Gönderen Konu: bayat lastik zararları  (Okunma sayısı 17301 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
bayat lastik zararları
« : Eylül 17, 2009, 21:19:03 »
arkadaslar benim arabada yaklaşık 5 senelik e320 birigstone var ama lastikçi diş derinlikleri iyi olsa bile değişmesi lasım bayatlamış dedi bayat olunca patlama riskimi oluyor acaba..?? :huh:

Toyota Club Türkiye

bayat lastik zararları
« : Eylül 17, 2009, 21:19:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #1 : Eylül 17, 2009, 21:34:25 »
Bayat lastik sertleşir ve esnekliğini kaybeder bildiğim kadarıyla. Esnekliğini kaybeden lastiğin yırtılma riski doğal olarak çok daha fazladır.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #2 : Eylül 18, 2009, 00:33:33 »
Bayat lastik sertleşir ve esnekliğini kaybeder bildiğim kadarıyla. Esnekliğini kaybeden lastiğin yırtılma riski doğal olarak çok daha fazladır.

+ kayma riskini artırır, yolda tutunması, süspansiyona yardımcı olması azalır.
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #3 : Eylül 18, 2009, 18:38:05 »
  Özellikle omuzlardaki çatlaklarada bakmak lazım.
 Arkadaşların da söylediği gibi hamurun doğal yapısı çeşitli dış etmenlerden (güneş, nem, kimyasallar, tuz vs.) etkilenir ve zaman içinde özelliğini kaybeder. Ayrıca kuşaklardaki çelik tellerde ilk günkü sağlamlığını yitirebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #4 : Kasım 01, 2009, 22:42:47 »
Lastiklerin aracın üzerine takıldığı tarihi biliyorsanız 5 yıl süreyi doldurduğunda değiştirmelisiniz.
Eğer 5 yıldan önce 50.000 km yol yaparsanız yine değiştirmelisiniz.
Yine 5 yıl olmadan ve 50.000 km yol yapamadan lastikte tamiri mümkün olmayan hasarlar veya diş derinliği 3 mm altına inmiş ise değişmesi gerekir.

Diğer bir husus da lastiklerin imal tarihi. 2 + 5 yıl   .. Yeni alacağınız lastiklerin imal tarihinin 2 yılı aşmaması için özen gösterin. Bazı ebatlar da üretim ve satış sirkülasyonu az olduğundan yada sipariş ile getirtildiğinden üretim tarihi lastik alacağınız yılın üretimi olmayabilir. Bu hususta 2 yıla kadar olanlar üretici firmalar tarafından kullanımı güvenli olarak deklare edilmekte ve garantisi 24 ay olarak kullanıma sunulmaktadır.
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #5 : Kasım 01, 2009, 22:57:09 »
Lastiklerin aracın üzerine takıldığı tarihi biliyorsanız 5 yıl süreyi doldurduğunda değiştirmelisiniz.
Eğer 5 yıldan önce 50.000 km yol yaparsanız yine değiştirmelisiniz.
Yine 5 yıl olmadan ve 50.000 km yol yapamadan lastikte tamiri mümkün olmayan hasarlar veya diş derinliği 3 mm altına inmiş ise değişmesi gerekir.

Diğer bir husus da lastiklerin imal tarihi. 2 + 5 yıl   .. Yeni alacağınız lastiklerin imal tarihinin 2 yılı aşmaması için özen gösterin. Bazı ebatlar da üretim ve satış sirkülasyonu az olduğundan yada sipariş ile getirtildiğinden üretim tarihi lastik alacağınız yılın üretimi olmayabilir. Bu hususta 2 yıla kadar olanlar üretici firmalar tarafından kullanımı güvenli olarak deklare edilmekte ve garantisi 24 ay olarak kullanıma sunulmaktadır.
:alkis: :alkis: :alkis: bravo sanırım meslektaş'ız :alkis: :alkis: :alkis:
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #6 : Kasım 01, 2009, 23:08:35 »
lastiklerin ömrü her ne kadar marka ve modele göre değişsede genelde normal bi lastiğin ömrü 4 yıldır.
lastiklerin üzerinde yan yüzünde genelde elips içine alınmış 4 haneli bi sayı yazar. bu sayı lastiğin üretildiği zamanı gösterir.
son iki hane üretim yılını,ilk iki hane o yılın kaçıncı haftasında üretildiğini gösterir. örneğin 2607 yazıyosa 2007 'nin 26. haftasında üretilmiş demektir. üstüne 4 yıl ekleyince o lastiği ne zaman atman gerektiğini anlarsın.
bu 4 yıl lastik içindeki 2 çeşit kauçuğun ortalama ömrüdür. bu ömür dolduğunda kauçukla lastiğin diğer bileşeni olan grafit arasındaki bağlar zayıflar.. bu durumda da ne olacağını allah bilir. lastik patlar mı çatlar mı...
bu tarihe bakıp gerekli tedbirini almanı tavsiye ederim..
saygılar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #7 : Kasım 01, 2009, 23:47:42 »
@ Ender Ender

4 yıl ile sınırlandırma yapıp lastik değiştirmek sizin tercihiniz olabilir. Fakat lastiğin ömrü üretim tarihinden itibaren 4 yıldır derseniz yanlış bilgi vermiş olursunuz. Lastik üretimi diğer ürünlerin üretimi gibi değildir. Her ebat değişik üretim merkezlerinde üretilmektedir. İş makinası lastikleri ise yıllık olarak üretilir mesela. Ebatların sirkülasyonu da önemlidir. Sezonluk üretilen lastikler de ayrıca mevcut.

Lastik fabrikaları da aslında memnun olur 4 yılda bir değiştirilse lastikler. :alkis:

Dediğim gibi latikler arac üzerinde 5 yıl, üretim tarihinden itibaren 2+5 yıldır.
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #8 : Kasım 01, 2009, 23:55:13 »
normal bi lastik dedim zaten salih kardeş..:)
iş makinası farklı bi durum..2 ayda atılan lastik de biliyorum ben onlarda :) cat 980G'nin lastiğine tak zinciri kış günü çıkar mermer ocağına bak nooluyo :))

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #9 : Kasım 01, 2009, 23:57:25 »
bu arada sen lastikle bayaa haşır neşirsin sanırım..(yeri burası değil de idare ederler artık) benimkinin de zamanı geliyo.Toyo'ya ne dersin? eskiden kullanmıştım ama kullandığım model kalmış üretimden..yenileri nasıl? 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • MyLastik - Aracýnýza Uygun Lastik
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #10 : Kasım 02, 2009, 00:28:02 »
Toyo japon malı kaliteli lastik. AbdulakdirÖzcan firması Türkiye distiribütörü bu markanın. Detaylı bilgiyi (üretim hattı , yeni desen vs) buradan alabilirsin. Bu arada mesleğim gereği lastik ile ilgili tüm konularda elimden geldiğince herkese yardımcı olmaya gayret gösteriyorum  :)
Hayatınız 3 mm'ye bağlı . Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen 3 mm altına inmiş lastiklerinizi değiştirin.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #11 : Kasım 02, 2009, 00:37:19 »
sağol kardeş.. zamanı gelince tekrar yardımını isterim o halde..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #12 : Kasım 02, 2009, 11:38:05 »
2+5 denmis ama ana depoda 2 yil bekledi ise 2+5 mantikli bir deger.
Dükkanin önünde güneste/disarida bekleyen lastikler icin degil.

Normalde üretici veya dagitici firmalarin depolarinda özel kosullar vardir.
Nem, sicaklik, günes gibi faktörler kontrol edilir. Böylece lastik 2 yil problem cikarmadan saklanabilir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: bayat lastik zararları
« Yanıtla #13 : Kasım 02, 2009, 11:49:48 »
Nem oldukça önemli diye tahmin ediyorum, çok kuru havalarda daha çabuk kuruyor ve dolayısıyla daha çabuk eskiyor lastikler.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler