Gönderen Konu: Toplu taşıma araçları  (Okunma sayısı 2017 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Toplu taşıma araçları
« : Eylül 13, 2009, 00:05:33 »
    Arkadaşlar tüm ülkede toplu taşıma araçlarında 9 metrelik otobüsler almış başını gidiyor.Ankara'dan Aydın'a Bingöl'den Eskişehir'e kadar bir çok bölgede ISUZU,Mitsubishi,IVECO gibi markaların 9 metrelik otobüslerine büyük bir talep söz konusu.Belediyeler bu otobüslere neden izin veriyor anlamış değilim.Hadi memleketim Bingöl'ü anlayabiliyorum.Şehrin küçük olması nedeni ile ve caddelerin büyük otobüsler için uygun olmaması nedenlerden bir kaçı.Diğelim ki diğer bütün küçük şehirlerde de aynı sıkıntı söz konusu.Peki ya Ankara'ya ne demeli? 9m otobüslerde insanlar balık istifi doluşup ulaşımmlarını sağlıyorlar.Daha büyük araçlar tercih edilip yolcu sirkülasyonunu azaltıp rahat bir ulşım sağlamak gerekirken küçük otobüsler ile insanlara sıkıntı çektiriyorlar.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Toplu taşıma araçları
« : Eylül 13, 2009, 00:05:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2009, 00:09:28 »
yahu  yok özcan abi iyi bu arbaalr bursa j9 var öldürüyor beni yahu .burada m3000 çok raat biraz ses var fakat iyi yani
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #2 : Eylül 13, 2009, 00:16:52 »
Beni en tedirgin eden araçlardır  Özcan abi o dediklerin, ısuzu iveco vs. diz mesafesi yok denecek kadar az, virajlara girmesi bi garip zaten. Yolculuk bitene kadar neler çekiyorum bir ben birde Allah bilir... Niye onları üretiyorlar anlamış değilim...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #3 : Eylül 13, 2009, 00:34:24 »
Beni en tedirgin eden araçlardır  Özcan abi o dediklerin, ısuzu iveco vs. diz mesafesi yok denecek kadar az, virajlara girmesi bi garip zaten. Yolculuk bitene kadar neler çekiyorum bir ben birde Allah bilir... Niye onları üretiyorlar anlamış değilim...
   Aslında Bingöl-Elazığ gibi kısa mesafe şehirler arası yollarda iyi arabalar.Özellikle ISUZU bu konuda çok çok iyi.IVECO ve Mitsubishi çekilir gibi değil.Ama iş şehir içine gelince değişiyor.Yani daha büyük otobüsler dururken bu küçüklere ne gerek var.Aynı anda ne kadar çk insan taşınırsa o kadar iyi.Ve yollarda araç sayısı daha az olur.Haksızmıyım.
   Atakan J9'lar tam öğrenci arabası.Kırıp dökselerde problem yok.Her şeyi ucuz(sıfırı hariç :D ) arabalar.Normal şehir içi dolmuşlarda J9 çok az ama Sprinter,Crafter,Ducato ve türevlerinin sayısı gün geçtikçe artıyor.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #4 : Eylül 13, 2009, 00:39:24 »
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus/gallery/views.html
bunda yolculuk yapmak çok başka bir şey olsa.özcan abi bunları kullanamk çok muzor yani yol tutuşları nasıl?
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #5 : Eylül 13, 2009, 00:44:14 »
9m dediğimiz 27'lik denen iveco, isuzu grubu mu yoksa onlardan daha uzun 3 kapılı otobüsle 27lik arası doğuş, cobra, probus vs olanlar mı? 2. grup olanlar özellikle İstanbul'da mevcut olduğu hatlar için çok kıymetliler 3 kapılı büyük otobüslerin zorlanacağı tarz hatlarda çalışıyorlar 133 ve sonrası hatlar beykoz'un köylerine gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #6 : Eylül 13, 2009, 00:46:33 »
özcan abi 27likler özellikle şehir turizm hatlarında vs çok aktifler antalya ilçeleri mesela daha büyük araç ihtiyaç olmadığında daha ara modellere yöneliniyor mecburen büyük araç yakıt, trafikte pratiklik gibi konularda dezavantajlı yolcusu olan hatlarda ufak araç bence de saçmalıktan başka birşey değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #7 : Eylül 13, 2009, 05:30:11 »
bunda yolculuk yapmak çok başka bir şey olsa.özcan abi bunları kullanamk çok muzor yani yol tutuşları nasıl?
   Atakan bildiğin gibi bende Crafter var.Sprinter ve Crafter kasa olarak aynı araba.Kasa ve ön göğüs üretimi Mercedes tarafından yapılıyor.Geriye kalan kısımlarını her marka kendi alt yapı ve sistemlerini kullanıyorlar.Kendi aracım diye söylemiyorum ama Crafter güvenlik ve yol tutuş ile ilgili Sprinter'a oranla daha avantajlı bir araba.HEr iki aracın ön takım ve diğer süspansiyon sistemleri farklı olsada sınıfındaki en başarılı yol tutuş ve denge sistemlerine sahipler.Ve o kadar rahat ki kullanımı Passat'a sürünce bana garip geliyor desem inanırmısın :)

9m dediğimiz 27'lik denen iveco, isuzu grubu mu yoksa onlardan daha uzun 3 kapılı otobüsle 27lik arası doğuş, cobra, probus vs olanlar mı? 2. grup olanlar özellikle İstanbul'da mevcut olduğu hatlar için çok kıymetliler 3 kapılı büyük otobüslerin zorlanacağı tarz hatlarda çalışıyorlar 133 ve sonrası hatlar beykoz'un köylerine gibi
   Doğan dediğim otobüsler bu ve arkadaşları.Bunların normal turizm tipi olanlar çok rahat.Özellikle ISUZU Turkuaz bu konuda çok başarılı.


   İVECO 11 metrelik 41 kişilik yeni otobüs çıkarmış piyasaya.Sİstem,özellik ve donanım olarak gayet iyi bir otobüs.215 Hp güç üreten bir motora sahip.9m'lik Doruk modeli tutmayınce böyle bir aracı piyasaya çıkarma ihtiyacı duymuşlar..
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #8 : Eylül 13, 2009, 10:17:32 »
  Atakan, lütfen türkçe yazım kurallarına uyalım, dikkat edelim.

 Demek kimileri için daha ekonomik oluyor ancak ayakta yolcu alınması (eğer öyle ise) bence problem yolcular için. Diğer yandan daha minibüsler bile hala bir çok yerde kullanılıyor. Hadi bu Midibüsler belli sayıda yolcu alabiliyor, Minibüs'ün öyle bir özelliği de yok. Ayakta almaz ise zaten para kazanamazlar. İlginç yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toplu taşıma araçları
« Yanıtla #9 : Eylül 13, 2009, 15:04:48 »
  Atakan, lütfen türkçe yazım kurallarına uyalım, dikkat edelim.

 Demek kimileri için daha ekonomik oluyor ancak ayakta yolcu alınması (eğer öyle ise) bence problem yolcular için. Diğer yandan daha minibüsler bile hala bir çok yerde kullanılıyor. Hadi bu Midibüsler belli sayıda yolcu alabiliyor, Minibüs'ün öyle bir özelliği de yok. Ayakta almaz ise zaten para kazanamazlar. İlginç yani.
   HAkan abi minibüste otobüsteki zaman durumu söz konusu olmadığı için problem olmuyor genellikle.Yada her durakta yolcu için durma olmuyor.Ama HALK OTOBÜSÜ olunca durum daha değişik bir hal alıyor.Her durağa gir-çık.Zaten tıka basa dolduruyorlar.Zamanında ring'i tamamlamak zorundalar.Bu nedenle çekilmez bir hal alıyor bu küçük otobüsler.
   Büyük otobüslerde son durum nedir?MAN firmasının yaptığı Doğal gazlı belediye otobüsleri ise tam bir eziyet.Klima olmayan doğal gazlı otobüslerin arka 5'Li kısımlarında aşırı derecede bir sıcaklık söz konusu.Belediye maliyeti yüksek olmasın diye koca otobüse 4 yada 6  tane açılır cam ekletmiş.Yolcu kabinine yeteri kadar hava girmiyor.Klima'lılar servise çıktığından beri biraz daha rahatız.
   99 yılında alınan Mercedes'ler hala taş gibi hala sapasağlam duruyorlar.10 yıl içinde iki tanesinin arıza yaptığını  gördüm.Ama bu sıfır MAN otobüsleri sürekli arıza yapıyorlar :wacko: :wacko:
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR