısıda virajda ve ani hareketlerde çok önemlidir. Tabi yanak kalınlığı, sertliği, taban kalınlığı, düş derinliği ve ebatları, taban şekilleri vs. hep lastiğin performansını etkileyen faktörlerdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #15 : Eylül 24, 2009, 16:13:28 »
  Kuru zeminde sürtünmenin fazlalaşması (tabi lastik taban şeklide önemlidir) yol tutuş açısından iyidir ancak ıslak zeminde tam tesi etki yapar ve kızaklama kesinlikle daha erken başlar, çünkü cm2 ye etki eden basınç azalmıştır ve lsatik üstündeki kütlenin (araç) yardımı ile suyu yaramaz ve yüzme, kızaklama, aquaplaning nispeten daha erken ve düşük hızlarda başlar. Lastikte bulunan boylamasına kanallların bile önemli görevleri vardır. Ayrıca omuz yapısıda virajda ve ani hareketlerde çok önemlidir. Tabi yanak kalınlığı, sertliği, taban kalınlığı, düş derinliği ve ebatları, taban şekilleri vs. hep lastiğin performansını etkileyen faktörlerdir.
Derdimi şimdi tam anladın abi.Dediklerinin virgülüne kadar katılıyorum :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #16 : Eylül 25, 2009, 12:11:45 »
yok mu lastik tavsiye eden?yol kapmayan aracı yüzdürmeyen? :(
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #17 : Eylül 25, 2009, 14:42:28 »
V alma sen de :blink: 2009 corolla michelin pilot HP var bende, asla ne yol kapıyor, ne ses yapıyor, kaymak gibi lastik..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #18 : Eylül 25, 2009, 14:44:49 »
Ultragrip 7'lerim V desen ve yol tutuşları baya iyi, karda suda özellikle iyi :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: V kanal lastik ve sorunları
« Yanıtla #19 : Eylül 25, 2009, 22:33:15 »
V alma sen de :blink: 2009 corolla michelin pilot HP var bende, asla ne yol kapıyor, ne ses yapıyor, kaymak gibi lastik..
Peki fiyati nedir abi bir bilgin var mı? 15'' janta göre?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN